וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק בוחנת הודעות בתשלום

21.12.2012 / 12:20

פייסבוק בוחנת פיצ'ר המאפשר לשלם כדי לוודא שהודעה שנשלחה למשתמש שאינו ברשימת החברים - הגיעה ליעדה

רוצים לשלוח בפייסבוק הודעה למשתמש שאינו נמצא ברשימת החברים שלכם, וגם לוודא שהוא באמת יראה אותה? תשלמו. לא כל משתמשי פייסבוק מכירים את תיקיית Other, הנמצאת לצד ה-Inbox שלהם בשירות. בתיקיה זו נאספות הודעות שנשלחו למשתמש על ידי אנשים שאינם ברשימת החברים שלו - ולכן נחשדות לעתים כדואר זבל. כעת פייסבוק מציעה למשתמשיה לבטל את הסכנה הזאת - בתשלום.

החברה החלה לבחון פיצ'ר המציע למשתמשים לשלם בתמורה לכך שמקבל ההודעה שאינו חברם - יראה אותה בוודאות. במקביל משנה פייסבוק את הפילטרים של תיבת הדואר - כך שניתן יהיה להגדיר שזו תהיה פחות 'קשוחה' עם הודעות שמקורן לא ברור: פילטר בסיסי יבטיח שרוב ההודעות שנשלחות למשתמש יגיעו לתיבה המרכזית שלו - גם אם לא נשלחו מחבריו. הפילטר השני והמחמיר יותר יאפשר בעיקר להודעות מחברים להופיע ב-Inbox. מי שרוצה לשלוח הודעה ולא בטוח שייפול בצד הנכון של תיבת הדואר של המשתמש השני (שאינו חברו) - יוכל לשלם כדי להבטיח שאכן יהיה כך. "הבדיקה הזו מיועדת למצבים בהם אין די בסימנים החברתיים הקיימים (כדי להביא את ההודעה לתיבה הראשית - א.ל.). למשל, אם אתה רוצה לשלוח הודעה למישהו ששמעת מדבר באירוע, אבל אינך חבר שלו, או לשלוח הודעה בנוגע להצעת עבודה", נכתב בפוסט של החברה בנושא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב: Inbox עם ביטוח הגעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפיתרון למצבים כאלו: אם משתמש מוכן לשלם דולר (או סכום אחר שייקבע) כדי שהודעתו תגיע ליעדה - כנראה שזה חשוב, ולא מדובר בספאם - ולכן ניתן לשנע את ההודעה לתיבה הראשית בבטחה.

"חוקרים מצאו שתמחור הודעות הוא הדרך האפקטיבית ביותר למניעת שליחת הודעות לא רצויות והעברת הודעות שרלוונטיות ושימושיות למשתמש", מסרה פייסבוק. החברה אף הודיעה שתגביל את כמות ההודעות בתשלום שיכול לקבל משתמש בכל שבוע ושהוא מיועד אך ורק למשתמשים פרטיים ולא לגופים מסחריים.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully