וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאגר הביומטרי יוצא לדרך: הפיילוט יחל ב-1.1.2013

28.11.2012 / 15:38

פיילוט המאגר הביומטרי יחל ב-1.1.2013. אזרחים המעוניינים בכך יוכלו למסור טביעות אצבע ודמות הפנים

המאגר הביומטרי יגיע בתחילת 2013. הוועדה המשותפת לפי חוק אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ומאגרי מידע אישרה היום (ד') את הצו להכללת אמצעים אלו במסמכי זיהוי ומאגרי מידע לתקופת מבחן. המשמעות היא שהחל מה-1.1.2013 יוכלו אזרחים המעוניינים בכך להשתתף בתקופת הניסיון של הפקת מסמכי זיהוי ביומטריים. הם יוכלו למסור מרצונם טביעות שתי אצבעות מורות ודמות הפנים על מנת לקבל תעודת זהות חכמה. תקופת המבחן תסתיים לאחר שנתיים, בדצמבר 2014. כמו כן החליטה הוועדה היום על הגבלת שיתוף קטינים עד גיל 16 בתכנית הפיילוט, לשם הגנה על פרטיותם - השתתפותם בפיילוט לא תוצע להן או לנציגם, אלא אם כן הגישו בקשה להנפקת מסמך נסיעה - דרכון.

לפי הודעתה הרשמית של הוועדה בנושא, הצו שהוצע קובע פרמטרים מפורטים למדידת נחיצותו של המאגר הביומטרי והאפשרות להפעיל את החוק באמצעות חלופות שונות, במסגרת המאגר ואף בלעדיו, וכן קובע באופן מפורט את הדיווח שיועבר לכנסת במהלך העבודה על תכנית הפיילוט ולקראת סוף תקופת הפיילוט. הצו יפעיל את תקופת המבחן שבמהלכה ייבחנו המעשיות של החוק הביומטרי, בעיות ביישום החוק והסכנות שבהחזקת מידע כה רגיש - זאת בעקבות ההתנגדות הרבה לחוק הביומטרי ובעקבות עתירה לבג"ץ של האגודה לזכויות האזרח והתנועה לזכויות דיגיטליות. רשות האוכלוסין וההגירה החלה להיערך ליישום הפרויקט ברבדים השונים, לרבות הקמת מערך מותאם בלשכות, הקמת תשתיות טכנולוגיות, תיאום מול כלל הגורמים, הכשרת 500 עובדים ובמקביל הוקמה גם הרשות לניהול המאגר הביומטרי.

בסוף תקופת המבחן ייערך דיווח מסכם הכולל את הפרמטרים השונים הבוחנים את יעילות המאגר הביומטרי, את יעילותו מול חלופות אחרות, את מידת האבטחה שלו ובכלל, את נחיצות קיום המאגר הביומטרי והשגת מטרותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully