וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכרומבוק מנצח את חלונות 8?

בעוד חלונות 8 מתקשה לקבל תנופה, 5-10% מהמחשבים שמכרה אייסר לאחרונה מבוססים על מערכת כרום של גוגל

באייסר מרוצים מהביצועים של ChromeOS, מערכת ההפעלה של גוגל שמבוססת על דפדפן ה-Chrome, ואילו השפעתה של Windows 8 מבית מיקרוסופט ניכרת הרבה פחות. בין 5 ל-10 אחוזים מהמחשבים אותם מכרה אייסר בארצות הברית מאז הושק הכרומבוק הראשון שלה בנובמבר, היו כרומבוקים, זאת לטענת מנכ"ל החברה, ג'ים וונג.

וונג, שהתראיין בנושא לסוכנות הידיעות בלמוברג, גרס באותו הראיון כי "חלונות 8 עדיין לא מצליחה. השוק לא החל לצמוח לאחר השקת מערכת ההפעלה - וזו דרך פשוט לשפוט אם היא מצליחה או לא". בבלומברג אף מציינים כי על פי מחקר של אליסו וייהו, חלונות 8 הותקנה רק על 1.7 אחוזים מהמחשבים שהיו בשימוש במהלך חודש דצמבר, זאת כשחלונות 7 הייתה מותקנת על 45 אחוזים מהמחשבים.

נזכיר כי מרבית מחשבי ה-Chromebook הנם מחשבים זולים למדי. כך, הכרומבוק של אייסר נמכר ב-199 דולרים בארצות הברית, ואילו הכרומבוק של סמסונג ב-249 דולרים. בתמורה לכך, מקבלים המשתמשים מערכת הפעלה שאמנם יכולה לפעול ללא החיבור לאינטרנט (חבילת היישומים המשרדיים Google Docs זמינה גם ללא חיבור, למשל, וכך גם נגן המולטימדיה של המערכת), אך מבוססת ברובה על יישומי רשת ועל השימוש בדפדפן.

כיום, ליין מחשבי הכרומבוק כולל דגמים של אייסר, סמסונג ולנובו, רובם עם מסך בגודל 11.6 אינץ'. עם זאת, דליפה מאתר של HP מצביעה על כך שהחברה עומדת להשיק כרומבוק עם מסך 14 אינץ'. לא ברור עדיין מה יהיה המחיר שלו, ומתי יושק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully