וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טושיבה AT300: המחיר הוא עקב האכילס

הטאבלט האנדרואידי החדש מבית טושיבה מתהדר במפרט מרשים ובאיכות גבוהה, אך לא בטוח שהוא משתלם בעלות-תועלת

אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מבולבלת ומבלבלת בשוק הטאבלטים, הן עבור הצרכנים שמבקשים לרכוש לעצמם מחשב לוח, והן עבור היצרנים עצמם. השוק משתנה במהירות עצומה – בתוך פחות מחצי שנה, טאבלט עם מסך 7-8 אינץ' הפך מפרינג' למיינסטרים, בזכות שיתוף הפעולה בין אסוס לגוגל והאייפד מיני של אפל. וגם טאבלטים עם מסך גדול יותר, זוכים עכשיו לתחרות מצד מחשבי "חלונות 8".

בשוק הזה, טושיבה עדיין לא לוקחת סיכונים. מוצר הדגל שלה בארץ, ומושא הביקורת הזו, הוא ה-AT300 - טאבלט עם מסך 10 אינץ', מערכת הפעלה אנדרואיד, מעבד ארבע ליבות סטנדרטי לדור הנוכחי – Tegra 3, וסוללה סטנדרטית שנותנת למכשיר 10 שעות פעולה מאומצת, פחות או יותר. יותר, לרוב – בניסויים שלנו המספר היה קרוב יותר ל-11.

מעבר לכך, יש כאן שטח אחסון פנימי של 16 גיגהבייט (ותמיכה בהרחבה עם כרטיס זכרון עד 32 גיגה), מצלמה קדמית של 2 מגהפיקסלים ומצלמה אחורית של 5 מגהפיקסלים. עד כה, עדיין, אנחנו בגבול ה"סטנדרטי" – אין פה שום דבר שמבדל את הטאבלט של טושיבה מיריביו על המקום בתיק שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תרגש אותי!/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוצר איכותי - אבל יקר

כפי שאפשר להבין, קשה מאוד לרגש היום עם טאבלט אנדרואיד בעל מסך 10 אינץ'. לסמסונג יש את ה-Note 10.1 עם שכבת מגע שמותאמת לעט, ולאסוס את הטרנספורמרים שמגיעים עם תחנות עגינה אשר הופכות אותם לדמויי-לפטופים, אך כל האחרים מאוד דומים אחד לשני. הבידול המשמעותי של טושיבה מגיע בדמות עיצוב, איכות בניה ועובי.

עם עובי של 8.95 מ"מ, זהו אחד הטאבלטים הדקים ביותר בשוק כיום, והעיצוב שלו טוב מאוד. עבור כל חברה אחרת, זה לא היה סופרלטיב משמעותי, אבל אנחנו מדברים על טושיבה – חברה שבדור הקודם לא הצליחה לייצר טאבלט סביר. עכשיו הם השתפרו מספיק כדי להיות אי שם במרכז, יחד עם אחרים. זה לא עוזר בהחלטה לקנות את ה-AT-300, אבל יוצר הרבה אופטימיות לגבי עתיד החברה בתחום הזה. טושיבה הצליחה תוך שנה לשפר את תהליכי הייצור והעיצוב שלה ברמה שדרשה כמה שנים טובות ממתחרותיה.

הוסיפו לכך את זה שהמסך שלו טוב יחסית למתחריו שאינם אייפד או ה-Nexus 10, הרמקולים שלו טובים מאוד בהשוואה לטאבלטים אחרים, והמעבד מצליח להריץ את אנדרואיד 4 (אין אנדרואיד 4.1, לפחות עכשיו) בצורה טובה מאוד, ותקבלו מוצר איכותי למדי. אך יקר.

סיכום: פחות כדאי לפחות לחלק מהרוכשים

זו, למעשה, הבעיה הגדולה ביותר של ה-AT300 כיום – מחירו עומד על 2,499 ¤, שלושים שקלים פחות מהאייפד, ויקר יותר מהיצע מקביל של אסוס. וזה עוד לפני שאנחנו מגיעים לטלטלה ששוק הטאבלטים עובר כעת, עם נקסוס 10 שיעלה 300 דולרים בארה"ב, וטאבלטי 7 אינץ' עשויים לספק לכם חוויה טובה יותר בחלק מהמחקרים, במחירים שמתחילים ב-250 דולרים בחו"ל וכ-1,400 ¤ בישראל. האם זה הופך את ה-AT300 למכשיר פחות טוב? לא. אבל עבור חלק ניכר מהרוכשים, זה הופך אותו לפחות כדאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully