וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Nokia Here: מיתוג מחדש של שירותי המפות של נוקיה

נוקיה הודיעה כי תכנס את כל שירותי המיפוי שלה תחת השם HERE. "ענן המיקום הראשון בעולם שמשלב פלטפורמת מיקום, תוכן מבוסס מיקום ואפליקציות מיקום בכל מסך ומערכת הפעלה"

נוקיה ממתגת מחדש את שירותי המיפוי שלה, ומתכננת להביא אותם גם לאנדרואיד ו-iOS. ענקית הסלולר הודיעה היום (ג') כי כל שירותי המיפוי שלה ייכנסו תחת מטריה בשם HERE, אותה מגדירה נוקיה כ"ענן המיקום הראשון בעולם שמשלב פלטפורמת מיקום, תוכן מבוסס מיקום ואפליקציות מיקום בכל מסך ובכל מערכת הפעלה". בשלב הראשון, תופץ אפליקציית HERE בחנות האפליקציות של אפל למערכת ההפעלה iOS, כשבמקביל יושק בשנה הבאה ממשק פיתוח מבוסס מפות HERE לאנדרואיד, ואפליקציה למערכת ההפעלה הניידת החדשה Firefox OS.

כשבנוקיה מדברים על תוכן מבוסס מיקום, הכוונה היא ליישומים דוגמת City Lens, שזמין כיום אך ורק למכשירי לומיה המשתמשים ב-Windows Phone. מדובר בדפדפן מציאות מורחבת, שמציג מידע אודות הדברים שנמצאים סביבכם על גבי המסך כשהמצלמה מופעלת. בדומה ל-Layar, ניתן להזיז את הטלפון ולראות מה בדיוק נמצא סביבכם בקטגוריה המבוקשת, בין אם אלה חנויות, מסעדות, מוזיאונים ועוד. בנוסף, לאחר שרכשה את חברת EarthMine, מתכננת נוקיה להתחרות גם במנגנון Street View של גוגל ודומיו, כשהמטרה היא ליצור רחובות וירטואליים בהם יכול המשתמש לנוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישראל עדיין לא נכללת. המפות של נוקיה Here/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה עם ישראל? רשמית, אפליקציית המפות של נוקיה עוד לא כוללות את ישראל. אך בפורטל השירות Here.net, ניתן לראות כי העבודה על המפות אכן מתקיימת. במצב הרגיל, תוכלו לראות כי מפת ישראל אינה מפורטת כלל. אך אם תלחצו על צלמית אדם בתחתית המסך, שאמורה לאפשר לכם לעבור למצב תצוגת רחוב תלת מימדי, אמנם יימסר לכם כי אין צילומי רחוב בישראל, אך המפה שתופיע תהיה מפה מפורטת - זהה לזו שתוכלו למצוא באתר המפות של מיקרוסופט - בינג מפות, אשר גם הוא משתמש במפות של נוקיה.

בו בזמן, ישראל אינה נמצאת ברשימה של 112 המדינות בהן פועל הכלי החדש של נוקיה, Map Creator, אשר מאפשר לערוך מפות ולהוסיף להן פרטים חדשים. המטרה היא לאפשר לנוקיה להשתמש בחכמת המונים כדי לדאוג שהמפות שלה תשארנה מעודכנות ורלוונטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully