וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות המוזיקה של iTunes: מהיום בישראל

חנות המוזיקה של iTunes הגיעה לישראל. החנות זמינה למשתמשים ישראליים, אך היצע המוזיקה המקומית עודנו נמוך

(עדכון, 13:40: הידיעה עודכנה עם פרטים נוספים מאקו"ם)

חנות המוזיקה של אפל הושקה בישראל. ענקית הטכנולוגיה הודיעה הבוקר (ג') כי היא משיקה ב-53 מדינות חדשות את חנות המוזיקה, שהינה חלק משירותי ה-iTunes, וישראל נמצאת ברשימה. כבר הבוקר, ניתן לרכוש שירים ואלבומים דרך תוכנת ה-iTunes הן במחשב והן במכשירי אפל הניידים.

מחירי השירים בחנות הינם בשקלים, ומחיר רוב השירים הינו קרוב ל-2.80 ש"ח. מחירם של אלבומים שלמים עומד ברוב המקרים על 29.90 ש"ח. בו בזמן, ישנם גם אלבומים במחירים גבוהים יותר, כשלרוב מדובר בגרסאות מיוחדות. היצע החנות לא מוגבל למוזיקה לועזית, ויש בה גם מוזיקה עברית, אך מנגנון החיפוש שלה מבולבל. כך, חיפוש של "שלמה ארצי" בעברית לא מניב תוצאות, ואילו חיפוש שמו באנגלית מציג שני אלבומים. מאידך, החיפוש "רמי קליינשטיין" הן בעברית והן באנגלית עובד.

השיחות בין נציגי אפל לבין אקו"ם, שנחשפו לפני כחודש במגזין הטכנולוגיה Nexter של קשת, היו ככל הנראה חלק מהשקת החנות בישראל, אך ההיצע הבעייתי שלה בכל הקשור לאמנים ישראליים מרמז כי החברה טרם חתמה על הסכמים עם חברות המוזיקה הישראליות, ומסתמכת על קטלוג אמנים ישראלים בינלאומי. בו בזמן, היצע המוזיקה הלועזית נראה זהה לזה של החנות האירופאית והאמריקאית.

לא רק המוזיקה של אייטיונס, גם המוזיקה שלכם

יחד עם חנות המוזיקה מגיע לישראל גם שירות ה-iTunes Match. בתמורה ל-89.90 ש"ח בשנה, תסרוק אייטיונס את ספריית המוזיקה הביתית שלכם ותאפשר לכם לגשת אליה מ-10 מכשירים שונים עליהם מותקנת התוכנה, בין אם מדובר במחשבים, אייפד, או אייפון.

אם הסורק של אפל מוצא בספריה שלכם שיר שקיים על שרתי אפל, תוכלו לקבל אותו באיכות הכי טובה, גם אם אצלכם מדובר בעותק ישן באיכות נמוכה. אם הסורק לא מוצא את השיר, הוא יועלה לשרת, ויהיה זמין עבורכם. המגבלה היא 25,000 שירים פר ספריה.

מדובר בדרך יצירתית ל"הלבנה" של ספריית מוזיקה פיראטית. באפל מציעים לכם לשלם כסף בלי שהחברה תשאל שאלות אודות המקום ממנו השגתם את השירים שלכם. חברות התקליטים מקבלות תמלוגים, אתם מקבלים את המוזיקה בזמינות ואיכות גבוהה. בו בזמן, זוהי דרך לכבול את המשתמש לאפל - כשהוא מפסיק לשלם על השירות, הספריה שלו חוזרת להיות נחותה.

ומה עם מוזיקה ישראלית?

אקו"ם, ארגון הגג המקומי שאוסף תמלוגים עבור אמנים מקומיים, מסר הודעה על פיה "אקו"ם העניקה רשיון ל-Apple לשימוש בכלל הרפרטואר המקומי והעולמי של היוצרים. לעת עתה, רק האומנים והיוצרים המיוצגים בחברות התקליטים הגדולות יועלו לחנות המוסיקה בהתאם להסכמים האישיים שלהם עם חברות התקליטים המייצגות אותם".

לטענת אקו"ם, "במקביל החלה אקו"ם לפעול למען יוצרים עצמאיים, אשר אינם מיוצגים בחברות התקליטים הגדולות על מנת לייצר עבורם ערוץ פנימי שיאפשר להם לעלות את יצירותיהם לחנות ולקבל על כך תמלוגים."

מדרגות המחיר שנקבעו לשירים הן 1.99 ש"ח, 2.99 ש"ח ו-3.99 ש"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully