וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פייפאל: "לא צריך לשלם במסעדה - תשלמו מהסלולרי"

רועי גולדנברג, מינכן

21.1.2013 / 12:30

נשיא פייפאל דיוויד מרקוס בכנס DLD: "אני לא חושב שאנחנו מתחרים בחברות האשראי"

אחרי שפתרה את חוויית התשלום באינטרנט, פייפאל מכוונת חזק אל עבר החנויות הפיזיות. נשיא פייפאל, דיוויד מרקוס, אמר בכנס DLD במינכן, גרמניה, שנפתח אתמול (א'), כי החברה רוצה לשנות את האופן שבו אנשים משלמים בחנויות ולהפוך את החוויה לקלה יותר באמצעות פייפאל.

כנס DLD הוא יוזמה משותפת של ד"ר הורבט בורדה וד"ר יוסי ורדי, שמכהנים כיו"רים משותפים של הכנס. לדברי מרקוס, שנכנס לתפקידו לפני כעשרה חודשים, "כשאתה חושב על תשלומים בתוך החנות זה אתגר יותר קשה מתשלומים אונליין או מהסלולר כי למעשה אין שם בעיה קריטית של תשלומים שחייבים לפתור. בתחילת הדרך, כשאנשים קנו באיביי הם היו צריכים לשלוח צ'ק ולחכות שבוע לקבלת התשלום. אז פייפאל קמה ושינתה את כל העולם הזה.

"באוף ליין זה יותר קשה כי אתה יכול פשוט לשלם עם כרטיס אשראי אבל עדיין אנחנו מחפשים פתרונות לבעיות קיימות", הסביר מרקוס. כדוגמה בולטת הוא מביא את חווית הזמנת האוכל במסעדה. "אתה יכול לנפנף ביד 10 דקות עד שהמלצר יביא לך את החשבון. זה מה שאנחנו רוצים לפתור", הוא אומר.
"הרעיון הוא שתוכל לעשות צ'ק אין במסעדה דרך האפליקציה של פייפאל ואז המסעדה תקשר בין חשבון הפייפאל שלך לבין ההזמנה בשולחן. כך, כל מה שתזמין יופיע באפליקציה. כשתרצה חשבון, אתה פשוט משלם דרך האפליקציה, מוסיף טיפ והולך לדרכך", הסביר מרקוס. לדבריו, "אנחנו מצפים להשיק את השירות בצורה רחבה יותר במחצית השנייה של השנה".

אקו סיסטם של חוויית תשלומים

שיתוף פעולה מעניין שהשיקה פייפאל לאחרונה בתחום התשלומים הסלולריים בחנויות פיזיות היה עם רשת המיצים Jamba Juice בארה"ב. במסגרת הפיילוט, משתמשים יכולים להזמין מראש את המנה המועדפת עליהם, לשלם מהסלולרי ואז לעבור בסניף ולאסוף את ההזמנה מבלי לעמוד בתור. "אנחנו מקווים ששיתוף הפעולה יגיע השנה לכל הסניפים בארה"ב. אין צורך להכניס מערכות חדשות כי אנחנו מתממשקים למה שקיים בסניפים", אמר מרקוס.

באשר לשאלה איך מרגיש מרקוס בשוק תחרותי במיוחד, שכולל ענקיות תקשורת כמו ורייזון ו-AT&T ומנגד חברות אשראי כמו מאסטרקארד, הסביר מרקוס שהרעיון הוא לא התחרות אלא מי מייצר אקו סיסטם של חוויית תשלומים. "אנשים לא קמים בבוקר ואומרים שהם צריכים ארנק סלולרי. אתה צריך להיות חלק ממערכת התשלום ושיהיה לך מראש מאגר של משתמשים".

מרקוס נשאל גם על התחרות מול חברות האשראי בחנויות הפיזיות לעומת שיתוף הפעולה בחנויות אינטרנטיות, ואמר כי "זה לא שונה מאונליין. אתה יכול לחבר כל כרטיס אשראי לחשבון הפייפאל ובסך הכול, אנחנו רוצים להבטיח ללקוחות שלנו שהם יוכלו לשלם איך שהם רוצים. יכול להיות שחברות האשראי יראו את זה כתחרות אבל אני לא חושב ככה".

מנכ"ל טלפוניקה גרמניה, רנה שוסטר, השתתף גם הוא בדיון על תשלומים סלולריים ואמר כי בגרמניה קיים אתגר משמעותי בתחום. "82% מהעסקאות בגרמניה נעשות במזומן. רק 2% נעשות בכרטיסי אשראי", הסביר שוסטר.
באשר לשחקנים הרבים שמתמודדים בתחום, הפתיע שוסטר ואמר שדווקא התחרות עושה טוב לשוק. "אנחנו בשלב מוקדם ואנחנו צריכים שתהיה לנו כמה שיותר תחרות כי כשיש לך הרבה חברות שפועלות בתחום, אז כשאתה הולך הביתה, אתה תדבר על המוצרים האלה וכשאנשים ידברו על זה, אז זה מאפשר להשפיע על התחום ולזכות ביותר פופולריות".

  • עוד באותו נושא:
  • פייפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully