וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינסטגרם רוצה את התמונות שלכם

18.12.2012 / 12:08

תקנון אינסטגרם החדש מאפשר לבעלת השירות פייסבוק למכור תמונות של משתמשים למטרות מסחריות ללא רשות ותגמול

תקנון השימוש החדש של אפליקציית אינסטגרם מעורר סערה, עקב שינוי משמעותי שהוכנס אליו. לפי התקנון המעודכן שפורסם אתמול ואמור להיכנס לתוקף ב-16 בינואר, מותר יהיה לפייסבוק - הרוכשת של אינסטגרם - לעשות שימוש בתמונות שהעלו משתמשיה - כולל מכירה שלהן, וזאת ללא צורך באישור, הודעה או תשלום עבורן. כך, למשל, אם פייסבוק תרצה להעביר את התמונות לחברות או ארגונים אחרים - כולל כאלו עם מטרות פרסומיות - הדבר יהיה מותר לה. חוקית, לא תהיה מניעה מצד פייסבוק להשתמש באינסטגרם כשירות תמונות סטוק ולהציע לחברות לרכוש תמונות שרלוונטיות עבורן (לדוגמה: צילום שצולם במלון מסוים על ידי משתמש אינסטגרם יוכל להימכר למלון על ידי פייסבוק וללא מעורבות של הצלם עצמו).

הדבר שמאפשר לפייסבוק את ההרשאות החדשות הוא מספר שינויים שנעשו בתקנון: מחיקת הביטוי "רשיון מוגבל" ממנו והוספת המונחים "בר העברה" ו"מתן רישיון משני". תוספת חדשה מציינת שלפייסבוק מותר לגבות כסף "מעסק או ישות אחרת שתשלם לנו להציג את התמונות, בהקשר של תוכן ממומן או בחסות, וזאת ללא תגמול עבור המשתמש", ותוספת משלימה מסירה את האחריות המשפטית מפייסבוק במקרה של תביעות על הפרת פרטיות בגין פרסום תמונות. רגינלד ברייטווייט, סופר ומפתח תוכנה, צוטט ב-Cnet מפרש את התקנון החדש כ"אתם לא הלקוחות שלנו, אלא הבקר שאנו רועים לשוק ומוכרים למציעי ההצעה הגבוהה ביותר".

"המשמעות היא לבקש מאנשים להסכים לשימוש פרסומי עתידי אפשרי של התמונות שלהם", אמר לאתר Cnet קורט אופסל, עורך דין בארגון Electronic Frontier Foundation, העוסק בחופש רשת. נכון לעכשיו פייסבוק לא הגיבה לטענות בדבר המדיניות החדשה, ונראה שהדרך היחידה להימנע מלהסכים לה היא למחוק את חשבון המשתמש באינסטגרם עד ה-16 בינואר. חשבונות שלא יימחקו עד אז - כולל כאלו שיימחקו לאחר מכן, עדיין מסתכנים בכך שהתמונות הכלולות בהן יהיו תקפות לצורך אפשרות השימוש החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully