וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הסירה יותר מ-50 מיליון תוצאות חיפוש פיראטיות השנה

30.12.2012 / 12:17

בקשות של בעלי זכויות יוצרים אילצו את גוגל להסיר עשרות מיליוני תוצאות חיפוש ב-2012 - עלייה חדה מהשנים הקודמות

יותר מ-50 מיליון תוצאות חיפוש הוסרו מגוגל במהלך שנת 2012, לאור בקשות של בעלי זכויות יוצרים. מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מקבלכחצי מיליון בקשות הסרה ליום, אותן הוא נאלץ לבדוק.

מדובר בעלייה חדה לעומת השנים הקודמות. לפי הנתונים שחשפה גוגל כחלק מרצונה שהתהליך יהיה שקוף, רק בשבוע שעבר קיבלה החברה 3,502,345 בקשות הסרה - פי 15 ממספר הבקשות השבועיות שהתקבל בינואר. מבקש ההסרה השכיח ביותר הוא ה-RIAA - ארגון הסחר המייצג את חברות התקליטים. השנה הוא ביקש מגוגל להסיר 7,816,766 תוצאות חיפוש. האתר שלגביו התקבל מספר התלונות הגבוה ביותר הוא FilesTube, עם 2,273,280 בקשות להסרת לינקים אליו. 554,613 בקשות הסרה התקבלו לאתר The Pirate Bay.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלייה חדה בבקשות ההסרה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גוגל למעשה חייבת להסיר מהמנוע תוצאות חיפוש המובילות לתוכן פיראטי, אך לא כל הבקשות הן לגיטימיות ואכן מתייחסות לעמודי רשת הכוללים תוכן פיראטי. גוגל עצמה הצביעה על הבעייתיות שבכך. "כאשר קובעי מדיניות מעריכים כמה אפקטיביים הם חוקי זכויות יוצרים, הם צריכים לשקול את השפעתם על זרימת המידע המקוון", מסר המנהל המשפטי בגוגל, פרד וון-לומן. ה-MPAA (ארגון הסחר המייצג את אולפני הקולנוע) טוען ש"יש כמות עצומה של חומר מפר זכויות יוצרים בכל יום ברשת, וחלק גדול ממנו מתווך על ידי גוגל".

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully