וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנונימוס נלחמים נגד אנסים

עידו קינן

24.12.2012 / 18:49

קבוצה המזוהה עם אנונימוס מסרבת לאפשר טיוח של חקירת אונס באוהיו, פרצה לאתר התוקפים וחשפה ראיות

קבוצת האקרים שמזדהה כחלק מאנונימוס לקחה את החוק לידיים ופתחה בחקירת אונס של קטינה חסרת הכרה, שביצעו לפי החשד תלמידים שחקני פוטבול מקבוצת "ביג רד" של תיכון סטובנוויל באוהיו. הקבוצה פרצה לאתר קבוצת הפוטבול ופרסמה בו את תוכן תיבת האי-מייל של מנהל האתר, שהחזיק בתיבה תמונות עירום ולטענתם מעורב בפרשה. האתר, שנפרץ אתמול, הושב היום (ב') בצהריים לקדמותו.

מעשי האונס התרחשו, על פי החשד של המשטרה והעדויות המקוונות הרבות, במספר מסיבות סוף קיץ שהתקיימו בעיירה סטובנוויל בחודש אוגוסט, בהשתתפות תלמידים ממספר בתי ספר תיכוניים באזור. הקטינה, בת 16, ננטשה מחוסרת הכרה ליד בית הוריה. למחרת המסיבות כבר החלו להתרוצץ בעיירה, שבה פחות מ-20 אלף תושבים, שמועות על התקרית, שלכאורה כללה מספר מעשי אונס, העברת הקורבן כשהיא מעורפלת או מחוסרת הכרה בין מספר מסיבות, תמונות וסרטונים שתיעדו אותה בעירום ואת חלק מהמעשים שבוצעו בה. כשהקטינה התעוררה היא לא זכרה מה קרה לה, ולפי עדות אמה גילתה את הדברים רק כשקראה עליהם בעיתון מקומי, מה שגרם לעיכוב קריטי בבדיקות הרפואיות לאיתור ראיות לאונס ולסימומה או שיכורה. איש לא הגיע להעיד במשטרה בליל האירוע, זאת לדברי מפקד המשטרה וויליאם מקאפרטי, אולם מידע רב על המקרה נחשף בסטטוסים ובתמונות שפרסמו משתתפים במסיבות ברשתות החברתיות, דיווח הניו יורק טיימס. שחקן פוטבול מהתיכון פרסם באינסטגרם תמונה של הקטינה כששני גברים נושאים אותה בידיה וברגליה, וגבר שלישי עומד לידם. חלק מהמשתתפים במסיבות לעגו לה ואחרים האשימו אותה במה שנעשה. תמונות חושפניות שלה פורסמו ברשת.

אלכסנדרה גודארד, בלוגרית שכותבת על פשע בארה"ב ואשר התגוררה בעבר בסטובנוויל, כתבה על המקרה ואספה עדויות ותגובות שפורסמו עליו ברשתות החברתיות. לטענתה, המשטרה וגורמים רשמיים בעיירה הקטנה נותנים לשחקני הפוטבול יחס מועדף. היא ועוד יותר מעשרה אנשים שהגיבו בבלוג שלה נתבעו בתביעות דיבה על ידי שחקן פוטבול שהושמץ בתגובות, ואשר לא הועמד לדין בפרשת האונס.

הוריה של הקטינה הביאו למשטרה כונן פלאש עם סטטוסים, תמונות וסרטון שאספו על התקרית. המשטרה החרימה וניתחה 15 טלפונים סלולריים ושני אייפדים של חשודים במעורבות בתקרית. ב-22 באוגוסט הודיעה המשטרה כי שני תלמידים בני 16 נעצרו ויועמדו לדין באשמת אונס וחטיפה, כשאחד מהם יואשם גם בהפצת תמונות עירום של הקטינה. הם במעצר בית כעת, ממתינים למשפט שנקבע לפברואר, ובינתיים הוחלט להסיר את אישום החטיפה, שהתבסס על חשד שהשניים נשאו אותה מחוסרת הכרה בין מסיבות.

אנונימוס לוקחת את החוק לידיים

בשלב הזה נכנסו לתמונה הקראקרים, אשר מזהים את עצמם כחברי קבוצת #KnightSec. לטענתם, "רק שני משתתפים הואשמו בפשעים עצמם, כשכל מי שהיה שם הוא אשם". באתר שפרצו הם הציגו סרטון שהועלה אתמול ליוטיוב, ובו פעיל במסיכת גאי פוקס, המדים הרשמיים של אנשי אנונימוס, מספר בקול מסונתז על הפעולה. הקראקרים סיפרו שפרצו לאתר בית הספר סטובנוויל ולחשבון האימייל של מנהל אתר קבוצת הפוטבול, החליפו את הסיסמה כדי שהוא לא יכול להיכנס אל החשבון ולמחוק ראיות, ופרסמו את תוכן התיבה שלו ברשת. "מצאנו מיד מספר תצלומי עירום", הם מעידים, וכן תמונות של מישהי שדומה לסוואנה דיטריך, שהיתה קורבן אונס בקנטאקי בנסיבות דומות לאלו של האונס בסטובנוויל. "אנו מעודדים את רשויות האכיפה לבדוק את התיבה הזאת מאחר שהיא עלולה להכיל פורנוגרפיית ילדים", כתבו הקראקרים, והודיעו כי לא יפרסמו את הסיסמה לאימייל כדי למנוע חבלה בראיות, אך יספקו אותה לרשויות האכיפה אם אלו יבקשו זאת.

המידע הזה הושג אמנם באופן לא חוקי, אך ייתכן שהוא יהיה קביל בבית משפט: מאחר שהפעולה הלא חוקית לא בוצעה על ידי שוטרים, אפשר להתייחס אליו כאל מידע שהובא לידיעת המשטרה, בדומה, למשל, למידע שהודלף באופן לא חוקי לעיתונאי ופורסם בכלי תקשורת ממוסד.

זו לא פעולה הראשונה מסוג זה המיוחסת לקבוצת #KnightSec. מוקדם יותר החודש היא פתחה במתקפה על הטרול האנטר מור, מייסד האתרים Is Anyone Up (שנסגר) ו-HunterMoore.tv, שאפשרו לאנשים לשתף תמונות עירום ופרטים אישיים של אנשים שלא הסכימו לכך. במתקפה הופל האתר האנטרמור.טיוי, ונחשפו פרטים אישיים של מור שנדלו מחשבונות רשת שונים שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully