וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס בטוויטר: האם זו עבירה על החוק?

21.11.2012 / 13:10

ארגון נוצרי דורש מטוויטר להסיר את חשבון החמאס מהשירות, מכיוון שלטענתו מתן הבמה לו היא עבירה על החוק האמריקאי

האם טוויטר עוברת על החוק בכך שהיא מאפשרת לחמאס לצייץ בעזרת שירות המיקרו-בלוגינג שלה? כך לפחות חושב הארגון הנוצרי הפרו-ישראלי "נוצרים מאוחדים למען ישראל". הארגון, לו יותר ממיליון חברים, פרסם עצומה הקוראת לטוויטר לחסום את חמאס משימוש בשירות.

חמאס מוגדר על ידי הממשל האמריקאי כארגון טרור מ-1997, ולכן, לפי טענת הארגון הנוצרי, טוויטר עוברת על החוק בכך שהיא מספקת לו ציוד תקשורת. "באספקת חשבון טוויטר לחמאס, אתם מספקים עבורו שירות חשוב וציוד תקשורת יעיל ביותר, שמתפקד ככלי מרכזי במשימה להטיל טרור על העם הישראלי, בהשתמש בהרוגים אזרחיים כדי לזכות בנקודות פוליטיות", נאמר בעצומה. "מתן אישור לחמאס להשתמש בטוויטר סותר גם את תנאי השימוש שלכם, המגבילים שירות למי שהינו גורם לו אסור לתת שירותים תחת חוקי ארצות הברית, ואוסרים שימוש למטרות שאינן חוקיות". מנסחי העצומה דורשים מטוויטר לשמור על חוקי ארצות הברית ולסגור את חשבונות החמאס, אז-עדין אל-קסאם וכל חשבון אחר הקשור לארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרור בטוויטר. חשבון החמאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בשאלה קשה ומודרנית שנכנסת לליבת הפרשנות של "תמיכה חומרית" בסביבת התקשורת המודרנית", אמר לאתר The Daily Dot רוי ס.גוטרמן, מנהל מרכז למען חופש הביטוי באוניברסיטת סירקיוז. "השאלה היא אם טוויטר עוברת על החוק כאשר היא מספקת במה. במקרים מסוימים זו שאלה פתוחה, וטרם נבחן אם טוויטר עלולה לקבל יחס דומה לגוף שמספק ציוד תקשורת לארגון טרור".

חשבון AlqassamBrigade של חמאס בטוויטר מפרסם ציוצים שבהחלט יכולים להיחשב כהפרה של תנאי השימוש בטוויטר, מכיוון שיש בהם קריאה לאלימות, למשל "בריגדת אל-קסאם תמיד מוכנה לרסק את ראשיכם". גוטרמן מציין שייתכן שהארגון דווקא מוגן תחת חוק חופש הביטוי האמריקאי - במידה ויש לו אגף העוסק במדיניות הארגון מבלי להשתמש באלימות. הוא גם מציין שבטוויטר משתמשים עוד גופים בהם רואה ממשלת ארצות הברית ארגוני טרור, אל קעידה למשל, ושטוויטר יכולה לטעון שהיא בסך הכל מספקת במה להבעת דיעות פוליטיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully