וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיץ סרטים ברשת, ייכלא ל-3 שנים

אדם שהורשע בהפצת עותקים פיראטיים של סרטים ייכלא ליותר משלוש שנים, לאחר גזר דין תקדימי בחומרתו

40 חודשים בכלא על פיראטיות תוכנה. גרגורי צ'רבוניק, בן 53 מניו יורק, יבלה יותר משלוש שנים מאחורי הסורגים לאחר שהורשע ביצירה והפצה של עותקים פיראטיים לתכנים המוגנים בזכויות יוצרים. צ'רבוניק היה המנהל האחראי של IMAGiNE – קבוצה שהפיצה ברשתות שיתוף עותקים של סרטים הוליוודיים. על פי הטענה של איגוד אולפני הסרטים, IMAGiNE הייתה אחראית ל-41 אחוזים מעותקים פיראטיים בשפה האנגלית שהופצו בין ספטמבר 2009 לבין ספטמבר 2011.

מדובר בגזר דין תקדימי בחומרתו. לאחר 40 החודשים בבית הכלא, יידרש צ'רבוניק לבלות שלוש שנים נוספים ללא הזכות להחזיק "מכשירים אלקטרוניים בעלי יכולת לשכפל ולהפיץ עותקים של חומרים המוגנים בזכויות יוצרים". במאי 2010 בוצע חיפוש בביתו של צ'רבוניק, ואחת הסיבות לכך שהתביעה דרשה גזר דין חמור היא שבין החיפוש הראשון לבין המעצר שלו בסתיו 2011, המשיך צ'רבוניק לעסוק בפיראטיות, ולא "ניצל את החיפוש כדי לחשוב מחדש על העיסוק שלו במסגרת IMAGiNE ולהפסיק".

חוץ מצ'רבוניק, שני חברים נוספים ב-IMAGiNE נכלאו במסגרת הפשיטה, כשאחד מהם נידון ל-23 חודשים בכלא, והשני ל-30 חודשים. משפטו של חבר רביעי בקבוצה עדיין נמשך.

  • עוד באותו נושא:
  • פיראטיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully