וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CES 2013: פריים סנס: כבשו את קינקט, עכשיו רוצים לכבוש את העולם

חברת פריים סנס הישראלית לא עוצרת בייצור מצלמת הקינקט. מוצר חדש שלה פותח לה עולם שלם של אפשרויות חדשות

עריכה: אמיר קוטיגרו

"הטכנולוגיה צריכה להיות הרבה יותר כמו קסם, שקופה למשתמש", אומר אביעד מייזלס, אחד ממייסדי חברת Primesense ונשיאה, בחדר ההדגמה שהקימה החברה בתערוכת CES. פריים סנס הישראלית, החברה שמאחורי המצלמה של הקינקט מבית מיקרוסופט, כבר לא רוצה להיות "החברה שמאחורי המצלמה של הקינקט מבית מיקרוסופט". יש לה מוצר חדש, שממזער את הטכנולוגיה שלה למעגל מודפס בגודל של אצבע, ועמו גם עולם שלם של אפשרויות חדשות.

מזעור הטכנולוגיה, שמגיע יחד עם מזעור המחיר - החיישן החדש עולה כשליש מזה הראשון, מאפשר לשים את חיישן ה-Capri במכשירים בהם עד כה שילוב הטכנולוגיה הזאת היה בלתי אפשרי. וזו בדיוק המטרה - לא לחינם מצוייר על קיר חדר הישיבות של פריימסנס בתערוכה כדור הארץ עם זרועות של תעשיות שונות יוצאות ממנו. שאיפות החברה הן גם בינלאומיות, וגם חובקות תעשיות. מאלקטרוניקה צרכנית ועד לתחום הרכב - בחברה חושבים שהטכנולוגיה שלהם יכולה להועיל להרבה מאוד מוצרים.

וכדי להבין את הפוטנציאל, כדאי להזכיר קודם מהי בדיוק הטכנולוגיה של פריים סנס. החברה מייצרת חיישן ש"רואה" בתלת מימד. בקינקט זה מאפשר לזהות את גוף השחקן ולהפוך אותו לשלט משחקים. אך זה ממש לא השימוש היחידי שיש לטכנולוגיה הזו.

מהטלוויזיה בסלון ועד המדף בסופרמרקט

כבר בדור הנוכחי שלה, יש למצלמה של פריימסנס כמה וכמה שימושים שהוצגו ב-CES. אחת החברות, למשל, פיתחה יישום שמאפשר להפוך כל מסך טלוויזיה למסך מגע. המצלמה מותקנת מעל המסך, ומזהה את היד שמתקרבת אליו. מכיוון שהמצלמה יכולה להבין את עומק התמונה, היא רואה לאיזה חלק מהמסך המשתמש מקרב את היד.

יישום מתוחכם הרבה יותר אמור להיות מותקן מעל מדפי חנויות, ולספק לחברות מודיעין עסקי על המוצרים שלהן. כמו שהמצלמה יודעת לזהות משתמש שמושיט יד למסך, היא יכולה לזהות משתמש שמושיט יד למדף. יותר מזה, היא יכולה לראות כמה זמן הוא עומד ומתלבט, והאם הוא במקרה לוקח את המוצר רק כדי להחזיר אותו אחרי כמה רגעים ולקחת את המתחרה שלו.

חברה נוספת משתמשת בטכנולוגיה של פריימסנס כדי לצלם מודל תלת מימדי של חללים סגורים. בתוך 24 שניות, מסתובבת המצלמה 360 מעלות, ואז יוצרת דגם אינטראקטיבי, כזה שאפילו אפשר ללכת בו בדומה ל-Street View של גוגל אך בצורה יותר חלקה.

Capri יאפשר לפריימסנס להגיע לשווקים חדשים

אבל Capri יאפשר לפריימסנס להגיע לשווקים אחרים לגמרי. הוא קטן מספיק כדי לשלבו בלי בעיה בטאבלט או אפילו טלפון. למה שתצטרכו את זה? דמיינו שאתם צריכים לנווט בקניון. יש כיום יישומים שיכולים להראות את שכבת הניווט מעל שכבת מצלמה כדי ליצור סוג של מציאות מורחבת. אבל הטכנולוגיה הזו לא יכולה להגיד לכם באיזה מעבר לפנות, היא לא יודעת לזהות את התמונה מהמצלמה בתלת-מימד ובכלל להבין איפה יש מעברים. הטכנולוגיה של פריים סנס יכולה.

שילוב של Capri בתוך מסך מחשב יאפשר לתת לו יכולות של קינקט - הבנה של תנועות ידיים ושימוש בהן כדי לשלוט על המסך. Capri ברכב יכול להבין כשהנהג לא מסתכל על הכביש ולהתריע או לעצור את הרכב. עוד שימוש אפשרי ברכב הוא לזיהוי נהגים מורשים, והתראה על נהג לא מורשה.

בפריים סנס עדיין לא יכולים לדבר על השותפים שמתעניינים ב-Capri למוצרים שלהם, וגם לא מתי נוכל לראות את המכשירים הניידים הראשונים עמו מגיעים לשוק. מה שמודגם השנה הוא בעיקר הפוטנציאל של המוצר החדש יחד עם השימושים הקיימים של הדור הקודם שלו. וכן, זה כולל גם את ה-TurtleBot, העבד הנרצע של אביעד מייזלס, שהולך אחריו כל היום וסוחב עבורו דברים - כפי שתוכלו לראות בסוף הסרטון שלנו.


עוד מ-CES 2013:

- המטען שיחזיק לכם חודש
- הגאדג'ט שישמור לכם על המזוודה
- האוזניות שלא מתבלבלות

  • עוד באותו נושא:
  • פריים סנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully