וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

I'm Watch: עם החכמה, בא התסכול

השעון החכם I'm Watch מבטיח להיות הרחבה של הטלפון הסלולרי על היד שלכם, אך מצליח בעיקר לתסכל

שעון היד, שצעד במשך שנים על התפר שבין אביזר אופנתי לבין כלי פרקטי, חצה את הגבול אל תחום האופנה כאשר אנשים התרגלו לקרוא את השעה במחשביהם ובטלפונים הסלולריים שלהם. אך בשנתיים האחרונות, הגיעו לשוק מספר חברות טכנולוגיה שמנסות לבטל את הגזרה, להחזיר את השעון אל התחום הפרקטי. שעון 2.0, אביזר חכם לאדם שלא רוצה להוציא את הסמארטפון מהכיס כדי לדעת מה השעה, הופך לטרנד.

ואחת החברות הראשונות שהחליטו להיכנס לתחום הזה היא I'm spa האיטלקית. החברה, שהציגה בשנה שעברה את ה-I'm watch שלה, חשפה בתערוכת CES בלאס וגאס את הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה לשעון הזה. כן, מערכת הפעלה. לשעון. והיא מבוססת על אנדרואיד 1.6 הותיקה, אך ללא כל יכולת לזהותה בזכות ממשק שהותאם (כביכול, ועל כך בהמשך), למסך הזעיר של השעון.

אז האם I'm Watch, שמחירו עומד על כ-1500 ¤, שווה את הכסף? האם הוא מצליח להיות גם יפה וגם חכם? במבט ראשון כן, אך לאחר שימוש ממושך מתגלות הרבה מאוד פשרות שנעשו כדי להביא את מערכת ההפעלה אנדרואיד לשעון יד.

שעון גדול, שעון ענק, שעון עצום

נתחיל מכך שמדובר בשעון גדול. עצום, אפילו. עם משקל של 95 גרמים (אייפון 5 שוקל 112 גרם), ועובי של סנטימטר, ה-I'm Watch לא מתאים לכל יד, כי אם רק לגדולות שבהן. וגם אם יש לכם ידיים גדולות, הוא לא מספיק נוח – תמיד מרגישים אותו, והוא מפריע לעיתים קרובות, במיוחד אם אתם מסתובבים עם חולצות מכופתרות בעלות שרוולים ארוכים.

בו בזמן, גוף האלומיניום של השעון נוח למגע, ורצועת הפלסטיק שלו רחבה מספיק כדי להחזיק את השעון במקום. יש לציין, גם, שאם אתם מחפשים שעון עליו כל הזמן ישאלו אתכם "מה זה?! מאיפה זה?!", ה- I'm Watch הוא מועמד מצויין. הוא בולט, גם אם תבחרו ברצועה השחורה ולא באחת הצבעוניות.

בצידו השמאלי של השעון נמצא שקע האוזניות, דרכו השעון גם נטען ומתחבר למחשב. בצידו הימני של המכשיר תוכלו למצוא כפתור אחד בלבד, ורמקול קטן. הכפתור נועד להדליק אותו, ושאר השליטה מתבצעת באמצעות מסך המגע. מדובר במסך בגודל 1.54 אינץ', עם רזולוציה נמוכה יחסית של 240x240 פיקסלים. המסך עצמו לא מרהיב במיוחד – הוא לא בהיר מספיק כדי לקרוא שעה בנוחות כשאתם באור יום, וכשאתם מציגים תמונות, אלה לא נראות טוב. טקסט, לאומת זאת, מוצג היטב, ונוח לקרוא אותו.

הבעיה הגדולה עם המסך הזה היא היותו מסך מגע סטנדרטי, שמרוקן את הסוללה במהירות. וכדי לחסוך את חיי הסוללה, הגדרת ברירת המחדל היא לכבות את המסך אחרי 15 שניות ללא שימוש. ניסיון לשחק עם ההגדרה הזו יוביל לכך שסוללת השעון תתרוקן לפני שתסיימו יום עבודה. וזה קצת אבסורדי, שכדי לראות מה השעה, לא מספיק להסתכל על השעון, צריך גם להדליק אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אך אף אחד לא יקנה את ה-I'm Watch רק כדי לדעת מה השעה. מדובר, הרי, בשעון חכם. עם אפליקציות, וחיבור לטלפון הסלולרי. אך לפני שנהנים מאלה, צריך לחבר את השעון לטלפון, וזה לא מאוד פשוט. תיאורטית, השניים מתחברים בבלוטות', עם הליך חיבור סטנדרטי, אך בפועל השעון הצליח להתחבר לטלפון רק בניסיון השלישי. ואז נתקע, כך שנדרשנו להפעילו מחדש.

החיבור הבסיסי לטלפון מאפשר לבצע כמה פעולות. מהשעון עצמו. תוכלו לחייג ממנו, ולענות לשיחות, כשעל פי ברירת המחדל הצליל מנותב אל השעון כאל אוזניית בלוטות'. אין מה להשתמש באפשרות הזו - הרמקול בשעון מזעזע, וגם המיקרופון לא משהו - לא באמת תוכלו לדבר לתוך השעון כך שישמעו אתכם אלא אם אתם בחדר ממש שקט. וגם אז לא בטוח שתשמעו את הצד השני. אך את האפשרות הזו קל לבטל דרך הטלפון, מה שמשאיר אתכם עם היכולת לחייג ולראות מי מחייג אליכם בלי להוציא את הטלפון מהכיס. אם הטלפון מחובר במקביל גם לאוזניית בלוטות', זה דווקא נוח יחסית, אפילו שממשק החיוג צפוף וקשה להשתמש בו. יש לציין, אגב, שהטלפון תומך בתצוגת עברית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יחד עם מערכת ההפעלה החדשה, קיבל השעון גם גישה ל-I'm Cloud - חנות אפליקציות, ומספר יישומים מובנים כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם. אלה מתעדכנים באמצעות שיתוף חיבור האינטרנט הסלולרי של הטלפון שלכם דרך בלוטות' עם השעון, בהנחה והטלפון תומך בכך. אחד הדברים מתסכלים בכל העסק הזה הוא שתצטרכו לגשת למחשב בכל פעם שתרצו להגדיר משהו באפליקציות של השעון - לא ניתן להגדיר אותן דרך השעון עצמו.

אך החלק הכי מתסכל הוא האפליקציות עצמן. הן, איך לומר, לא טובות במיוחד. הן קורסות, לא מתעדכנות כשצריך, לא נוחות לשימוש ולא גורמות לכם לרצות להשאיר את הטלפון בכיס. הערך המוסף מכך שניתן לקבל עדכוני טוויטר ופייסבוק דרך השעון לא שווה את הטרחה של ההתעסקות באפליקציות. אולי המסך פשוט קטן מכדי שאפשר יהיה ליצור יישומים נוחים עבורו, ואולי אף אחד פשוט לא מנסה. נכון עכשיו, יש בחנות היישומים של השעון פחות מ-30 אפליקציות, ורובן שטותיות למדי.

אם ב-I'm Spa יצליחו ליצור קהילת מפתחים טובה, ולתקן את הבאגים הרבים בשעון הזה, אולי בעוד כמה חודשים ה-I'm Watch יהיה מוצר רלוונטי. אך נכון לעכשיו, הניסיון הזה לייצר שעון חכם, מצליח בעיקר להביא לשוק שעון מתסכל ויקר מדי.

  • עוד באותו נושא:
  • I'm Watch

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully