וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם אומר 'לא' לאמנת האינטרנט החדשה

ארה"ב, קנדה, מדינות אירופה, ישראל ועוד סירבו לחתום על התשתית החדשה לניהול ותחזוק הרשת העולמית עקב חילוקי דיעות

רוב מדינות אירופה, כמו גם ארה"ב, קנדה וישראל, סירבו לחתום על אמנת האינטרנט החדשה, שדיונים עליה נערכו בשבועיים האחרונים בדובאי. הכנס, שאורגן על ידי ועדה של האו"ם אשר מפקחת על רשת האינטרנט, אמור היה לנסח תשתית חדשה לניהול ותחזוקת הרשת העולמית, זאת לאחר שהאמנה הקודמת נוסחה עוד ב-1988. מטרת האמנה החדשה הייתה לעדכן את סעיפי האמנה כך שיתרמו לצמיחת האינטרנט גם בעשורים הקרובים.

הבעיות החלו כאשר חלק מהמדינות, ובראשן גוש מדינות שכלל את סין, אירן ורוסיה, ניסו להניח באמנה החדשה תשתית שתאפשר לממשלות להתערב בתעבורת האינטרנט, ולפקח גם על התוכן - לא רק על התשתיות. מאחורי הקלעים, דובר על ניסיונות להשתמש באמנה כדי "להלבין" צנזורה. ולמרות שמארגני הכנס הבטיחו כי התקנות החדשות תכנסנה בדרך של קונצנזוס ולא הצבעת רוב, בסוף השבוע האחרון קראה אירן להצביע על הצעה של גוש אפריקאי אשר גם היא הייתה מאפשרת למדינות להתערב בתוכן של דברים הנמצאים ברשת. כשההצעה עברה ברוב של 77 תומכים ו-33 מתנגדים, הודיעו כמה עשרות מדינות כי תסרבנה לחתום על האמנה.

הסירוב של מדינות כמו ארה"ב ואנגליה לחתום על האמנה הופך אותה, מעשית, לנטולת שיניים כמעט לחלוטין. ארצות הברית לא תתן לרוסיה או סין להוריד אתרים מהרשת, למשל, אך בו בזמן לא תוכל להתערב כשהמדינות האלה עושות זאת בתוך תחומן.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully