וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה באתר הבית הלבן: להתנות הסיוע האמריקאי לישראל באי-הפרת זכויותיהם של הפלסטינים

עצומה הקוראת לנשיא ארצות הברית להתנות את הסיוע לישראל באי-הפרת זכויות הפלסטינים צברה כ-1,500 חתימות בזמן קצר

עצומה חדשה באתר העצומות הרשמי של הבית הלבן דורשת להתנות את הסיוע האמריקאי לישראל באי-הפרת זכויותיהם של הפלסטינים. העצומה, שאורגנה על ידי ארגון "קול יהודי לשלום" בתמיכת ארגונים רבים אחרים, נוצרה לפני מספר שעות וזכתה נכון לרגע כתיבת שורות אלה ל-1,446 חתימות. היא קוראת לנשיא ברק אובמה להתערב במבצע "עמוד ענן". מדובר בחלק קטן של עצומה אשר פורסמה באתר ייעודי, ולה כעת 12,078 חותמים.

הסיבה לפניה דרך אתר העצומות הרשמי היא שאלה זוכות לתגובה רשמית של הממשל כאשר הן מגיעות ל-25,000 חותמים במהלך חודש. לא מדובר בהתניה לביצוע – ממשל אובמה לא צריך לעשות כל דבר שעשרים וחמש אלף אנשים אמרו לו לעשות, אך הממשל כן התחייב להתייחס לכל עצומה פופולרית מספיק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ישראל לא צריכה להיות מחוץ לחוק". העצומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אסור שכספי הסיוע ישמשו להפרת זכויות של פלסטינים"

העצומה באתר הממשל הינה, כאמור, גרסה מקוצרת לעצומה ארוכה יותר. זו גורסת כי "אנו אמריקאים מערים קטנות וגדולות, אנו פלסטינים וישראלים מעברו השני של העולם. אנו נשים, גברים וילדים שסובלים בכל יום בעזה, הגדה וישראל, ואנו אנשים מרחבי העולם שמבקשים לסיים את הסבל הזה. אנו אמהות של חיילים וילדים של אסירי ציון. אנו יהודים ומוסלמים, נוצרים ואתאיסטים, כמו גם בני דתות אחרות. כולנו מאוחדים בזכות הרצון לראות שלום אמיתי וצודק נולד בירושלים ופלסטין. המשימה הזו הפכה לקשה אף יותר במהלך תקופת הנשיאות הראשונה שלך, אך הבוחר האמריקאי העניק לך כרגע הזדמנות שניה לעשות היסטוריה."

"הדרישה שלנו היא פשוטה. חמישה עשר מנהיגים דתיים התייצבו במכתב שכתבו לקונגרס, והביעו משהו שאמור להיות ברור מאליו: ישראל, הנמען הגדול ביותר לסיוע אמריקאי, לא צריכה להיות מעל החוק. אדוני הנשיא, אנא התנה את הסיוע לישראל באי-הפרה של החוק האמריקאי והבינלאומי. אסור שכספי הסיוע ישמשו להפרת זכויות של פלסטינים. כל פתרון אחר הוא סכנה לפלסתינים, לישראלים, לאמריקאים ושאר העולם".

  • עוד באותו נושא:
  • עצומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully