וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Far Cry 3: יופי קטלני

Far Cry 3 המרהיב מציג את אחד העולמות העשירים, המגוונים והכיפיים ביותר שנראו אי פעם במשחק פעולה

הדוב נראה מפוחד. הוא רץ ממקום למקום, מנסה לברוח מהשריפה שהבערתי עם הלהביור סתם בשביל הכיף, כדי לראות איך נראה יער בוער. לא ראיתי את הדוב, לא רציתי במותו, והדבר היחיד שיכולתי לעשות זה לקוות שהשריפה לא תגיע אליו. אז מה אם הוא רק ערימת פיקסלים ומאחוריהם מערכת בסיסית של אינטליגנציה מלאכותית - ברגע הזה מדובר בדוב, עם רגשות. אפילו שהוא רק חלק קטן ממשחק ששמו Far Cry 3.


הסיטואציה עם הדוב היא אפיזודה קטנה ולא משמעותית בשלהי הקמפיין הראשון שלי במשחק. היא מגיעה לאחר מאות חוויות דומות אחרות, אך משהו בה נתפס בזכרון ונשאר כחלק אינטגרלי מהזכרון שמופיע בכל פעם שמזכירים את שם המשחק. אבל במבט לאחור, היא גם זו שמסמלת את גדולתו - האשליה אותה פאר קריי 3 מצליח למכור טובה ומלאה מרוב המשחקים האחרים שהגיעו למדפים השנה. אשליה של חופש, אשליה של עולם פתוח ואקזוטי, אשליה של אינטליגנציה - כל אלה מובילים לכיף שאינו אשליה כלל וכלל.

למי אכפת מהעלילה?

המפתחים של Far Cry 3 היו רוצים שתחשבו כי מדובר בסיפורו של ג'ייסון ברודי - צעיר שבמהלך חופשה עם חברים צונח לו אל האי רוק (Rook Island), אי שם באוקיאנוס השקט. הם היו רוצים שתחשבו כי מדובר בסיפור הישרדות, שהרי במהלך שהותו באי נשבה ג'ייסון על ידי סוחרי עבדים, ונדרש להחליף את הגינונים של נער מפונק מארה"ב באומץ של אריה ולב של נמר או משהו. הם גם היו רוצים שתתלהבו מאוסף הדמויות הפסיכוטיות שמאכלסות את האי - מוואס הפיראט ועד לבאק הסאדיסט ההומו.


אבל האמת היא שכמה שמתרחקים יותר מרגעי סיום העלילה, כך היא נראית יותר ויותר בעייתית, ולא במובן הטוב של המלה. תחת הניסיונות לצייר פסיכוזה, מסתתרת כתיבה חלשה. ההיפר-ריאליזם של ההתחלה מהול בקסם ושטויות מיסטיות. למשחק יש גם משהו שנראה כמו סאבטקסט גזעני למדי, אבל בסופו של יום זו פשוט כתיבה חלשה כנראה. אף אחת מהדמויות לא סימפטית (חוץ מוואס, אם אתם אוהבים פסיכופטים), הגיבור הראשי מפגר, וחלק ניכר מהעלילה פשוט לא הגיוני.

מאחורי כל עיקול אורבת סכנה

אבל אתם יודעים מה? כל זה לא באמת משנה. גם אם אתם מתעלמים מהעלילה, ומוטב כי תעשו זאת, אין זה יפחית מהנאתכם. למעשה, ההנאה שלכם מוגבלת על ידי הדמיון שלכם, כי הכוכב האמיתי של המשחק הוא האי. המפתחים מ-Ubisoft השקיעו המון, יותר ממה שאנחנו נוהגים לראות, בהפיכת העולם הפתוח של האי לעולם מעניין.

מאחורי כל עץ יש צריף, מערה, בונקר יפני מתקופת מלחמת העולם השניה ובו גופה של חייל עם מכתב שכתב לפני מותו, משימת צד, סתם מחנה של פיראטים, או אולי שולחן פוקר עם כסא פנוי. כי לעשות עולם פתוח זה לא מספיק, הוא צריך להיות מעניין. והעולם של Far Cry 3 מעניין יותר מאחרים. למעשה, הוא תו התקן החדש - לא Assassin's Creed 3, לא סקיירים, אפילו לא GTA IV. לפחות עד אשר GTA V יגיע בשנה הבאה, נראה כי העולם של פאר קריי 3 הכי כיפי.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מה בא לכם לעשות היום?

ובעולם הזה, אתם מתבקשים לפעול. לפעול איך? זו כבר החלטה שלכם. המשחק מספק לכם קמפיין לשחקן יחיד, קמפיין שיתופי בו ארבעה שחקנים נלחמים יחד, ומצבי אונליין סטנדרטיים עם קבוצות שנלחמות אחת נגד השניה. וכן, אתם יכולים גם לזנוח את כל אלה, וללכת לצוד קזואר. או דוב. עם מטול רימונים. לאחר שנחתתם עליו עם גלשן רוח.


אך הסיכויים הם שאת ההיכרות שלכם עם האי תתחילו מהקמפיין. חצי השעה הראשונה שלו לינארית באופן מתסכל, פועל יוצא של הניסיון לדחוף את כל מה שאתם צריכים ללמוד - מהשתלטות על מגדלי רדיו שמגלה חלק מהמפה ועד לרקיחת שיקויים שיעזרו לכם - לתוך אותה חצי השעה. לאחר מכן, אתם מגלים שהמשחק אמנם מכוון אתכם אל המשימה הבאה, אך ממש לא לוחץ אם במקום זה אתם מחליטים להשתלט על בסיס אויב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההשתלטות הזו, ויש כאן כמה עשרות בסיסים קטנים, היא אחד החלקים הכיפיים במשחק. בסופו של דבר, אלה פאזלים - כאלה בהם אתם יכולים לעקוב מרחוק אחרי תנועות האויבים, לגלות את הדפוסים ולהרוג אותם אחד-אחד כך שאף אחד לא ישים לב ולא יזעיק תגבורת. או, לחלופין, קחו תת מקלע, רכב ותשנו את חוקי הפאזל. ברוב משימות הצד, כמו גם בחלק ניכר מהמשימות העלילתיות, מעצבי השלבים מאפשרים לכם להחליט בעצמכם על דרך הפעולה.

ואם במשחקים דומים אחרים מאחורי ההבטחה הזו מסתתרת הכוונה די ברורה, כאן באמת יש לכם חופש: מנגנון ההתגנבות של המשחק מפותח מספיק כדי לא לתסכל, וכך גם האינטליגנציה המלאכותית במפגשים פנים אל פנים. אז נכון, לפעמים צלפי האויב יותר מדי טובים, ולפעמים האויב עובר חצי מטר מכם בלי לשים לב אליכם, למרות שאתם מתחבאים בדשא שגובהו 20 סנטימטרים, אבל לרוב האשליה נשמרת.

נראה יפהפה, נשמע יפהפה

דבר נוסף שעוזר לשמור עליה הוא המנוע הגרפי והקולי של המשחק. Far Cry 3 נראה מדהים, בייחוד על מחשב חזק אך גם על קונסולת משחק. העולם שלו חי, עם מחזור יום-לילה, סערות וימים שטופי שמש. נמרים רודפים בג'ונגלים אחרי חזירים ועיזים, הכרישים צדים צבי ענק בים. הציפורים מצייצות והפיראטים צורחים. יש לציין, אגב, כי מדובר באחד השימושים הטובים ביותר ב-8 ערוצי סאונד (7.1) שאפשר לשמוע במשחק כיום.


נכון, לפעמים יש באגים ויזואליים וקוליים. בימי ההשקה של המשחק היו הרבה יותר, האמת, אך ביוביסופט עשו עבודה מצויינת בתיקון שלהם. ועדיין, לפעמים תגלו שאתם נופלים מצוק בלתי נראה או שהנמר נתקע בעץ ולא יכול להתנתק ממנו. יש לציין, עם זאת, כי מדובר ברגעים מעטים.

ממשיכים לחזור שוב ושוב

בסופו של דבר, Far Cry 3 מצליח יותר מכל משחק פעולה אחר השנה לייצר רגעים עליהם תרצו לספר לאחרים. הוא אולי לא יכול להשתוות למאות השעות שאפשר להשקיע במשחקי האונליין של Call of Duty ובאטלפילד, אבל כן תרצו למצות אותו עד הסוף, ותצטערו מאוד כשתגלו שאין לכם מה לעשות יותר. וגם אז, תתנחמו בכך שתמיד אפשר ללכת ולנסות לשרוף יער, רק כדי לראות מה קורה.

  • עוד באותו נושא:
  • far cry

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully