וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שן, עמוד ענן: ממים לסוף המבצע

עידו קינן

23.11.2012 / 8:00

טרגדיה? פארסה? למה לא שניהם? הרשת הישראלית מיהרה להספיד את מבצע "עמוד ענן" ולהכניס קטנות (וגדולות) למנהיגיו

"ספרי ההיסטוריה יזכרו את 'עמוד ענן' כמהמצחיקות שבמלחמות ישראל" (אורי אביב).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפסקת אש ואזעקה יכולות ללכת יד ביד, מסתבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפסקת האש נכנסה לתוקף שלשום בתשע בערב, אחרי שהחמאס עשה פיגוע רטרו באוטובוס בתל אביב (המחבל עשה רב קו בשביל לשנות מבפנים, מסביר שחר אבן-דר מאנדל), ובזבז על הדרום את כל הרקטות שנשארו כדי שיוכל להזדכות עליהן בשנת המס 2012 ("חמאסניקים משגרים קאסמים בין חברים לפני שמתפרסם ביד2", בניסוחו של אורן כוכבי). אומת הרשת, שליוותה את מבצע עמוד ענן מתחילתו, ממשיכה לדבר על סיומו, תוצאותיו והשלכותיו. הנה פתיתים מהשיחה ברשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ביבי לוזר", אייתו חיילים בגופם מסר (מימין? משמאל?) נגד ראש הממשלה (טל שניידר). אבנר רסל הגיב במקום ובזמן: "הם רשמו 'ביבי לוזר' עם חיילים כי אין מספיק כח אדם בצה?ל כדי לכתוב את מה שהם באמת חושבים עליו". "בואו ניקח את כל המדינה ונחזיר אותה 10 שנים אחורה", מציע פטריק סטאר (עמרי חזות). ביבי מתקפל, טוענים מימין ומשמאל, ואור רייכרט מספק את הקופסון – להדפיס, לגזור ולקפל. ככה זה נראה בתלת-ממד.

עמוד ענן: טרגדיה? פארסה? למה לא שניהם? (שחר אבן-דר מאנדל). חתול הצ'שייר מסביר לאליס בארץ הפלאות מה היו מטרות המבצע (דור צח). ביבי עובר בדיקת פוליגרף (עמיר שיבי). רוני דניאל משתומם על הפסקת המבצע: נגמרו הערבים בעזה? (ג'ון בראון) ומאיפה בכלל הגיעה הפסקת האש? ממסר ששלחה צרפת מהחמאס, לפי קליפ שמתן צור ("אנדרדוס") הפיק לוועד מתיישבי השומרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המבצע הסתיים ופינה מקום לחורף, תמיד נושא חם בסטטוספירה. לאביב מזרחי זה הזכיר את הכבש השישה עשר: "רעמים וברקים בליל חורף קר, הסטטוסים שלכם נשמעים אותו הדבר (לעתים אתה קורא גם סטטוס נחמד)". לאפרת בן-צור – את חנוך לוין. אלכסנדר שכטמן: "מסימני החרדה #1: כשמדברים איתך על טפטוף בחוץ ואתה חושב על המשך ירי הגראדים שנותרו בידי החמאס ולא על הגשם...".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

איניגו מונטויה מ"הנסיכה הקסומה" גויס על ידי החמאס בזמן הלחימה ("סטטוסים מקו האש"): "כיפת ברזל, יו קילד מיי פאג'ר, בריבר טו דיי!" גם אחרי הפסקת האש הוא זורע דמורליזציה (100meme): "שלום, שמי ביבי נתניהו, הרגת לי אזרחים, היכון לכלום". מהי תמונת הנצחון? שוב מותר לשתות אספרסו בתל אביב (נמרוד צוק). אגזיביט מציג את הסכסוך הישראלי-פלסטיני באמצעות מם יו דוג ("42 כסאות ריקים"): שמעתי שאתה זורק טילים על מי שזורק עליך טילים בגלל שאתה זורק עליו טילים בשביל שיפסיק לזרוק עליך טילים. רק רציתי לשאול איך זה מתקדם".

ואביב מזרחי מסכם:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • עמוד ענן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully