וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצרכן צריך חוויה, לא כוח חישוב"

מחשבים זעירים, אולטרהבוק חזק ובינה מלאכותית מתקדמת הם חלק ממטרותיו של נשיא אינטל ישראל, מולי אדן. ראיון

"אתה קם בכל בוקר, פותח את האינטרנט ונלהב מהחידושים", אומר מולי אדן, נשיא אינטל ישראל וסגן נשיא בכיר באינטל העולמית. אדן, מי שהוביל במשך שנים את הפיתוח והשיווק של מוצרי מחשוב אישי באינטל, אמנם חזר לישראל ב-2012 כדי להוביל את פעילות החברה כאן, אך בו בזמן הוא אחראי כיום על כמה מתחומי החדשנות המעניינים ביותר באינטל.

בשיחה עם וואלה! TECH, פורש אדן את חזונו, חזון שמגובה ב-30 שנות עבודה באינטל. "מחשוב לביש זה פאסה", הוא צוחק. "בעתיד נשתיל לך מחשב לתוך הגוף". ויותר ברצינות, "כשאני מסתכל על הצורה והתלות, אנחנו נהיה יותר ויותר תלויים במחשבים. זה כמעט מפחיד, אתה הופך את המחשב ליותר אנושי – נותן לו עיניים כדי שיראה, חיישנים כדי שירגיש, אף כדי שיריח".

"התלות שלנו במחשבים היא אבסולוטית"

אך לדבריו של אדן, אין באמת ממה לפחד. "כבר היום, התלות שלנו במחשבים היא אבסולוטית. ולהגיד שזה דבר רע זה כמו להגיד שהאינטרנט והטלפון הם רעים. הקדמה יכולה להיות ברכה או קללה, והעניין הוא להפנות את זה לכיוון הנכון. הבעיה הגדולה ביותר שאנחנו צריכים לפתור היא פרטיות – לא לכפות על אנשים למסור מידע, אלא לאפשר להם להגיד לאיזו מסירת מידע הם מסכימים. לא כל אחד רוצה שחבריו יידעו בכל רגע נתון איפה הוא, אבל מה אם אתה רוצה למצוא מישהו מבוגר שהולך לאיבוד?".

בעיה נוספת, טכנולוגית, שצריך לפתור, היא בתקשורת שלנו עם המחשב. "אין לנו בעיה לייצר מעבד בגודל של ציפורן, פלט וקלט הם צוואר הבקבוק", אומר אדן. "ברגע שנפתור את הבעיה הזו - נאפשר לאנשים לעבוד בלי מקלדת ובלי מסך ענקי - אתה תסתכל על הטלפון שלך ותחשוב שמדובר במוצר ענקי ומגושם". והפוטנציאל החיובי? לדברי אדן, הוא עצום. פוגשים מישהו ולא זוכרים מאיפה אתם מכירים אותו? מחשב שאתם לובשים, או אפילו כזה שמושתל בגוף, יוכל להגיד לכם בדיוק. וזכרון מחשב הופך לזול יותר מיום ליום.

המטרה הבאה: לשפר את האולטרהבוק

דבריו של אדן אמנם תיאורטיים, אך אינטל היא לא חברה שמפתחת רק מעבדים, ודוגמה טובה לכך היא תוכנית האולטרהבוק של החברה, שהושקה בשנה שעברה. אולטרהבוקים אינם מחשבים של אינטל. החברה לא מייצרת מחשבים בעצמה, לפחות לא לשוק הרחב. מה שהיא עושה זה לפתח דוגמאות עבור יצרניות אחרות, משקיעה זמן (וכסף) של מחקר ופיתוח כדי להראות לשותפותיה איך אפשר לשלב את המוצרים שלה – מעבדים, לוחות אם, רכיבים נוספים – במוצר קצה.

"כשהסתכלנו על הקטגוריה של מחשבים ניידים, ראינו שלא הכניסו לתוכה מספיק חדשנות, מספק סקסאפיל", אומר אדן. "אז אנחנו הבאנו אותו, ועכשיו אנחנו מנסים לכוון את התעשייה כך שתהיה הרבה יותר חדשנות, והמחשבים הניידים יהיו הרבה יותר מעניינים".

והדור הבא של אולטרהבוקים, שייחשף בשבוע הבא בתערוכת CES, אמור להביא עוד כמה חידושים. אחד הראשיים שבהם הוא זמן הסוללה. "אנחנו רוצים לאפשר לבן אדם ממוצע להפעיל את המחשב שלו יום שלם בלי הצורך לחברו לחשמל", אומר אדן, ומוסיף כי נכון לעכשיו ייעול השימוש בזמן הסוללה הוא אחת המטרות העיקריות של הפיתוח בתחום הזה. "אנחנו רוצים גם להוריד את העובי, כדי לאפשר ליצרנים לחדש הרבה יותר מבחינת הצורה בה המחשב מגיע. וכן לדחוף את המחשבים הרבה יותר לכיוון השילוב בין מחשב נייד לטאבלט".

בו בזמן, אדן מדגיש כי אינטל לא מעוניינת להתחרות בשותפותיה, ולא מתכננת ללכת בדרכה של אפל או מיקרוסופט ולהשיק מחשב או טלפון משלה. החברה כן מנסה להיכנס לתחום הניידים, וזאת באמצעות מעבדים לסלולריים, ולדבריו של אדן, באינטל מרוצים מהמוצרים הראשונים, דוגמת ה-RAZR i של מוטורולה.

המחשב יבין את המשמעות

תחום נוסף עליו אינטל עובדת, ואדן אף אחראי עליו, הוא ניסיון לייעל את התקשורת ביניכם לבין המחשב שלכם. כבר בקרוב אנחנו צפויים לראות על המדפים יותר ויותר מחשבים עם הפעלה קולית ברמת החומרה, זאת בזכות שיתוף הפעולה בין אינטל לבין חברת Nuance, שעל פי דיווחים אחראית על סירי של אפל. שיתוף הפעולה הזה מאפשר ליצרני המחשבים לייעל את תהליך הזיהוי, שדורש הרבה מאוד כוח חישוב. "הצרכן צריך חוויה, לא כוח חישוב", אומר אדן, "ולכן אנחנו צריכים לבנות את הדברים האלה מאחורי הקלעים".

"הבעיה היא לא לגרום למחשב לשמוע דברים שאתם אומרים ולתרגם אותם לטקסט, כי אם להבין את המשמעות שלהן". לדברי אדן, רמת ההבנה שנראה היום היא רק שלב ראשון, ועתידה של המערכת הזו טמון בשילוב בין כוח העיבוד שאותו אינטל תביא לבין החיבור לאינטרנט. כי מצד אחד, יש גבול לרמת העיבוד שאפשר לעשות על המחשב בלי לפגוע בפעילותו, ואילו מהצד השני, רוחב הפס אינו אינסופי גם כן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"לא מדובר במדע טילים"

"אם ההסתמכות שלנו על ענן תמשיך לגדול", גורס מולי אדן, "החברות תצטרכנה למצוא מודל עסקי אחר, כי 'אכול כפי יכולתך' לא יהיה אפשרי". ואחד האתגרים של אינטל הוא להפוך את כל התהליך לשקוף עבור המשתמש, שלא צריך לדאוג לכל זה. "אני רוצה שבעתיד יהיה כפתור שמחליט על איכות ההבנה הקולית", אומר אדן, "כך שהמשתמש יוכל להחליט אם הוא רוצה להשתמש באינטרנט ולקבל איכות גבוהה יותר, או שמספיקה לו האיכות שהעיבוד המקומי יכול לספק".

חלק נוסף בחזון הזה, ואחד עליו אדן אומר ש"בקרוב כבר יהפוך למציאות", הוא שיתוף הפעולה בין המחשבים בבית. אם אתם רוצים לערוך תמונה שצילמתם על הטלפון, למשל, למה שהטלפון יתאמץ ולא ישתמש בכוח העיבוד של המחשב בו אף אחד לא משתמש כרגע? "כל מוצר מחשוב ידבר עם אחרים וייעזר בהם, אבל רק בתוך הבית, כי ברגע שיוצאים החוצה יש בעיית פרטיות" אומר אדן. "וזה יקרה תוך הרבה פחות מחמש שנים, לא מדובר במדע טילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully