וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארצות הברית החדירה סוס טרויאני למחשבי ארמון האליזה

לפי דיווח של L'Express וירוס רב עוצמה נמצא במחשבי ארמון אליזה, ומי שהטמינה אותו היא ארצות הברית

האם ארצות הברית ריגלה אחרי ארמון אליזה בשלהי תקופת הנשיאות של הנשיא סרקוזי? העיתון הצרפתי L'Express גורס שכן. לטענת העיתון, סוס טרויאני רב עוצמה נמצא במחשבי ארמון אליזה, ואילו הממשל הצרפתי אישר כי הותקף במתקפת סייבר גדולה. שגרירות ארה"ב בצרפת, בו בזמן, הכחישה קטגורית כי ארצות הברית הייתה מעורבת במתקפה.

הטענה של L'Express היא כי הסוס הטרויאני שנמצא בצרפת הוא Flame – נוזקה שהתגלתה לראשונה במאי השנה על ידי חברת קספרסקי. אז דווח על כך שהווירוס תקף מחשבים בישראל ובאירן, זאת כשהוא שואב ממחשבים צילומי מסך, מפעיל ללא ידיעת המשתמש את המיקרופון כדי להקליט שיחות, וגונב מידע דרך חיבור ה-Bluetooth האלחוטי.

התחכום של Flame גרם לחברת קספרסקי, ולמומחים אחרים, להעריך כי מדובר בתוכנה שמאחוריה עומדת מדינה, ולא האקר בודד או ארגון פשיעה. יוג'ין קספרסקי, שעומד בראש חברת האבטחה, אף אמר שפליים הוא כמו נשק ביולוגי.

לטענת L'Express, הוירוס התגלה לראשונה ב-6 במאי, והוחדר למחשבי הארמון ככל הנראה דרך הפייסבוק. האדם הבכיר ביותר שמחשבו נפרץ הוא חווייר מוסקה, ראש הלשכה של סרקוזי.

כשהתגלה Flame, ועל בסיס הממצאים על פיהם תקף בעיקר מחשבים באירן, היו שגרסו כי מדובר בפיתוח ישראלי. בו בזמן, בדיווחים אודות הפריצה לארמון אליזה ישראל לא מוזכרת, והאצבע המאשימה מופנית כלפי ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully