וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוט שואב אבק Hom-Bot של LG: חזק בשטיחים, חלש במרחבים

29.11.2012 / 9:31

שואב האבק הרובוטי של LG משקיע משאבים רבים בטיפול בלכלוך שנקרה בדרכו - על חשבון הגעה לכל פינות הבית

לשוק שואבי האבק הרובוטיים, שנראה שמתווספים אליו במהרה עוד ועוד דגמים חדשים של חברות שונות, מצטרפת גם LG. בניגוד לכל מני מותגי מדבקה של חברות סיניות עלומות, LG היא מחברות האלקטרוניקה הגדולות והידועות בעולם - עובדה שמייצרת סקרנות לבדוק אם ה-Hom-Bot שלה (זה שם המכשיר) שייך למגרש של הגדולים. עד עתה נמצאות בו בעיקר iRobot עם ה'רומבה' שלה ו-Neato, עם שואב אבק מצוין גם כן. אז האם LG נמצאת באותה הרמה? בדיקה של מספר ימים, שכללה כחמש הפעלות שונות - מראה שלא בטוח.

יפה ושקט

במובנים רבים, ה-Hom-Bot יוצר רושם טוב. כזה שמיד עם שליפתו מהקופסה ברור שלא מדובר בעוד חתיכת פלסטיק סיני שתחרחר מעט ותגווע במהרה. המכשיר מעוצב יפה מאוד ומזכיר בצורתו צלחת מעופפת. תחתיתו כוללת שתי מברשות צידיות, מברשת מרכזית, מצלמה ושלושה חיישנים שמטרתם לאפשר לו לזהות אובייקטים בשטח. הוא קל להרמה, קל לפתיחה והקופסה בה הוא שומר את הלכלוך שאסף ניתנת לניתוק וריקון קל, מבלי שתלכלך את הסביבה בתהליך.

בנוסף לכל זה, ההום-בוט מתהדר ברעש עבודה נמוך במיוחד. אין כל בעיה לתת לו לעבוד ברחבי הבית בזמן שאתם נמצאים בו, אפילו אם אתם רואים טלוויזיה. נכון, הוא מורגש, אבל לא מציק - והיכולת הזאת מרשימה. אפילו חתול פחדן במיוחד, כזה שברגע שמופעל שואב אבק רגיל ורועש ממהר להתחבא מתחת לספה עד יעבור זעם - לא ברח מהחייזר המוזר שהתחיל להסתובב ברחבי הבית. הוא אמנם נדרך לקראתו, אך נהמת המכשיר לא הייתה חזקה מספיק כדי להבריח אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו החתול הפחדן לא נבהל מהרעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא משאיר פירור

ואם הזכרנו את החתול - זה הזמן להודות שהצבנו בפני ההום-בוט משימת ניקוי לא קלה במיוחד. ציפינו ממנו שיצליח לנקות דירה הכוללת שני חדרים גדולים, שלוש מרפסות סגורות קטנות, מסדרון אחד וחדר אמבטיה. בחלל הזה עומדים שני שטיחי שאגי גדולים ועוד שטיח רגיל קטן יותר. כנדוניה לכל זה מתווספים שני חתולים - הפחדן מקודם ועוד אחת, שעושים כמיטב יכולתם כדי להשיר שערות ברחבי הבית בכלל ועל השטיחים בפרט. עוד ניתן למצוא לפעמים על הרצפה שאריות פירורים מהאוכל היבש של שני אלו, ופירורי נסורת מארגז החול בו הם עושים את צרכיהם.

ההום-בוט, חשוב לציין, התמודד עם כל זה היטב. היה מרשים לפתוח את קופסת הפסולת (הקטנה למדי, אגב) לאחר סיום עבודתו ולראות שהיא מלאה עד אפס מקום בשערות חתול ופירורים שונים. מכיוון שאחת ההרצות התקיימה ימים ספורים לאחר ביקורה של עוזרת בית (שמפעילה שואב אבק סטנדרטי), נראה שלהום-בוט יש יכולת להתעסק לעומק עם הלכלוך בו הוא נתקל ולא לפספס אותו. עובדה זו הורגשה גם בצפייה בו, כאשר שוב ושוב היה ניכר שהוא מתמקד באיזור מסוים ופשוט לא עוזב אותו במשך זמן רב, להוט להשלים את המשימה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמודד היטב עם הלכלוך שנקרה בדרכו/מערכת וואלה!, צילום מסך

חצי בית זה מספיק?

אבל בעובדה הזאת נעוצה גם נקודת החולשה של ההום-בוט. עושה רושם שההתמקדות הנקודתית הזאת באה על חשבון התמונה הכוללת. זה קורה משתי סיבות: הראשונה, והחמורה ביותר (ממש עד כדי הפיכת המכשיר ללא כדאי) היא העובדה שהוא פשוט לא מצליח להגיע לכל חלקי הבית. בכל אחת מההפעלות שלו הוא כיסה לכל היותר חצי ממה שציפינו. כשהתחיל לעבוד ממיקום ליד דלת הכניסה, הוא עבר את המסדרון, נכנס לחדר השינה ומשם למרפסת הסגורה שלו. שם גם נתקע, מכיוון שלא הצליח לעלות בחזרה את השיפוע הקל (פחות מ-2 ס"מ)בינה לבין החדר (בחדר המקביל הוא דווקא יכל לשיפוע זהה), והמשיך להסתובב על השטיח שם עד שנגמרה לו הסוללה. בהרצה אחרת שהתחילה בסלון, הוא התמקד בחדר זה ובמרפסת שלו, הגיע גם למטבח ושם סיים.

היו עוד פעם-פעמיים בהם הכריז בקולו הרובוטי: Cleaning Completed למרות שעוד לא עבר חצי בית ("אפילו אני מחפף פחות מזה כאשר אני מנקה", גערתי בו). הוא אמנם אמור ללמוד עם הזמן את השטח בו הוא עובד - אך הרושם היה שכל הפעלה של ההום-בוט מרגישה לו כמו הפעם הראשונה, ולא מביאה עמה תובנות מההיסטוריה, וכך הסיכוי שהוא ינקה לכם את כל הבית לאחר לחיצת כפתור אחת - אפסי.

עוד קורה רבות שהסוללה שלו נגמרת לפני שהעבודה נגמרת. כן, הטענה מלאה של ההום-בוט תספק לו בערך שעה וחצי של עבודה, והזמן הזה פשוט לא מספיק לו כדי לעבור על כל הבית, שכן, כאמור, הוא נוהג להתעכב מאוד על נקודות שהוא מוצא מאתגרות. לכן גם פונקציית הטיימר שלו לא מאוד רלוונטית - אתם לא יכולים לכוון אותו לניקוי ולסמוך על כך שבאמת עבר על כל המשטחים שרציתם שינקה. כדי לדאוג שזה יקרה יש להפעיל אותו לחוד בכל פעם בחדר אחר, עד שמכסים את הכל. גם אז, אגב, אי אפשר לסמוך עליו עד הסוף. הוא התמקד בחלקים מסוימים של השטיח, והתעלם מאחרים, למרות שמדובר באותו המשטח. דווקא עם המכשולים כמעט ולא היו לו בעיות. החיישנים עובדים היטב, ולמעט השיפוע שהוזכר קודם - ההום-בוט ידע להתמודד יפה מאוד עם פינות, שטחים חסומים, רהיטים ונעליים סוררות על הרצפה. בכל תקלה כזאת הוא פשוט מסתובב ומנסה להגיע מסביב. וגם מצליח בכך.

סיכום: יכולות ניקוי מרשימות עם מגרעה מהותית

שואבי אבק רובוטיים איכותיים עולים כסף רב - מעל לאלפיים ש"ח. כך שעוד לפני שהצרכן הפוטנציאלי שואל את עצמו אם כדאי לו לקנות את ההום-בוט של LG, עליו לשאול אם בכלל מכשיר כזה משתלם ברמת העלות-תועלת. במידה וענה תשובה חיובית על שאלה זאת - גם אז לא בטוח שההום-בוט הוא הבחירה הנכונה. הוא מכשיר שמתאים למי שחשוב להם ניקוי לעומק יותר מאשר חשוב להם ניקוי לרוחב. חזק בשטיחים וחלש במרחבים. ועל אף יכולות הניקוי המרשימות, לנו המגרעה הזאת נראית מהותית מדי עבור מוצר שעולה החל מ-2,899 ש"ח.


עוד בנושא:

- רובוט שואב-אבק Neato: מוביל בתחומו

  • עוד באותו נושא:
  • hom-bot

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully