וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אינטל פורש מתפקידו

מנכ"ל אינטל, פול אוטליני, יפרוש מתפקידו במאי 2013. דדי פרלמוטר הישראלי נחשב לאחד המועמדים להחליפו

מנכ"ל אינטל, פול אוטליני, פורש מתפקידו. אינטל – אחת מיצרניות המעבדים הגדולות בעולם, הודיעה על כך היום (ב'), באמרה כי אוטליני יפרוש במאי הקרוב. על פי ההודעה, דירקטוריון החברה יחפש מועמדים להחלפת אוטליני הן בתוך החברה והן מחוצה לה.

אוטליני – המנכ"ל החמישי בהיסטוריה של אינטל, אשר הוקמה ב-1968, מחזיק בתפקידו מאז 2005. נזכיר כי אינטל היא חברה עם נוכחות מאסיבית בישראל, וברשימת הבכירים של אינטל יש מספר ישראלים. הבכיר שבהם הוא דדי פרלמוטר, המחזיק בתפקיד של סגן נשיא בפועל (אחד משלושת האנשים המחזיקים בתפקיד זה בחברה). פרלמוטר הוא האחראי על הקבוצה שבונה את שבבי אינטל – Intel Architecture Group. מדרגה אחת תחתיו נמצא מולי אדן, סמנכ"ל בכיר באינטל ונשיא אינטל ישראל, אשר היה אחראי עד השנה על חטיבת המחשוב האישי באינטל.

שמו של פרלמוטר עולה לא פעם בדיונים על יורש פוטנציאלי לאוטליני, אך באינטל לא מגיבים כעת על מועמדים פוטנציאליים להחלפת המנכ"ל הנוכחי. במקום זה, מתמקדים באינטל במתן שבחים לאוטליני – בתקופתו אינטל הרוויחה 107 מיליארד דולרים, והרווח השנתי של החברה עלה מ-38.8 ל-54 מיליוני דולרים.

בו בזמן, כעת נמצאת החברה במצב ייחודי, כשמעמדה מאויים על ידי מהלכים של שותפות התוכנה שלה. כך, מיקרוסופט השיקה בחודש שעבר את מערכת ההפעלה Windows 8, שמסוגלת לפעול גם על מעבדים שאינם מהסוג בו אינטל מתעסקת (אם כי על המחשבים האלה לא ניתן להריץ תוכנות ווינדוס קלאסיות). ושמועות שפורסמו לפני מספר שבועות גרסו כי אפל, שותפה גדולה מאוד של אינטל, אשר החלה ב-2006 להשתמש במעבדיה עבור המחשבים שלה, שוקלת לזנוח את אינטל ולעבור למעבדים מתוצרתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully