וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי רוצה טאבלט ב-20 דולר?

12.11.2012 / 12:20

הודו החלה למכור טאבלט חדש לתלמידים וסטודנטים. המכשיר, שמבוסס על מערכת הפעלה אנדרואיד, עולה רק 20 דולרים

גרסה חדשה לטאבלט הזול בעולם. בהודו הושק ה-Aakash 2, גרסתו השניה של מחשב לוח שמחירו הוא כ-20 דולר בלבד. המוצר פותח על ידי מהנדסים בהודו ומיוצר על ידי חברת Datawind הבריטית, כשמטרתו היא לאפשר לתלמידים בהודו נגישות לטכנולוגיה ולאינטרנט. 100,000 היחידות הראשונות של המוצר תמכרנה לסטודנטים באוניברסיטאות. מאוחר יותר יוצא המוצר גם למכירה מסחרית בחנויות, שם ללא סבסוד הממשלה יעלה כ-64 דולר.

Aakash 2 כולל מעבד מהיר פי 3 מאשר בדגם הקודם, זמן סוללה משופר (שמגיע עד לשלוש שעות) ומסך גדול יותר - 7 אינץ' - ברזולוציה של 800x480. מותקנת עליו מערכת ההפעלה אנדרואיד 2.3, יש לו מעבד במהירות 1 ג'יגה, 512 מגה של זיכרון פנימי וקיבולת של 2 ג'יגה, אותה ניתן להרחיב ל-32 ג'יגה בעזרת כרטיסים חיצוניים. שתי כניסות USB מאפשרות לחבר אליו אביזרים וקישוריות וויי-פיי מחברת אותו לאינטרנט. "בניגוד למוצר הקודם, שהיה בלתי אפשרי (איטי ועם סוללה הנגמרת במהירות - א.ל.), הפעם יש פונקציות ופיצ'רים שהופכים אותו למוצר מחשוב ראוי בהתחשב במחירו", נכתב באתר ביקורת הגאדג'טים ההודי pluggd.in.

נשיא הודו פרנב מוקהרג'י הוא זה שדחף להשקת הגרסה הראשונה של המוצר, באוקטובר 2011. עם השקת גרסתו השניה הכריז שבכוונת המדינה להכניס את ה-Aakash 2 לשימוש בהדרגתיות בכל מוסדות החינוך במדינה. בינתיים עברו יותר מ-15,000 מורים ב-250 אוניברסיטאות הודיות קורס המלמד אותם להשתמש במחשב הלוח בתפקידי ההוראה שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • טאבלט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully