וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוזניות P3 של Bowers & Wilkins: מובילות בקטגוריה שלהן

בזכות סאונד טוב ותחושת נוחות - אוזניות P3 של חברת Bowers & Wilkins הן מהטובות ביותר בטווח המחיר של אלף ש"ח

"האוזניות הטובות ביותר מתחת למחיר של אלף שקלים". האם אפשר לחלק את התואר הזה לאוזניות שעולות 999 ש"ח? אם תסכימו שכן, נספר לכם על P3 של חברת Bowers & Wilkins, מהאוזניות הטובות ביותר ששמענו בטווח המחירים הזה, ובאופן כללי כנראה אוזניות הרחוב הטובות ביותר שהגיעו לחנויות בשנים האחרונות.

אך מעבר למחיר, הסתייגות נוספת נדרשת. אוזניות באות בהרבה מאוד צורות וגרסאות, כשלא מעט משתמשים מקובעים על סוג אחד. אם אתם אוהבים רק אוזניות כפתור או אוזניות שנכנסות פנימה אל תוך האוזן, יהיה זה קצת מטופש לטעון כי P3 – אוזניות עם כרית שטוחה שאפילו לא עוטפת את האוזן – תהיינה הטובות ביותר עבורכם.

סוף סוף: כבל מודולרי

P3 , שהגיעו לאחרונה לישראל, הן דגם האוזניות השלישי של חברת Bowers & Wilkins שמגיע לשוק. לא מדובר בשדרוג של דגם קודם, כי אם בהרחבת הליין, שכולל כעת את P5 היקרות ואת C5 שנכנסות אל תוך האוזן. מדובר, בעצם, בגרסה של P5 שמורכבת מחומרים זולים יותר, ועם דרייברים מעט פחות טובים.

ציפוי העור על רצועת האוזניות הפך לציפוי בד, וכך גם הכריות. התמורה היא בכך שתג המחיר ירד מ-1,499 ¤ ל-999 ¤, והמשקל של האוזניות ירד מ-195 ל-140 גרם. האוזניות עדיין מגיעות עם נרתיק נשיאה קשיח, ועם שני כבלים – אחד עם שלט למכשירי סלולר ודיבורית, והשני שמשפר את איכות הסאונד במידע מועטה אך מורגשת, תוך ויתור על מיקרופון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ציפוי העור על רצועת האוזניות הפך לציפוי בד, וכך גם הכריות/מערכת וואלה!, צילום מסך

וכאן המקום להודות דווקא לד"ר דרה ומותג Beats שלו. במשך הרבה שנים, יצרני אוזניות רבים חלבו את הלקוחות כשהם מבינים שאחת הסיבות הנפוצות ביותר להחלפת אוזניה היא כבל תקול. באוזניות מאוד מאוד יקרות התירוץ של "כל חיבור פוגם באיכות" עוד הגיוני, אך באוזניות צרכניות באמת שלא הייתה סיבה לא להפוך את הכבל למודולרי – כזה שמתחבר אל האוזניות בדיוק כפי שהוא מתחבר אל הנגן. ואז הגיעה ביטס, ושינתה את כל זה. כיום, גם אוזניות לא יקרות במיוחד מאפשרות להחליף את הכבל.

וזה רלוונטי במיוחד כי אחד הכבלים שהגיע עם יחידת הביקורת של P3 התקלקל אחרי שבוע של שימוש. בבאג, היבונית המורשית של B&W בישראל, יש חלפים לכבל הזה, אך גם בלי תמיכה שלהם, מדובר בכבל סטנדרטי (3.5מ"מ לשני 2.5מ"מ) שאפשר למצוא בחנויות מתמחות וברשת בקלות רבה.

צליל נקי ומאוזן

מבחינה עיצובית, מדובר באוזניות יפות מאוד, כשניתן גם לומר שהיעדר רצועת העור וכריות העור רק עוזר למראה שלהן, מכיוון שהבד האפור-שחור משתלב הרבה יותר טוב עם הרצועה. הכריות עצמן, אגב, קטנות-יחסית ומלבניות, מה שעוזר מאוד בקיץ הישראלי, בו כל מילימטר של מגע בין בד לאוזן הוא עוד מילימטר מזיע ולא נוח. וגם כאן הבד – שנושם הרבה יותר מעור – יעיל יותר.

הכריות מחוברות אל האוזניות באמצעות מגנטים, מה שמקל מאוד על הסרתן כשרוצים להחליף את הכבל, אך אם לא תשתמשו בנרתיק הנשיאה, זה אומר שלעיתים הכריות תתפרקנה לכם בתיק, גם אם האוזניות מקופלות.

ומה עם הסאונד? גם כאן ההשוואה המתבקשת היא ל-Beats – לא כי הן דומות כל כך, אלא כי הן האוזניות הפופולריות ביותר בישראל כיום בטווח המחירים האלה. וההבדל, האמת, הוא עצום. בזמן ש-Solo HD – הדגם המקביל ביקום של ד"ר דרה, הוא מוטה בס בצורה לא סבירה עבור מי שמאזין לז'אנרים שאינם היפ הופ – האוזניות של B&W מפיקות צליל נקי ומאוזן. באופן אירוני, זה גורם לבס שלהן להשמע הרבה יותר טוב מזה שיש בביטס. ובכלל, האוזניות האלה הן מהורסטיליות ביותר שיש בשוק כיום. הן מצליחות להתמודד היטב כמעט עם כל מה שתרצו, גם בלי התאמות מרחיקות לכת באקוולייזר של המכשיר (אפילו שזה בהחלט עוזר).

יש להניח כי יהיו אנשים שירצו אטימת רעשים טובה יותר – שהרי מדובר באוזניות עם כרית שמוצמדת לאוזן, מה שלא מספק אטימה טובה במיוחד – אך מי שרגיל לשמוע מוזיקה בעוצמה גבוהה-יחסית (אפילו שיש לזה השלכות בריאותיות), כנראה שיעדיף את היכולת להגביר את עוצמת השמע ללא עיוותים בצליל על אטימה גבוהה.

סיכום: מתמודדת ראויה בזירה

בסופו של יום, השאלה שנשאלת היא "מי ירצה לבזבז כאלף שקל על אוזניות?". אם להסתכל על תדירות המפגש עם לובשי ביטס מקוריות ברחובות ארצנו, אז מסתבר שלא מעט אנשים. ועבור אלה, יש כעת מתמודדת חדשה, ראויה מאוד, בזירה.

להשיג ברשת באג

  • עוד באותו נושא:
  • B&W

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully