וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת כלכלה: הבחירה להעתיק

עידו קינן

21.1.2013 / 12:00

יוצר צעיר נדהם לגלות שקליפ שעשה לשיר מחאה על הבחירות הופץ כנראה על ידי מפלגת כלכלה בתוספת מסרי תעמולה

קליפ מחאה נגד הבטחות של פוליטיקאים בתשדירי התעמולה הפך באופן אירוני לתשדיר תעמולה של מפלגת כלכלה. הזמר מקס פינק, יוצרו של "שיר בחירות", שוקל להגיש תביעה נגד מפלגת כלכלה, שפרסמה בדף הפייסבוק שלה את הסרטון (אותו ביימה שלי דובילנסקי) בתוספת כתוביות מטעמה.

הקליפ המקורי, שעלה לרשת לפני כשבוע, מציג דמויות של פוליטיקאים פיקטיביים מדברים אל המצלמה, כביכול בסרטוני תעמולת בחירות, אבל שם בפיהם את הטקסט של פינק נגד התעמולה: "עוד מעט בחירות, שום דבר במילא לא הולך להשתנות, אז מה אכפת לכם? תנו לי את הקול שלכם. אל תתנו להם, ככה בלי קולות הם לא יוכלו להתקיים".

אמש (א') גילתה הבמאית דובילנסקי שמשתמשת יוטיוב בשם דנה כהן העלתה את הקליפ בתוספת כתוביות, פתק הבחירות של מפלגת כלכלה והמועמדים שלה מודבקים בגסות על גבי הקליפ. בכל פעם שפינק שר "תבחרו בי", מהבהב על המסך הפתק "פי" של המפלגה. מפלגת כלכלה שיתפה את הקליפ המעובד בדף הפייסבוק שלה וכתבה: "איזה יופי - תראו מה המעריצים שלנו עושים בשבילנו".

"תראו מה המעריצים שלנו עושים בשבילנו" (הגרסה המועתקת של הקליפ)

הסרטון הערוך גם פורסם יום אחרי העלאתו ליוטיוב בדף הפייסבוק של חברת פרסום בשם "פרסום ושיווק עסקים בפייסבוק". "קיבלנו את הסרטון בצורה אנונימית ממישהו שראה כנראה שאנו תומכים במפלגה ... לכן קשה לי לעזור לך עם המידע שאתה מבקש לדעת", השיבו לנו משם בהודעה פרטית בפייסבוק. לשאלה האם מפלגת כלכלה היא לקוחה של החברה הגיבו: "לא רלוונטי ואני מבקש להפסיק את השאלות האלו".

"נדהמתי לגלות אתמול בלילה שאני וכל המשתתפים בקליפ הפכנו לסוג של שלט חוצות ברשת, ושכבר כמה ימים, אנחנו מפרסמים מפלגה שאנחנו לא תומכים בה", אומר פינק לוואלה! TECH. "הרעיון המקורי היה ליצור שיר שאומר מה הפוליטיקאים באמת אומרים לנו בתשדירי בחירות. השיר מביע מחאה על תשדירי הבחירות שמבטיחים לנו עולם מופלא, ובפועל שום דבר לא קורה... כמובן שזה הוצא מהקשרו בקליפ עם הכיתובים שהם עשו".

לדבריו, לא הוא ולא דובילנסקי קיבלו פניה מהמפלגה לקבל רשות להשתמש בשיר ובקליפ. "הם לקחו את השיר שלי, עיוותו אותו, והשתמשו בו למטרותיהם, בלי להתעכב לרגע על איך נרגיש עם זה. כל העניין של זכויות יוצרים היה מהם והלאה. כמובן שבקליפ שפורסם הם אפילו לא טרחו לתת לנו קרדיטים. יהיה מאוד עצוב אם יתגלה שמי שעומד מאחורי זה זאת לא הבוחרת 'דנה כהן' שפרסמה את הסרטון, אלא נציגים או משרד פרסום של המפלגה עצמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפלגת כלכלה: "לא יודעים מי עשה את הסרטון הזה בשבילנו"

רוב הפרסום של מפלגת כלכלה מגיע מגימיקים ופרובוקציות, ולא מתוכן פוליטי אמיתי. עד כה היא הודיעה על הצטרפות של סלבים לתמיכה בה, בהם יובל המבולבל שהכחיש את הדברים, ומוזיקאי וכוכבי ריאלטי שמיוצגים על ידי נתי יריב, אשר משמש גם כפרסומאי של המפלגה. המפלגה שידרה תשדיר תעמולה שבו נראתה אישה מתפשטת, אחר כך טענה שהתשדיר שודר בטעות בגלל "בלבול בקלטות", והבטיחה לגולשים את הגירסה הלא מצונזרת שלו אם יתנו לייק למפלגה בפייסבוק – הבטחה שהתבדתה כשהסתבר שמדובר באותו סרטון ששודר בשידורי התעמולה. "דנה כהן" מיוטיוב היא משתמשת חשודה – היא הצטרפה לאתר שיתוף הסרטונים ב-15 בינואר, ובאותו יום העלתה את הסרטון היחיד בפרופיל שלה, הקליפ המועתק מפינק.

- אתם מתכוונים להגיש תלונה ליוטיוב להסיר את הסרטון? תתבעו אותם על הפרת זכויות יוצרים?

פינק: "אנחנו עדיין בשוק, וחושבים איך לפעול. תביעה היא אכן אופציה שאנחנו שוקלים. אני צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע בשביל להבין מה הדבר הנכון לעשות".

בני גולדשטיין, סגן יו"ר המפלגה, השיב בכתב להודעה פרטית ששלחנו לדף הפייסבוק של מפלגת כלכלה (אנו מביאים את התגובה כלשונה): "כמו שאמרתי אני לא יכול לשלוט באנשים שהם מעריצים שלנו למנוע מהם להכין תוכן בלי ידיעתי. אני ישמח להוריד את הקישור מהפייסבוק לסרטון שנמצא ביוטוב. שוב אני מבקש סליחה ושאלתי כאן את החברה והם גם לא יודעים מי עשה את הסרטון הזה בשבילנו. חוץ מיזה שאני חייב לומר שזה יצא גאוני ואתה לא יכול להאשים אותי מלאהוב אותו חח מה שתגיד אני יעשה".

בשיחה טלפונית עם דוברת המפלגה, שחשבה שכותב שורות אלו הוא בעל הזכויות על הסרטון, היא אמרה ש"מישהו עשה את זה, אנחנו לא יודעים מי. יכול להיות שזה מישהו ממפלגה מתחרה", זאת אף שכאמור, המפלגה היא זו שפרסמה את ההפניה לסרטון בדף הפייסבוק הרשמי שלה. אחרי השיחה התקבלה תגובה נוספת דרך דף הפייסבוק של המפלגה: "קיבלנו את ה'לינק' לדף הפייסבוק והופתענו . אין זו הפעם שמחקים אותנו ואין לי אלא לבקש ממי שעשה את זה להסיר זאת לאלתר". נכון לעכשיו, ההפניה טרם נמחקה.

עדכון, 12:30: מפלגת כלכלה הסירה את הקישור מהעמוד שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully