וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בוב ספוג עובר על החוק?

20.12.2012 / 12:30

ארגון פרטיות אמריקאי טוען שאפליקציית בוב ספוג אוספת מידע אישי של הילדים המשתמשים בה. ניקולודיון מכחישה

האם הילדים יכולים לסמוך על ספונג' בוב, דמות הספוג המצוירת המוכרת והאהובה ברחבי העולם? לפי חברת ניקולודיון, שמפעילה את הערוץ בו משודרת התוכנית - כן. על פה ארגון לשמירת פרטיות בשם "המרכז לדמוקרטיה דיגיטלית" - לא. ניקולודיון הסירה אפליקציית בוב ספוג בשם SpongeBob Diner Dash מחנות האפליקציות של אפל, לאחר שהארגון טען שהיא עוברת על החוק בכך שהיא שומרת מידע של משתמשים. כעת הגישה אותה לאישור מחודש בטענה שבדיקה העלתה שלא כך הדבר.

הארגון (CDD, בקיצור) טען שהאפליקציה שומרת את שמותיהם של המשתמשים, כתובות אי-מייל שלהם ועוד מידע אישי - שמן הסתם שייך לילדים. זוהי עבירה על חוקים אמריקאיים הנוגעים לפרטיות ילדים ברשת, הדורשים הסכמת הורים להזנת פרטים אישיים של ילדים. ויאקום, חברת העל של ניקולודיון, משכה את האפליקציה מחנות אפל והחלה בדיקה בנושא.

סלע המחלוקת התברר כפונקציה באפליקציה המאפשרת למשתמשים להזין את כתובת המייל שלהם על מנת לקבל ניוזלטר. ה-CDD טען שמדובר בהפרה, אך ניקולודיון טוענת שמדובר בפונקציה שאמנם נוצרה - אך מעולם לא הייתה בשימוש באפליקציה ושהכתובות ושאר מידע אישי כלל לא נאספו. עוד הכחישה החברה שהאפליקציה אוספת את השמות המוקלדים לתוכה במהלך המשחק וטענה שאלו נשמרים רק על מכשיר המשתמש. "לאחר חקירה ראשונים ובדיקה מדוקדקת אנו יכולים לאשר ששמות, כתובות מייל ומידע אישי אחר אינו נאסף באפליקציה", הודיעה ניקולודיון רשמית, והגישה את האפליקציה בחזרה לחנות של אפל.

ה-CDD, מצידו, לא מקבל את ההסבר של ניקולודיון ועדיין טוען שאפליקציה עוברת על החוק. כעת הוא מבקש מה-FTC (רשות הסחר הפדרלית) לחקור את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully