וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרויקט X" בראש רשימת ההורדות הפיראטיות

8.7 מיליון איש הורידו מהרשת את הסרט "פרויקט X". אחריו ברשימה: "פרוטוקול הצללים" ו"עלייתו של האביר האפל"

"פרויקט X" הוא הסרט עם מספר ההורדות הגבוה ביותר בביטורנט, זאת על פי נתוני אתר TorrentFreak. האתר, שפרסם את "עשרת הגדולים" בכלי שיתוף הקבצים הפופולרי בעולם, מציין כי את "פרוייקט X" הורידו כ-8,720,000 פעמים.

במקום השני בטבלה נמצא "משימה בלתי אפשרית: פרוטוקול הצללים", עם 8,500,000 הורדות, ומאחוריו "עלייתו של האביר האפל", עם 8,230,000 הורדות. שאר העשיריה כוללת את "הנוקמים", "שרלוק הולמס: משחק הצללים", "21 ג'אמפ סטריט", "הנערה עם קעקוע הדרקון", "הדיקטטור", "עידן הקרח 4" ו"דמדומים: שחר עולה – חלק א'". ב-Torrentfreak מציינים כי בהיעדרם בולטים כמה מהלהיטים הגדולים של השנה. כך, "סקייפול" לא הגיע לרשימה מכיוון שהוא זמין כיום רק באיכות לא טובה. סרט פופולרי נוסף שלא הגיע לעשירייה הפותחת הוא "משחקי הרעב".

חרף טענות תעשיית הסרטים על הנזק שנגרם בעקבות הורדות פיראטיות בארה"ב, לא מדובר בקונצנזוס. כך, בתחילת השנה פורסם מחקר של אוניברסיטת מינסוטה, שגרס כי דווקא המכירות במדינות אחרות הן אלה שסובלות, והסיבה לכך היא הפרש זמנים משמעותי בהשקות בין ארה"ב לבין מדינות אחרות. המשתמשים במדינות האלה, שמקבלים מידע על הסרט באמצעות רשת האינטרנט, לא רוצים להתאפק כשברשת האמריקאית כבר מדברים על הסרט ואילו במדינתם הוא יגיע לאקרנים רק שבועות – אם לא חודשים – מאוחר יותר.

בשנים האחרונות אף התקצר זמן ההמתנה לגרסאות פיראטיות איכותיות של סרטים, זאת בזכות ניסיונות להפיץ חלק מהם בשירותי VOD שבועות בודדים לאחר שהם יורדים מהמסכים, ועותקי R5/RC. מדובר בגרסאות חצי-רשמיות, אותן משיקים אולפני הסרטים עצמם במדינות דוגמת רוסיה, זמן רב לפני שהדיוידי והבלו-ריי הרשמיים מגיעים לארה"ב ואירופה. ההפצה הזו, שלא כוללת את כל התוספות בגרסאות הביתיות המערביות, ובדרך כלל מגיעה עם אודיו רק בשפת המדינה בה הסרט מופץ, נעשית כדי להתחרות בעותקים פיראטיים ישירות. סרטים אלה מגיעים במהירות גבוהה גם לשירותי הורדות, כשאל התמונה האיכותית מצורף אודיו שהוקלט באולם בארה"ב, בדרך כלל באיכות נמוכה יחסית.

  • עוד באותו נושא:
  • פרויקט X

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully