וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על כל שאלה תשובה, מאת יצחק קוורה

עידו קינן

16.1.2013 / 11:50

שירות 'קוורה' מוציא ספר עם 131 השאלות והתשובות הטובות והמעניינות ביותר, אותו ניתן להוריד בחינם

מדוע בטוח לאכול את העובש בגבינה כחולה? מה הדבר האחד שאתם מתחרטים שלמדתם בבית הספר לרפואה? האם האיסלאם הוא מיזוגיני?

גוגל הוא מנוע חיפוש שהנחת היסוד שלו היא שמישהו, איפשהו, פרסם את התוכן שאנחנו צריכים, וצריך רק למצוא אותו בין ערימות החומר שזרוק באינטרנט. וויקיפדיה היא אנציקלופדיה חופשית שהנחת היסוד שלה היא שמישהי, מתישהו, כתבה את הערך שאתם מחפשים, ומישהי אחרת ערכה, הוסיפה, השמיטה ותיקנה. קוורה (Quora), לעומתן, היא קהילת ידע מבוססת תשובות, שהנחת היסוד שלה היא שאם תשאלו שאלה, מישהו, איפשהו, ירצה לענות עליה, או שמישהו כבר ענה, ומישהם דירגו את התשובה המוצלחת ביותר.

איך מרגישים הודים כשהם חוזרים לגור בהודו אחרי שגרו בארצות הברית חמש שנים ומעלה? האם נכון שבסין אתם יכולים לשכור מישהו שירצה את תקופת המאסר שנגזרה עליכם? האם זה רעיון טוב לתת לילדים שלי לנצח אותי בשחמט מדי פעם כדי לעודד אותם?

אתר קוורה נפתח ב-2010, ונמצא כיום במקום ה-677 בטראפיק העולמי לפי אלקסה. משימתו המוצהרת היא "לשתף ולהגדיל את הידע העולמי". בדומה לוויקיפדיה, קוורה מעודדת אנשים שמבינים בנושא לענות על שאלות, ואחרים לדרג את התשובות הללו ולהשלימן במקרה הצורך. בניגוד לוויקיפדיה, המשיבים המוצלחים של קוורה מקבלים קרדיט ויכולים לצבור מוניטין של מומחים. לא מדובר רק במומחיות של אקדמאים או אוטו-דידקטים, אלא גם בכזו שמגיעה מחוויות ומנסיון אישי, לעתים כזה שהשואלים לא יכולים או רוצים להחזיק בו. גולש ששאל "איך זה לטוס באייר פורס וואן" יצטרך לעבוד קשה מאוד כדי לחוות בעצמו טיסה במטוסו של נשיא ארצות הברית, וזה ששאל "איך זה מרגיש להרוג מישהו?" רוצה לדעת את התשובה בלי לנסות זאת בעצמו (יש לקוות).

איזה ספר עלי לקרוא כדי לגרום לבנות לחשוב שאני חכם באופן לוהט? מה כל כך מוצלח בג'יי זי? איך זה להיות צלף?

באוקטובר אשתקד הכריז האתר על תוכנית הכותבים המובילים (Top Writers), שנועדה לציין לשבח כ-500 חברי קוורה שהפגינו מומחיות יוצאת דופן בנושא מסויים, תיקשרו בצורה מוצלחת או כתבו מצוין. מלבד עיטור ליד שמם באתר וחולצה עם לוגו האתר, הם יקבלו החודש ספר בן כ-400 עמודים, "המיטב של קוורה 2010-2012". הספר מכיל 131 מהתשובות המוצלחות ביותר לשאלות שגולשים שאלו בקוורה, שחלקן מפוזרות בכתבה זו. הגולשים הרגילים, שטרם הרוויחו את אות הכבוד הזו - יכולים להוריד גירסה דיגיטלית שלו בחינם, בקובץ PDF.

מה הם הדברים שטייסי חברות תעופה לא יספרו לכם? איך זה מרגיש להיעקץ על ידי עכביש אלמנה שחורה? איך זה מרגיש להיות אישה לא מושכת?

"רוב הידע האנושי עדיין לא נמצא על האינטרנט. הוא כלוא בראשיהם של אנשים בצורת ניסיון, או קבור בספרים ובמסמכים שרק מומחים יכולים לגשת אליהם", כתב אדם ד'אנג'לו, המייסד השותף בקוורה, בפוסט לסיכום 2012. לדבריו, "קוורה היום הוא בעיקר שאלות ותשובות, אבל זה לא הפורמט האידיאלי עבור כל המידע". מטרתו השאפתנית היא "להפוך לספריית אלכסנדריה בהיקף אינטרנטי".

  • עוד באותו נושא:
  • קוורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully