וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק הכריזה על Graph Search: חיפוש פנימי ברשת החברתית

15.1.2013 / 20:55

פייסבוק תספק למשתמשיה דרך לחפש תכנים של חבריהם, על ידי שאילתות המנוסחות כשאלות פשוטות

במסיבת עיתונאים שהתקיימה הערב (שעון ישראל) חשף מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג את הפיתוח החדש של החברה: Graph Search - חיפוש פנימי ברשת החברתית.

עם השקת השירות החדש - אותו מכנה צוקרברג "עמוד התווך השלישי של פייסבוק" (בנוסף לפיד ולטיימליין) - יוכלו המשתמשים להריץ שאילתות על תוכן הקשור לחבריהם. חיפוש זה יעשה מראש כל עמוד קיים בפייסבוק - באותה שורה כחולה שעד עתה היה ניתן להקליד רק בתוך חלונית החיפוש שבה - וכעת תהפוך לחלונית חיפוש אחת גדולה.

החיפוש החדש של פייסבוק עובד על מספר פרמטרים: אנשים, תמונות, מקומות ותחומי עניין. הוא בנוי כך שיהיה מסוגל לספק תשובות לשאלות הנכתבות בשפת אדם, דוגמת "מי החברים שלי בירושלים?", "תמונות של המשפחה שלי", "מסעדות בניו יורק" ו"מוזיקה שהחברים שלי אוהבים". כאשר המשתמש יקליד התחלה של שאילתא, תנסה פייסבוק להשלימה עם אפשרויות הגיוניות - כפי שקורה במנוע חיפוש רגיל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מביא לינקים לתשובות - מביא את התשובות עצמן. החיפוש החדש של פייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה לא מנוע חיפוש לאינטרנט"

אך במצגת שנתן, הדגיש צוקרברג את ההבדל בין חיפוש ברשת הנעשה על ידי מנוע חיפוש, לשירות החיפוש הפנימי של פייסבוק - השולף רק מידע מפנים הרשת החברתית ורק כזה שלמשתמש המחפש אותו יש הרשאות לראות. בעוד שמנוע חיפוש אמור לספק לינקים כתשובות, מנוע החיפוש של פייסבוק יביא את התשובה עצמה. כך, למשל, שאילתת חיפוש "תמונות מירושלים" תביא בפייסבוק בתגובה את התמונות עצמן, ולא הפניה אליהן. "אנחנו לא עושים אינדקס מהרשת, אלא את מפת הגרף שלנו - שהיא מאוד גדולה ומשתנה כל הזמן - כמעט מיליון איש נוספים מדי יום, 240 מיליארד תמונות, מיליארד אנשים, טריליון חיבורים", אמר צוקרברג. "קשרי חברות, מיקומים, לייקים, תגובות, תגיות, - כדי שהכל יהיה מאונדקס וניתן יהיה לגשת אליו - זו בעיה טכנית קשה".

בפייסבוק שבים ומדגישים שאין בפיצ'ר החדש אלמנט של פגיעה בפרטיות - שכן המידע שיהיה חשוף למשתמש המחפש יהיה כזה שחבריו הגדירו מראש כפתוח גם עבורו, או מידע שהוגדר כפומבי לחלוטין.

כלי החיפוש החדש ייכנס לשימוש מוגבל כבר היום , וניתן להיכנס לרשימת ההמתנה שלו כאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יענה על שאלות שינוסחו בפשטות. החיפוש של פייסבוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully