וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופסה השחורה: מהמטוס למכונית

27.12.2012 / 11:43

בארצות הברית שוקלים להשתמש במתקן מתעד אירועים במכוניות. כלי יעיל למניעת תאונות וניתוחן - או פגיעה בפרטיות?

הקופסה השוחרת עוברת מהמטוסים למכוניות? ייתכן שכך יקרה בקרוב, לפחות בארצות הברית. מחוקקים אמריקאיים מציעים שמכוניות חדשות שתמכרנה במדינה לאחר ספטמבר 2014 תחוייבנה לכלול "מקליט אירועים" המתעד את כל נתוני הנסיעה - מהירות, מיקום, מספר הנוסעים, התנהגות המנוע וכדומה. הרשות לתחבורה בטוחה מבקשת מהאזרחים לשמוע את דעתם בנושא בחודשיים הקרובים, לפני התחלת הליך חקיקה.

מתקן כזה נמצא כבר היום בדגמים מסוימים של מכוניות הנמכרות בארצות הברית. בין יכולותיו, הוא מסוגל גם להתריע על "אירוע" עם פוטנציאל לסכנה: האצה, בלימה חדה, סיבוב חד וכו'. הוא מאפשר גם להוריד את המידע שנאגר בו ולנתחו. בסוכנות לבטיחות תנועה האמריקאית מאמינים שמקליט האירועים יוכל לשמש כקופסה שחורה כמו במטוסים, לספק מידע על תאונה שעבר הרכב ולעזור בחקירת נסיבותיה. המידע שייאסף אף יוכל לתרום למידע הדרוש עבור הנדסת המכוניות ועיצובן

אך האפשרויות השונות של המכשיר גורמות לארגוני שמירת פרטיות לדרוש מגבלות עליו, שיוודאו, למשל, שהמידע שהוא מנתר נשאר אנונימי ושאי אפשר יהיה לסחור בו. "אסור לחשוב על כך כעל הזדמנות למכור מידע לחברות ביטוח רכבים למטרת הערכת סיכון", אמרה לילי קוני, ממרכז הפרטיות האלקטרונית. "יש את כל הישויות הללו שיכולות להתחבר למידע ללא גבולות שימוש". ג'יי סטנלי, פעיל זכויות אדם אמריקאי, תוהה אם המתקן ישרת את בעל הרכב או גופים אחרים כמו הממשלה וחברות גדולות. "אנחנו לא רוצים להגיע לעולם בו הרכוש שלו מלא בשבבי מחשבים שמתנהגים בהתאם לאינטרסים של אחרים - צופים בנו, שולטים בנו ואולי גם מלשינים עלינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully