וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HTC 8X: סמארטפון יפה שלא עושה את העבודה

HTC 8X היה יכול להיות טלפון טוב אם היה עובד על אנדרואיד. מערכת ההפעלה Windows Phone 8 הופכת אותו למוצר הרבה פחות טוב

HTC 8X הוא טלפון ייחודי בשוק הישראלי היום. הוא ייחודי במראה שלו ומבחינת מערכת ההפעלה - בהיותו הראשון שמגיע לארץ עם Windows Phone דוברת עברית. למעשה, אם אתם סולדים ממכשירים המוניים, ורוצים שכולם ישאלו אתכם "מה זה הטלפון הזה?", כנראה מדובר באחד המכשירים היותר מתאימים עבורכם.

אבל ייחודיות אינה סממן של טיב המוצר. עבור רבים מהמשתמשים, היא בכלל לא מוסיפה נקודות זכות. וגם אם כן, צריך לזכור שבטלפון אנחנו נדרשים גם לדבר לכל הפחות. במקרים רבים, הוא אף מהווה את ההרחבה של המשרד שלנו, ושל הנוכחות שלנו ברשת האינטרנט. האם 8X מתמודד היטב עם המטלות האלה תוך שמירה על ייחודיותו? ננסה לענות על כך.

פשוט יפהפה

אבל להתחיל צריך בכל זאת מהעיצוב. הטלפון הזה הוא יפהפה. אפילו בגרסה השחורה, הבנאלית ביותר שלו, צורתו המעוגלת והקעורה מצליחה להרשים. העיצוב הזה מאוד נקי, יותר נקי מזה של האייפון או הגלקסי S3. החלק הקדמי של הטלפון מוקדש רובו ככולו למסך, עם פס רמקול מעליו ושלושת כפתורי המגע שהינם דרישה של מיקרוסופט לכל מכשיר Windows Phone (תפריט, חיפוש, אחורה פנה).

הוא מרגיש נוח מאוד ביד, לא מרגישים כי מדובר בטלפון שעוביו בנקודה העבה ביותר הוא בערך סנטימטר. והגוף שלו מצופה בחומר שנועד להקנות לפלסטיק תחושה של רכות. זו לא החלטה שתקסם לכל המשתמשים, יש כאלה שהחומר הזה לא נעים עבורם, אבל הרוב יסתדרו איתו. כל מה שצריך זה לא לקנות חתול בשק - תנסו את הטלפון לפני שאתם קונים אותו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו בגרסתו הבנאלית ביותר, צורתו המעוגלת והקעורה מצליחה להרשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואם כבר במסך עסקינן - HTC נוהגת לשים במכשירי הדגל שלה את המסכים המרשימים ביותר שהחברה מצליחה לשים עליהם יד, והתוצאות בדרך כלל מעולות. גם כאן זה המקרה - המסך של 8X הינו מסך בגודל 4.3 אינץ', עם רזולוציה 1280x720. הוא גם בהיר מאוד וחד מאוד, מה שמאפשר לו להשתוות בקלות למסך ה-retina של אפל.

כדאי לציין גם כי יש כאן מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 גיגההרץ. בדור הנוכחי של מכשירי אנדרואיד ובאייפון אפשר למצוא מעבדי ארבע ליבות, אך זה לא אמור להרתיע אתכם - Windows Phone 8 עובדת היטב עם המעבד שיש כאן רוב הזמן, ובפעמים בהם המערכת נתקעת, הסיכויים הם שזו לא אשמת המעבד. נזכיר כי בשבועות האחרונים דווח כי כל מכשירי WP8 חווים בעיות, שנובעות כנראה מבאגים אשר אמורים להיות מתוקנים בעדכונים הקרובים.

ה-Windows Phone הורסת את החגיגה, הסוללה מתרוקנת במהרה

אם זה היה מכשיר אנדרואיד, הוא ככל הנראה היה אחד הטלפונים האהובים עלינו ב-2012. אבל הוא לא, HTC 8X הוא טלפון Windows Phone. וזה, איך לומר, קצת פוגע באיכות המכשיר. Windows Phone 8, שהושקה לפני כחודש, היא אמנם הגרסה השלישית של מערכת ההפעלה הסלולרית מבית מיקרוסופט מאז הוחלפה ווינדוס מובייל בווינדוס פון אי אז בפברואר 2010, אך אין זה אומר כי מדובר במערכת הפעלה בשלה.

כפי שגם נכתב בסקירה המלאה שעשינו ל-WP8, היא עדיין לא מוכנה להתחרות באייפון ואנדרואיד. זה מורגש בחנות האפליקציות, שמרגישה ריקה לגמרי בהשוואה לזו של שתי המתחרות, וזה מורגש גם במערכת ההפעלה עצמה, שמלאה בבאגים וחורים במקומות בהם למתחרותיה יש כבר אפשרויות שאליהן הורגלנו. למעשה, יש מעט מאוד דברים ש-WP8 עושה טוב מאוד, ויותר מדי דברים שהיא עושה לא טוב.

החלק המצויין הוא מסך הבית שלה, שמורכב ממשבצות "חיות", אשר גם מהוות כפתורי כניסה לאפליקציות וגם מאפשרות להציג מידע מהן אל מסך הבית עצמו. חלק מצויין נוסף הוא האינטגרציה שבין מערכת ההפעלה לבין רשתות חברתיות, עם ספר טלפונים הכי חברתי שקיים, אשר מציג מידע רלוונטי אודות אנשי הקשר שלהם מרשתות חברתיות, ומאפשר לכם לעדכן סטטוסים ישירות מתוך המערכת.

אבל על כל יישום טוב שכזה ישנו דבר מתסכל, כמו היעדר חלון ההתראות שמרכז את כולן במקום אחד, או היעדר האופציה להפסיק את שינוי הכיוון האוטומטי של המסך. גם ההחלטה לשים את כל ההגדרות של התפריט במסך עצום אחד מעצבנת, וכך גם היעדר שירותי מיפוי נורמליים שתומכים בישראל.

אך הבעיה האקוטית ביותר עם הטלפון הזה היא זמן הסוללה. יש כאן סוללת 1800 מיליאמפר/שעה, יותר חזקה מהגלקסי s2 ועל פי הדיווחים גם מזו של האייפון 4S. אז למה הטלפון הזה לא מצליח לשרוד יותר מחצי יום בלי שתצטרכו להטעין אותו מחדש? למה פודקאסט של שעה מרוקן חצי מהסוללה? האמת היא שלא ברור - האם זה ניהול זמן סוללה לא אפקטיבי של HTC עצמה או שמא יש לתלות את האשמה במיקרוסופט וב-Windows Phone.

סיכום: אי אפשר להמליץ בלב שלם

אם אתם רוצים לקנות מכשיר Windows Phone, ה-8x הוא האופציה היחידה עבורכם כיום, כשבקרוב יצטרפו אליו גם ה-Ativ S של סמסונג והלומיה 920 של נוקיה. ולמעט בעיות הסוללה, בהן כאמור לא ברור את מי צריך להאשים, מדובר בפיסת חומרה מצויינת ויפהפיה.

אבל אם אתם רוצים לקנות סמארטפון, ולא סגורים על מערכת הפעלה שלו, אנחנו לא יכולים להמליץ לכם בלב שלם על ה-8X. ווינדוס פון פשוט לא מוכנה מספיק עדיין. אלה הם חבלי לידה, שיעברו עם הזמן בתנאי והמערכת תשרוד, אבל מיקרוסופט כבר הראתה השנה כי מכשיר שיוצא בתחילת השנה, עשוי להיות מנוע מלקבל עדכונים שמגיעים בסוף אותה השנה. והשאלה היא האם ה-8X יקבל אי פעם את אותם העדכונים שיהפכו את Windows Phone למערכת עליה אפשר להמליץ.


עוד בנושא:

- ווינדווס פון 8: עדיין לא מוכנה לאור הזרקורים

  • עוד באותו נושא:
  • HTC 8X
  • htc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully