וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אינטל תפסיק לאפשר שדרוג מעבדים

דיווח חדש גורס כי דור חדש של מעבדי אינטל, הצפוי להגיע לשוק ב-2014, יולחם ישירות ללוח האם, ללא האפשרות להחליפו

האם מגיעה לסופה התקופה בה אפשר היה לשדרג מעבד במחשב הביתי? דיווח של אתר ZDNet גורס כי דור חדש של מעבדי אינטל - Broawell, הצפוי להגיע לשוק ב-2014 - ישים סוף ליכולת החלפת מעבד על ידי משתמש במחשב הביתי. על פי הדיווח, מתכננת אינטל לעבור למבנה בו המעבד מולחם אל לוח האם. נכון להיום, רוב המעבדים במחשבים שולחניים מגיעים בדמות רכיב נפרד, שמתחבר אל לוח האם וניתן להחלפה בקלות.

על פי הדיווח, שמתבסס על האתר היפני PC Watch ועל המקורות של ZDNet עצמו, אחת המטרות העיקריות היא חסכון בכסף (להלחים מעבד זול יותר מהלחמת תושבת תוך התחשבות במקום שהמעבד יתפוס) והגברת השליטה של אינטל בשוק הזה - תוך הכנה אפשרית לצמצום הישענות על יצרני לוחות אם חיצוניים.

לא רק אינטל תרוויח מכך - זול יותר ליצרני המחשבים להלחים את המעבד אל לוח האם מאשר להלחים את התושבת שלו ולהתאים את המבנה אל המעבד שיגיע מאוחר יותר. המפסידים הגדולים מהמהלך הם אנשים שמשדרגים בעצמם את רכיבי המחשבים שלהם. אלה יצטרכו לקנות לוח אם חדש לכל הפחות כאשר המחשב מתיישן. אם מוסיפים לכך את האפשרות לכך שרכיבי הזכרון יולחמו בעתיד ישירות אל לוח האם גם במחשבים אישיים - כפי שאפל עושה בדורות האחרונים של הניידים שלה, בעוד מספר שנים שדרוג של מחשב קיים עשוי להפוך לעסק לא כדאי בעליל.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully