וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מחמירה את צנזורת הרשת

14.11.2012 / 12:26

לקראת חילופי השלטון הצפויים בה בשבוע הבא, מתקשחת עוד יותר הגישה של סין לגבי צנזורת האינטרנט

סין מחמירה את הפיקוח שלה על הגלישה באינטרנט במדינה. לקראת חילופי השלטון הצפויים בסין בשבוע הבא, מתהדקת האחיזה על הפיקוח והצנזורה של הרשת - עם דגש על רשתות חברתיות ומנועי חיפוש. לפי הדיווח של הניו-יורק טיימס, הממשל אף פורץ לתיבות אי-מייל של פעילים ושל עיתונאי חוץ. עוד טוען העיתון שהממשל מעסיק חברות מהסקטור הפרטי - ואף משתף פעולה עם חברות אמריקאיות - למען מטרות אלה.

בשבועיים האחרונים חסימה שהפעילה ממשלת סין לא אפשרה כניסה לגוגל ולאתרים נוספים, ביניהם שירותי דואר דוגמת ג'ימייל. גם אתרי פרוקסי, המיועדים לעקוף את החסימה דרך התחברות מכתובת IP חיצונית נחסמו ומספר ספקי אינטרנט הפסיקו לפעול למשך שעות בתואנה של עבודות תחזוקה.

בתחילת השנה הורתה ממשלת סין לחברות במדינה להתקין חומרה המאפשרת ניטור של תעבורת הרשת, ואיימה בקנסות ובניתוק מהאינטרנט מחברות שסירבו לעשות כך. חברות זרות המפעילות מרכזים במדינה ראו בכך בעייתיות מיוחדת, שכן קיים החשש שדרך כלי ניטור אלו יזלוג מידע עסקי שלהן החוצה. לטענת הממשל, צעדים אלו דרושים כדי להילחם בהונאה, מתקפות סייבר, פורנוגרפיה והפצת שמועות, אך נראה כי הצעדים דרושים בעיקר כדי לחסום פעילות אנטי-ממשלתית.

דו"ח שמתפרסם השבוע מטעם הוועדה לבחינת היחסים הכלכליים והבטחוניים בין ארצות הברית לסין קובע כי המדינה היא "השחקן המאיים ביותר בסייברספייס", שמפעיל "כיוון מטרות יצירתי ורב תושיה" כדי לנטר חברות וסוכניות. הוועדה תמליץ לקונגרס האמריקאי לבחון מקרוב את התנהלותה זו של סין ולנקוט אמצעים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully