וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראמפי קט: החתולה שזועפת על כל הרשת

עידו קינן

18.12.2012 / 15:23

הרשת מלאה בחתולים, אז מה גורם דווקא ל'טרדר סוס' בעלת הפרצוף הזעוף להפוך ללהיט ענק שמציף את הרשתות החברתיות?

"גראמפי קאט" (חתולה זעופה/ממורמרת), כוכבת טרפת אינטרנט שהגיעה למיליוני אנשים, נחשדה בתחילה כזיוף. כשבראיין בונדסן האמריקאי העלה לאתר החברתי רדיט תמונה של טרדר סו?ס (איות שגוי של "רוטב טרטר" באנגלית) - החתולה של אחותו טבת'ה - גולשים טענו שהפרצוף הממורמר שלה נוצר בפוטושופ. טבת'ה העלתה סרטונים שלה ליוטיוב כדי להפריך את הטענה, וטרדר סוס הפכה מבלי מתכוון לתופעת רשת.

טריילר גראמפי קאט. צילום מסך
הכל התחיל מתמונה קטנה/צילום מסך

החתולה נולדה ב-4 באפריל השנה באריזונה, שם היא גם מתגוררת. היא מזן מעורב – אמה היתה חתולת בית קצרת פרווה טריקולורית, ואביה המשוער היה אפור עם פסים לבנים. היא עצמה קטנטנה, בעלת פרווה בצבע קרם, אוזניים חומות-שחורות ועיניים כחולות שמוקפות בכתמי קפה חומים. שולי הפה שלה משתפלים כלפי מטה, כמו אצל כלבי בולדוג, ומשווים לה מראה זעוף. חתולים ישנים, מתנשאים, מתוחכמים, מרושעים וחמודים יש בשפע ברשת, שהחתול הוא החיה הלאומית שלה. חתולה זועפת זה זן נדיר.

ואומת הרשת עפה עליה. לאתר הרשמי שנפתח לעבודה נכנסים מדי יום בין 16,000 ל-32,000 אנשים. הסרטונים בעמוד היוטיוב הרשמי של גראמפי קט זכו עד היום ליותר מ-6 מיליון צפיות, ולעמוד יש יותר מ-12,000 מנויים. משפחת בונדסן גם עושה את הלא יאמן מבחינתו של כל מגדל חתולים: במקום שהייצור הפרוותי העצלן וחסר התועלת יעלה לה כסף - הוא מכניס לה כסף. באתר של גראמפי קט ניתן למצוא חנות מרצ'נדייז, ובריאן בונדסן מספר שלקראת חג המולד המתקרב נמכרו כבר לא פחות מ-17,000 כרטיסי ברכה בכיכובה של החתולה.

עוד הפכה טארד החמוצה לתבנית לממים אינטרנטיים (גם בעברית), שבהם היא זועפת ורוטנת על כל דבר שמח, מכריסמס אצל הגויים ועד חנוכה אצלנו. "נהניתי פעם. זה היה זוועה", נכתב באחד מהם. האתר הרשמי שלה מציג ממים ושאר יצירות שמוקדשות לה ומציגות את פרצופה הבלתי מרוצה, כמו עוגת גראמפי קאט וקעקוע ואישה שהתחפשה לגראמפי קאט. טארד גם התארחה בתוכנית הבוקר הפופולריות "טודיי שואו".

Visit NBCNews.com for breaking news, world news, and news about the economy

"אין יותר מיוחד מחתול עם פרצוף תחת"

האמנית אורה דרוקר ציירה את גראמפי קאט כברכת יום הולדת לחבר שלה, אנוש בר-טור (שיצר גם הוא גראמפי-מם). "אני והחברים מתים על חתולים ואנחנו אוהבים חתולים עם מאפיינים מיוחדים, אז אין יותר מיוחד מחתול עם פרצוף תחת. הוא מאוד מצחיק אותנו", היא מסבירה.

אבל יש הרבה חתולים מצחיקים. מה מייחד אותה?

"היא נראית כמו פולניה זקנה וממורמרת שאוהבת לשבת בחושך. אנחנו מאוד אוהבים חתולים עם מבט עצבני טבעי, שגם כשהם שמחים, הם נראים כמו תחת. אנחנו אוהבים גם את הקולונל מיאו, כי הוא נראה כמו רודן".

"אני יכול לחלק את חיי ללפני ואחרי שהתוודעתי לגראמפי קאט. כמו כן אפשר לחלק את העולם לשני סוגים של אנשים", אומר מצחיקן הרשת נמרוד צוק, שיצר ממים בכיכובה ובהשראתה.

למה אתה מכור לגראמפי קאט?

צוק: "די כבר עם ההשמצות האלה, אני לא מכור לגראמפי קאט, אני יכול להפסיק מתי שאני רוצה".

ב-סדר. אז למה *אנשים אחרים שאינם אתה* מכורים לגראמפי קאט?

"האוניברסליות, זה כי כולם יכולים לאהוב אותה ואפשר לחבר אותה כמעט לכל נושא/אמירה/תמונה אחרת וזה יצא מצחיק. וזה גם דורש הרבה פחות עבודה מממים אחרים".

תשובה דומה נותן אייל ברוה, שיצר גם הוא כמה ממי גראמפי: "זה חתול שעושה פרצוף אנושי, שזה כבר משהו שמושך את העין ומשעשע בפני עצמו. וזה מם שמאוד קל להשתמש בו – כל סיטואציה שאתה רוצה להביע מיזנטרופיות ברמה כלשהי - זה המם שיתאים. זה מם שיש לו הכל, גם חתולים, שהם מלכי האינטרנט, וגם מאוד קל להתאים אותו להמון סיטואציות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אפשר לחבר אותה כמעט לכל נושא/אמירה/תמונה, וזה יצא מצחיק". המים של נמרוד צוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבל – זהירות, טוויסט! – טארד עצמה אינה זעופה כלל וכלל, היא רק מצויירת ככה. הנה, תראו. "כמובן שבחיים האמיתיים היא לא זעופה בכלל, למעשה היא אחת מהחתולים הכי מתוקים שפגשתי", דיווח סקוט ביל, בעל בלוג הכיף "לאפינג סקוויד" ואדם שיצא לו לפגוש חתולים בחייו.

בונדסן מעיד: "החתולה מאוד מתרפקת ורגועה, היא בסדר עם הצילומים, לא מנסה לברוח, רק מסתובבת לה כה וכה". סטוריבורד, תוכנית של מערכת קהילת הבלוגים טאמבלר, פרסמה סרטון על חייה של טארד, שמוצג כמונולוג שלה: "אני לא זעופה, אני אוהבת שאנשים קוראים לי זעופה, זה פשוט איך שהפנים שלי מעוצבות. אנשים תמיד חושבים שאני זעופה אבל אני נראית כמו חתולים אחרים, אני חושבת".

  • עוד באותו נושא:
  • גראמפי קט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully