וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקרים הגדולים של המחשבים הניידים

3.12.2012 / 15:25

משאל צרכנים גילה מהם השקרים השכיחים שמספרים אנשי מכירות לקוני לפטופים. חיי הסוללה וסוג הכונן הקשיח מככבים

מהם הבלופים הגדולים שמוכרי מחשבים ניידים אומרים ללקוחותיהם? אנשי שיווק בחנויות מחשבים נוטים לנצל את חוסר הידע של הקונים ולהבטיח להם דברים שלא היו ולא נבראו, או להטעות אותם בנתונים לא נכונים/לא מדויקים. לפעמים זה בכוונה, ולפעמים מדובר במוכרים שהם עצמם לא כל-כך בקיאים בתחום עליו הם מדברים.

אתר Cnet האוסטרלי ביקש מקוראיו לשלוח לו את השקרים שניסו לשווק להם בעת שרכשו לפטופ, ופרסם את ששת הבולטים שבהם. מומלץ לקרוא לפני שאתם ניגשים לחנות המחשבים הקרובה במטרה לצאת ממנה עם לפטופ חדש.

1. העיבוד הגרפי של מעבדי אינטל זה כל מה שאתה צריך

אמירה נכונה עבור משתמשים מן השורה שבעיקר גולשים באינטרנט ואולי קצת משחקים במשחקי דפדפן, אך לגיימרים יהיה הצורך בכרטיס גרפי, רצוי של AMD או Nvidia. כמובן שככל שמדובר במשחקים כבדים יותר - כך דרוש כרטיס גרפי חזק יותר.

2. למחשב יש חיי סוללה מצוינים

קשה לתת נתונים מדויקים על חיי סוללה, מכיוון שכל אחד משתמש במחשב שלו בצורה אחרת - שמרוקנת את הסוללה יותר או פחות. לא דין שעת כתיבת מסמך ב'וורד' כדין שעה של משחק מחשב. רוב היצרנים מקנפגים את הלפטופ לצורת השימוש החסכונית ביותר, בודקים כמה שעות מחזיקה הסוללה - ומפרסמים את הנתון הזה במפרט המחשב. זה גם הנתון שיציין איש המכירות. עוד מזכירים ב-Cnet שסוללות לית'יום-יון מעבדות מכוחן עם הזמן ועם הטעינות, כך ששנה לאחר הקניה - כבר לא מדובר באותה סוללה חזקה של ההתחלה.

3. יש למחשב כונן קשיח גדול יותר ממה שאי פעם תצטרך

גם כאן אין "גודל אחד מתאים לכולם". הנתון הזה נכון למשתמש ממוצע, אך בוודאי שאינו נכון למוריד סדרתי שאוגר קבצים על הדיסק הקשיח שלו. ב-Cnet ממליצים ללכת על גדול, ומי שמתעקש ללכת על כונן SSD (כונן אלקטרוני, שנכון להיום לא מציע שטחי אחסון גדולים מאוד) - שלא ירד מ-128 ג'יגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הארד דיסק זה לא "אחד מתאים לכולם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. מערכת הפעלה של 32 ביט תעבוד בסדר עם 8 ג'יגה של זיכרון

טכנית אולי זה נכון, אך למעשה היא לא תנצל את רובו. מערכת 32 ביט יודעת לטפל בעד ל-4 ג'יגה של זיכרון פנימי. כך שמי שהשקיע בזיכרון (דבר חכם בהחלט) אבל חסך במערכת ההפעלה - למעשה בזבז ג'יגות זיכרון שלמות וחשובות. לכן - אם אתם קונים מחשב עם מעל ל-4 ג'גה זיכרון - אל תוותרו על מערכת הפעלה 64 ביט.

5. קנה מחשב מק, כך לא תידבק בווירוסים, והוא אף פעם לא קורס

מחשבי מק אינם כה חסינים כפי שנטען. גם הם קורסים ומתקלקלים, ואפילו גם עבורם כבר המציאו נוזקות - אם כי כאן באמת קשה להשוות את המספר לאלו שהוכנו עבור מחשבי PC המריצים מערכות הפעלה מסוג 'חלונות'. ההמלצה של Cnet: קנו את מערכת ההפעלה שאתם אוהבים. זו שנוחה לכם ואתם מסתדרים איתה, אל תלכו על פרמטר היציבות-לכאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תתפלאו, גם הוא קורס. מחשב מק/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. אם יהיו לך בעיות - אתה יכול להוריד מהרשת עוד זיכרון

לא, אנחנו עדיין לא נמצאים ביום בו ניתן להוריד חומרה מהאינטרנט. הזיכרון הפנימי של המחשב הוא אובייקט פיזי. אולי ניתן להוסיף ללפטופ שלכם זיכרון נוסף (וגם זה לא בטוח, ובוודאי יותר מסובך מהוספת זיכרון למחשב שולחני) - אבל להוריד אותו מהאינטרנט לפחות עדיין אי אפשר.

  • עוד באותו נושא:
  • לפטופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully