וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטוני מצלמת GoPro: מוצלחים או מזויפים?

עידו קינן

17.1.2013 / 17:36

מצלמת GoPro הזעירה מאפשרת תיעוד מזוויות מיוחדות בתנאי אקסטרים. האם הסרטונים בהם היא מתהדרת אכן אמיתיים?

איש מנגן בטרומבון מצולם מנקודת המבט של הטרומבון. שחף חוטף מצלמה ועף איתה. להקת דולפינים מלווה סירה בשחייה מסונכרנת. הסרטונים הוויראליים שמצולמים בעזרת מצלמות GoPro מוצלחים, לפעמים עד כדי חשד: האם הסרטונים נוצרו אורגנית על ידי בעלי מצלמות גופרו או על ידי משרד פרסום? האם הם אותנטיים, או יצירות בדיוניות שעושות שימוש בתרגילי עריכה ו-CGI?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גופרו היא יצרנית אמריקאית של מצלמות קטנות, עמידות ולבישות, שילוב שמאפשר להשתמש בהן לתיעוד פעילויות אקסטרים, סרטי טבע ופעולות מוכרות מזוויות חדשות. לפני שנתיים היא זכתה לפרסום ויראלי מסיבי בזכות סרטון שבו אדם הולך עם מצלמה פועלת ומפיל אותה על הקרקע כשהוא רואה שחף מתקרב. השחף חוטף אותה ומתעופף לדרכו, נוחת על גג, משמיע קולות צפירה, מניח את המצלמה, משחק איתה עוד קצת, מניח אותה וממשיך לצפור עד להתפיידות הסרטון. באורח פלא, בעל המצלמה מצליח לאתרה ולהעלות את הסרטון לרשת.

חדשות ABC פנו למפרסם הסרטון, לוקאס קראסק, בבקשה לקבל הסברים, והוא כתב להם: "הייתי בטירה בקאן עם חברים. רצינו לצלם שחף, לא ציפיתי שהשחף יחטוף את המצלמה ויעוף הרחק. הציפור עפה רק מעבר לפינה. בסרטון נראה שהיא עפה רחוק, אבל זה האפקט של עדשת עין הדג. אז רצתי מסביב לפינה, וראיתי כמה שחפים על קיר הטירה, אבל באותו רגע לא ידעתי אם זה השחף שגנב לי את המצלמה. טיפסתי למעלה ומצאתי את הגופרו שלי. יש לי את הסרטון המלא בן שמונה הדקות, אבל חמש דקות ממנו זה רק שמיים".

מנהל התקשורת של גופרו, ריק לוקרי, הכחיש קשר לסרטון: "אנחנו לא ארגנו את זה ולא היה לנו כל קשר אליו חוץ מאשר העובדה שהתלהבנו לראות אותו".

באופן חשוד, שנה אחר כך צץ סרטון נוסף שמתעד מקרה דומה. בשני המקרים הקפידו יוצרי הסרטונים לציין בשם הסרטון שמדובר במצלמת גופרו. בגיזמודו כתבו אז: "הקונספירציה של גופרו והכסף שהיא מעבירה לשחפים מתחת לשולחן כדי ליצור סרטונים ויראליים מגניבים נמשכת". בין אם החברה מעורבת או לא, שחפים הם חיות חצופות ועקשניות, ולא צריך הרבה יותר מלחבר חתיכת דג למצלמה כדי לשכנע שחף לגנוב אותה.

אחד הסרטונים העדכניים שעושים שימוש מוצהר בגופרו מציג איש שמנגן בטרומבון מנקודת המבט של הטרומבון. טרומבוניסט נוסף ניגן את חלקו של הטרומבון השני ביצירה, וחיבר את שני הסרטונים לדואט.

הרשת מלאה בסרטונים שנוצרו באמצעות שילוב בין יכולות המצלמה לבין הדמיון והיצירתיות של היוצרים. חלק מהסרטונים מופיעים בערוץ היוטיוב של גופרו, שיש לו חצי מיליון מנויים ויותר מ-200 מיליון צפיות. הנה כמה מהם:

איש רוכב על אופניים כשעל כתפו חתול

צלילה עם כרישים

חישוק הולה-הופ מנקודת המבט של החישוק

גלישה בסקייטבורד מנקודת המבט של הסקייטבורד

לייב-אקשן של משחק יריות בגוף ראשון

  • עוד באותו נושא:
  • GoPro

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully