וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועידת האו"ם תפגע בחופש הביטוי ברשת?

ועידה של האו"ם המתכנסת היום בדובאי עשויה להוביל לשינויים מרחיקי לכת הפוגעים בחופש הביטוי באינטרנט

ועידה של האו"ם עשויה להוביל לשינויים מרחיקי לכת בכל הקשור לחופש הביטוי ברשת האינטרנט. הועידה, שמתחילה היום בדובאי, בדלתיים סגורות, היא חלק מכנס אותו עורך איגוד התקשורת הבינלאומי של האו"ם בין ה-3 לבין ה-14 בדצמבר, ומטרתה לשנות את האמנה הקובעת את התשתית שעליה מבוססת הרשת.

הדלפות של הצעות לשינוי האמנה, שמגיעות בחודשים האחרונים לאתר WICITleaks שהוקם לשם כך, גרמו לאחד הממציאים של האינטרנט, וינט סרף, לכתוב פוסט מודאג בבלוג הרשמי של גוגל, החברה בה הוא מועסק כעת. "חלק מההצעות עלולות לאפשר למשטרים להצדיק צנזורה, או אפילו לנתק את הגישה לאינטרנט במדינותיהן" נכתב בפוסט.

במאמר אותו כתב ל-CNN טוען סרף גם כי "מספר משטרים אוטוריטריים מבקשים להעלים אנונימיות מהרשת, כדי להקל על מציאה ומעצר של מתנגדי משטר. אחרים הציעו להעביר את האחריות של המגזר הפרטי, שמנהל את הקצאת כתובות הרשת ושמות המתחם, לאו"ם. הצעות נוספות ידרשו מכל ספקית אינטרנט לשלם יותר כסף כדי להגיע לאנשים". וכך, טוען סרף, "הסטארט-אפיסטים הבאים ייתקלו במשוכות תלולות, אולי תלולות מדי, בדרכם להפוך ליוטיוב, פייסבוק או סקייפ הבאים".

גם ישראל מיוצגת בועידה הזו, על ידי גורמים רשמיים מארגונים כמו משרד התקשורת ואיגוד האינטרנט. ההצעה לסדר של המשלחת הישראלית, אשר הודלפה גם היא, מתחילה באמירה כי "ישראל מאמינה בכך שהרגולציה של רשתות תקשורת בינלאומיות, אשר הוכיחה את עצמה ככלי מאוד יעיל בקידום התעשיה, אסור שתשתנה בצורה שתכלול פרטנית את רשת האינטרנט".

ההצעה של ישראל, שנראית כמו אחת הליברליות יותר, כוללת ביטויים כמו "כל שינוי שעשוי להשפיע על האינטרנט (הדרך בה הרשת מנוהלת, המבנה שלה, הזרימה החופשית של המידע או כל אספקט אחר) הוא שינוי שיש להימנע ממנו", ו"אנו מאמינים כי הדרך לקדם בטיחות באינטרנט היא על ידי קידום השכלה ומתן כוח בידי הגולשים, ולא על ידי חקיקה ורגולציה".

בינתיים, מבקש סרף מאנשים לחתום על עצומה, תחת השם "הגנו על חופש אינטרנט כלל עולמי". נכון לרגע כתיבת שורות אלה, יש לעצומה 33,676 חותמים פרטיים ו- 1,126 חותמים ארגוניים מ-167 מדינות שונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully