וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון, הגנב ומלכודת אתר השידוכים

עידו קינן

7.1.2013 / 20:12

נדב נירנברג שכח את האייפון שלו, וזה מיד נגנב. תושייתו עזרה לו לאתר את הגנב באתר היכרויות ולטמון לו פח

"אני קצת מתרגשת כי השיער שלי יותר ארוך מאשר בתמונה, אני מקווה שלא אכפת לך אם אני נראית קצת שונה", כתבה ג'ניפר ל-SamIAmnt באתר ההכרויות אוקיי קיופיד. הוא אמר לה שהתמונה בפרופילו אינה שלו אלא של חבר. היא נפנפה אותו כשביקש את הטלפון שלה כי "חה חה, מי מדבר היום בטלפון?", והם קבעו להיפגש אצלה.

כשהגיע לבניין, הופתע לגלות במקום ג'ניפר בחור עצבני עם שטר של 20 דולר ביד אחת ופטיש בשניה. הוא נתן לבחור את הטלפון הסלולרי, לקח את השטר והתחפף משם, הכל תוך לא יותר מ-15 שניות. נשמע כמו סיפור הונאה קלאסי, אלא שהטובים והרעים כאן הם ההיפך ממה שמצפים.

הגנבת וגם חיזרת?

נדב נירנברג, נגן טרומבון וסוזאפון ניו יורקי, ירד ממונית בערב ראש השנה האזרחית, ואז גילה ששכח בה את האייפון שלו. הוא מיהר להתקשר למספר, אך הטלפון כבר היה כבוי. גם אי-מיילים ששלח למכשיר, ובהם הציע פרס למוצא, לא נענו. נירנברג הבין שהמכשיר נפל לידיו של איש לא ישר, ושהוא אבוד.

למחרת בבוקר גילה שהמצב אפילו עוד יותר גרוע: "נכנסתי לאימייל וראיתי נוטיפיקציות מ'אוקיי קיופיד' שמדווחות שקיבלתי תשובות להודעות - שלא אני שלחתי", סיפר נירנברג בראיון לוואלה! TECH. זו היתה הכרזת מלחמה.

"יצרתי חשבון אי-מייל מפוברק ופרופיל מעורר אמון למחצה באוקיי קיופיד. קראתי לעצמי שם 'ג'ניפר גונזלס' – אישה בת 24 שבדיוק עברה לברוקלין ומחפשת גבר שיקח אותה לבלות", כתב בבלוגו. "שלחתי הודעה לגנב (לפרופיל שלי) וצ'וטטתי איתו בתור ג'ניפר... מוזר".

גונזלס סיפרה בפרופיל שלה שהיא "מחפשת גבר שיראה לי את העיר קצת. בוא נתחיל בלהיפגש בבר!"; מה היא עושה בחייה? "מחכה לך?"; הדבר הראשון שאנשים מבחינים בו בקשר אליה? "...התחת שלי?"; היא מבלה הרבה זמן במחשבה על "מסעדות לנסות, ברים לבדוק, דברים אחרים שעדיף שאני לא אכתוב אונליין (;". נירנברג פיברק בחורה היספנית כי רצה לפנות ישירות לטעמו של הגנב, שהנשים האחרות שפנה אליהן היו היספניות. המלכודת עבדה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא פושע מסוכן, רק לא יוצלח

"כמה שעות אחר כך הוא כבר היה בדרך ל'דירה של ג'ניפר' לבקבוק יין מרגיע ובילוי. איזה לילה בר מזל עבורו!", כתב נירנברג. הוא לא אמר לגנב את מספר הדירה, וצפה בו מבעד לעינית הדלת, לבדוק אם הוא מהווה איום. כשהגנב עבר את הדלת, נירנברג פתח אותה ויצא אליו.

- לא פחדת שהוא יתקוף אותך?

"התחלתי עם מנחת פיוס (עשרים דולר) כדי להראות שאני לא מתכוון לפגוע בו. המטרה היתה להפחית את הסיכוי שהוא ירגיש מאויים באופן מיידי ויתפרץ עלי באיזושהי דרך".

עם זאת, נירנברג נערך גם להסלמה: "החזקתי פטיש לצד גופי למטרות הפחדה/הגנה. השותף שלי היה בתוך הדירה הנעולה שלנו, בכוננות להתקשר למשטרה, ושכן בריא גוף היה מיודע גם כן לגבי המצב. רק שיהיה ברור: הייתי עצבני והתכוונתי להימנע מאלימות בכל מחיר". אמצעי הגנה נוסף היה המשפט שאמר לגנב: "השוטרים בדרך".

זה הספיק. הגנב לקח את השטר, נתן לו את הטלפון והסתלק מהמקום. "הוא לא אמר מילה, והמבט הנבוך/מפוחד שלו גרם לי להבין שאני לא צריך לחשוש שהוא יחזור", סיפר נירנברג. בבלוגו הוא כתב: "מבט הבושה המיידי על פניו היה פרייסלס, סחבי היה המום ובטח הרגיש כמו אידיוט. הדו?ד היה כולו לבוש מהודר, עם בקבוק יין והסריח ממי קולון. בעודו מתרחק אמרתי לו 'אבל אתה מריח אחלה'.

יחסית למה שהגנב העביר אותו, נירנברג די סלחן: "הוא לא כייס אותי, לא עשה שום דבר רע עם הטלפון שלי, ואני הייתי 99% בטוח שהוא נהג המונית – אחרי שהתכתבתי איתו שעות, לא ראיתי אותו כפושע או מסוכן, רק לא יוצלח.א

- לא רצית למצות איתו את הדין בעזרת החוק?

"אני לא חושב שמגיע לו ללכת לכלא או להיות מפוטר רק בגלל שהוא שמר סלולרי שאבד, וניסה להשיג איתו דייט בצורה מטופשת. קיבלתי את הטלפון שלי בחזרה, זה כל מה שרציתי".

הוא גם למד משהו על גברים והכרויות ברשת. הגנב לא הראה שום סימני תבונה בתקשורת שלו עם גונזלס: "הוא חשב שבחורה בת 24 שמתגוררת בגפה תזמין אדם זר לשתות יין. הוא גם האמין של'ג'ניפר' לא יהיה אכפת מ: "היי התמונה שאת רואה בפרופיל שלי היא לא תמונה שלי היא תמונה של חבר".

נירנברג גם מספק ש'ג'ניפר' קיבלה הודעות באתר מיותר משלושים בחורים בחמש השעות בהן הייתה קיימת". הנשים שקיבלו פניה מהגנב זכו להתנצלות אישית מנירנברג, שאחר כך סגר את הפרופיל שלו; גונזלס עדיין שם, אם כי נירנברג הסיר את תמונת הפרופיל שלה (וכתב: "אני מתנצל בפני הבחורה שהשתמשתי בתמונה שלה"). מה הלקחים שהפיק מהתקרית? "אני לא בטוח שיש פה לקח. אני בהחלט לא מעודד להתעמת עם פושעים אמיתיים. למדתי לנעול את הטלפון שלי ולהתקין אפליקציות אבטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully