וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2013: שנת הדור הבא של הטאבלט, הסמארטפון והטלוויזיה?

2013 הולכת להיות שנה מעניינת בתחום הטכנלוגיה הצרכנית בזכות מסכי סמארטפון גמישים וטלוויזיות עם ממשק חכם

מסכים גמישים, טאבלטים זולים שבאמת עובדים טוב, דור חדש של קונסולות משחק ביתיות, מסכי מגע בכל מקום ושינויים בהרגלי צריכת המדיה שמגיעים גם לצרכנים אשר לא יודעים מה זה סטרימר - 2013 הולכת להיות שנה מעניינת בתחום הטכנולוגיה הצרכנית.

את החזון המלא של חברות הטכנולוגיה לשנה האזרחית שתחל בשלישי הקרוב נוכל לקבל כבר בשבוע הבא, בתערוכת CES, אך חלק ממנו מתחיל לזלוג כבר עכשיו, בדמות הדלפות או טיזרים. ובין כל הסיסמאות השיווקיות, מסתתרים להם כמה מסרים מעניינים למדי.

סוף עידן האייפד?

אל חשש - האייפד הוא עודנו הטאבלט המצליח בשוק, וקשה מאוד לדמיין מצב בו גם 2013 לא תסתיים במצב הזה, אך התחרות על הכיס שלכם נעשית קשה יותר. לאחר שבשנה שעברה נכנסו אמזון ו-B&N לשוק עם מחשבי לוח זולים, השנה ניסתה גוגל לשבור את השוק עם סדרת הנקסוס שלה. טאבלט 7 אינץ' ב-200 דולר, טאבלט 10 אינץ' ב-400 דולר - ולא מדובר במוצרים נחותים, כי אם בכאלה שמצויידים הן במסך טוב והן במעבד חזק.

הבעיה הגדולה של הטאבלטים האלה היא אנדרואיד. אפל מרשה לעצמה לתמחר את האייפד מיני ב-329 דולרים מכיוון שהיא יודעת כי אנשים רוצים לא רק את המכשיר, אלא גם את המערכת שמגיעה איתו. ואנדרואיד עדיין לא שם. אבל גוגל משתדלת, ומגיעה לתוצאות מאוד מרשימות עם גרסאות האנדרואיד שהושקו ב-2012. אם הקצב הזה יימשך גם בשנה הבאה, אפל תתקשה יותר ויותר להצדיק את מחירי הפרימיום שהיא גובה על מכשיריה.

ומה עם מיקרוסופט? אסור למהר ולקבור את Windows 8. רק בשבועות האחרונים אנחנו רואים את תחילת הפלישה של טאבלטים המבוססים על המערכת. הסרפס של מיקרוסופט עצמה אולי לא נחשב ללהיט גדול, והחברה טרם פרסמה מכירות שלו, אך כל הדיווחים המקדימים על סדרות מכשירים שייחשפו ב-CES מצביעים על כך שהפלישה הגדולה של מכשירי חלונות רק מתחילה.

השאלה הגדולה היא האם מיקרוסופט תצליח לשכנע מפתחים לעבוד איתה. אחת הסיבות העיקריות לרתיעה ממכשירי Windows 8 היא היעדר בולט במבחר האפליקציות שמותאמות למסכי מגע - בחלק מהמקרים היישומים היחידים שניתן להפעיל על המערכת, אם מדובר בגרסת RT שלא תומכת ביישומי חלונות קלאסיים. כל עוד אנשים מרגישים שהם עשויים לקנות טאבלט ואז להיתקע ללא מבחר תוכנות טוב, המערכת לא תצליח להתרומם.

גימיקים, גימיקים, גימיקים

תמיד חלמתם על טלפון עם מסך גמיש? כנראה שלא. אבל אם הדיווחים נכונים - וסמסונג כבר הודיעה כי היא תציג את המסכים הגמישים שלה ב-CES - אחד ממכשירי סדרת גלקסי, אולי S4, יגיע עם אחד. הכוונה היא לאו דווקא למכשיר גמיש כולו, אבל מסכים גמישים אמורים להיות הרבה פחות שבירים מאלה הרגילים. נייר אלקטרוני זה עדיין לא, אבל נראה כי השנה נראה את ההתחלה הצרכני של המגמה שתוביל בסופו של דבר היישר לשם.

נושא נוסף שהפך לחם מאוד השנה וצפוי לפרוץ ב-CES הוא דור חדש של שעונים שמחוברים לטלפון שלכם. אלה קיימים כבר שנים רבות, אך מיזמים כמו Pebble ו-Imwatch, שהחלו את דרכם בשנה, יבשילו ככל הנראה בקרוב. בהיעדר הצורך בשעון כבמכשיר למדידת זמן (יש טלפון בשביל זה), שעון היד הפך בעשור האחרון לתכשיט. עכשיו, נראה כי אנחנו מתחילים להחזיר פונקציונליות למכשיר הזה, אותו עונדים על הזרוע. זו פשוט פונקציונליות שונה מהותית, דומה יותר לחזון של דיק טרייסי וחוש-חש הבלש.

ואם כבר בגימיקים עסקינן, נראה כי השנה אולי נוכל סוף סוף להוציא מהקטגוריה הזו מוצרים כמו טלוויזיות חכמות ומוצרים לבנים שמחוברים לרשת הביתית. נכון, ממשקי Smart TV למיניהם נראים מגניבים כשאתם באים לרכוש מסך, אך בסופו של יום רובם מתבררים כאיטיים, וגרוע מכך, לא נוחים. סמסונג, סוני, פנסוניק - כולם כבר רומזים שהצליחו לפתור את הבעיות של הטכנולוגיה הזו, ולייצר ממשקים שימושיים באמת. וגם במוצרים כמו מכונות כביסה ותנורים, ה-Wifi שנכנס כגימיק לפני שנתיים עשוי עוד להתברר כמנגנון שליטה הגיוני השנה.

האינטרנט נגמר, מה עושים?

CES היא אמנם תערוכה שמתרכזת במוצרים, אך השיח בה נוגע גם בבעיות-העל של התעשיה הזו. ואחת הבעיות האלה, שצפויה להפוך לאקוטית הרבה יותר במהלך השנה הבאה, היא המחסור ברוחב פס. אנחנו עדיין לא מרגישים את זה ביום-יום, אך ההיצע של רוחב פס מתחיל להתקרב לביקוש. ואם הביקוש עולה כל הזמן, בזכות חדירה של סמארטפונים ומזרימי מדיה ביתיים, ההיצע לא משתדרג מספיק מהר.

הלחשים שהחלו לפני מספר שנים על צוואר בקבוק אפשרי הם אחד הנושאים שעל סדר היום של התעשייה השנה. והסיבה לכך היא לא רק בעיות הקליטה המאסיביות בשטחי התערוכה בלאס וגאס. בכירים בספקיות אינטרנט כבר מדברים על היום בו תוכניות גלישה ללא הגבלה תהיינה בלתי-אפשריות, הן בבית והן בסלולר.

העיניים נשואות עכשיו לפתרונות טכנולוגיים עבור הבעיה - מיישומים שמטרתם לייעל את הגלישה ולהפחית מהעומס, ועד למכשירים שמתעדפים תעבורת אינטרנט כדי להוריד את הדברים שאתם צריכים בשעות בהן אין עומס ואז לספק אותם על פי דרישה מאחסון מקומי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

וזה עוד לא הכל

אלה הם רק חלק מהנושאים שיעמדו על סדר היום של תעשיית הטכנולוגיה הצרכנית, והתערוכה השנתית הגדולה שלה, השנה. אתם מוזמנים לעקוב אחר הסיקור של CES בוואלה! TECH, אשר יחל ביום שני הבא, ה-7 בינואר, יום בו תיערכנה מסיבות העיתונאים של המציגים הגדולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully