וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בגוגל כרום: זיהוי קולי

15.1.2013 / 13:57

גרסה 25 של כרום מבית גוגל מאפשרת למפתחים ליצור תוספים שיספקו שליטה קולית לפעולות בדפדפן

הזיהוי הקולי נכנס לכרום. גוגל השיקה את הבטא לגרסה 25 של הדפדפן שלה כרום, שהשיפור המרכזי בה הוא תמיכה בזיהוי קולי. עוד בדפדפן החדש: שורת חיפוש בלשונית חדשה וחסימת תוספים שאינם בשימוש.

ממשק הפיתוח שמספקת גוגל יאפשר למפתחים ליצור תוספים לכרום שיספקו שירותי זיהוי קולי שונים ב-32 שפות (שעברית היא לא אחת מהן, לפחות כרגע). "שימוש בקול שלכם כדי לחפש במחשב או בטלפון זה שימושי - אבל יש עוד דברים רבים שאפשר לעשות עם פקודות קוליות. דמיינו יכולת להכתיב מסמכים, לעשות 'קרב ראפ' או לשלוט בדמויות של משחק בדפדפן בעזרת הקול - היום עם השקת הבטא של כרום - העתיד הזה קרוב מתמיד", כתבה גוגל בפוסט בנושא. "המתשמשים יוכלו לינות מחוויות אינטראקטייות עם אפליקציות ווב, ומפתחים יוכלו לשלב זיהוי קולי באפליקציות שלהם".

עוד בגרסה החדשה: תוספת של שורת חיפוש לעמוד הנפתח כאשר פותחים לשונית חדשה. "המטרה היא לחסוך לאנשים זמן על ידי מתן עזרה בחיפוש וניווט מהיר יותר", הסבירה גוגל את התוספת שניתנת למרות שאפשר לבצע חיפוש משורת הכתובת בכרום.

התקנה של כרום 25 תציג בפעם הראשונה בה פותחים את הדפדפן רשימה של תוספים מותקנים אותם מציע הדפדפן לבטל - עקב חוסר שימוש, צריכת משאבי מערכת, או "התקנה שקטה" לה לא היה מודע המשתמש ולכן קיים הסיכוי שמדובר בתוסף מיותר.

הגרסה הסופית של כרום 25 צפויה לצאת עוד מספר שבועות.

  • עוד באותו נושא:
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully