וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור חדש לבלקברי

חברת RIM משנה את שמה ל'בלקברי' ומשיקה מכשירים חדשים עם מערכת הפעלה חדשה. האם זה מה שיחזיר אותה למשחק?

בלקברי מנסה להחזיר לעצמה נתח שוק, מכריזה על שני טלפונים עם מערכת הפעלה חדשה. החברה הקנדית RIM ערכה אמש (ד') מסיבת עיתונאים בה מיתגה מחדש את עצמה כבלקברי, והכריזה על הדור החדש של מכשירים סלולריים עם מערכת הפעלה אותה בנתה מאפס.

מערכת ההפעלה החדשה, שנועדה להתחרות ב-iOS של אפל, אנדרואיד של גוגל ו-Windows Phone, כוללת ממשק אותו בנתה בלקברי מאפס, עם ממשק שמותאם למסכי מגע וחבילת יישומים גדולה – מיישום מצלמה שמצלם מספר תמונות ומאפשר לבחור את החלקים הטובים ביותר כדי להרכיב את התמונה הטובה ביותר, ועד לגרסה חדשה ומשודרגת של ה-Blackberry Messenger. בנוסף, טוענת בלקברי כי המקלדת הוירטואלית החדשה שלה טובה יותר מכל מה שקיים בשוק כיום.

"בניגוד למכשירים אחרים, כאן הכל נמצא בקצות האצבעות שלכם" אומרים בחברה על ה-Blackberry Flow, ממשק מולטיטאסקינג שמאפשר לכם לעבור בין יישומים ולקבל התראות בצורה הדומה ל-WebOS של פאלם – מזיזים את החלון הפעיל הצידה כדי לקבל התראות וגישה לחלונות אחרים. כך, למשל, ניתן לראות את ההתראות החדשות תוך צפיה בוידאו בלי להפסיק את הצפיה.

מעבר לכך, טוענים בבלקברי כי חנות היישומים המחודשת של החברה, תכלול ביום ההשקה כ-70,000 אפליקציות, ביניהן גם רבים מהיישומים הפופולריים ביותר במערכות הפעלה אחרות. בו בזמן, יש לציין כי יישומים פופולריים דוגמת Google Maps ו-Instagram טרם הושקו.

מכשיר חדש עם ביקורות משבחות

מכשיר הדגל של מערכת ההפעלה החדשה הוא ה-Blackberry z10 – טלפון עם מסך מגע בגודל 4.2 אינץ', מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 גיגההרץ, 2 גיגהבייט זכרון, ו-16 גיגהבייטים של שטח אחסון. הביקורות הראשונות שפורסמו על המכשיר בחו"ל משבחות את הנוחות שלו, ושל מערכת ההפעלה החדשה, אך מביעות חששות לגבי זמן הסוללה. וולט מוסברג מהוול סטריט ג'ורנל ציין כי סוללת המכשיר החלה להתרוקן לקראת הצהריים, והחזיקה פחות מזו של האייפון 5. ב-The Verge ציינו את זמן הסוללה כאחת הבעיות העיקריות של המכשיר.

ה-Q10 מתהדר גם הוא במערכת ההפעלה החדשה, אך נראה הרבה יותר כמו מכשירים קלאסיים של בלקברי, כשהוא כולל גם מקלדת פיזית מלאה. כתוצאה מכך, גודל המסך שלו קטן יותר, רק 3.1 אינץ', אך שאר חלקי המפרט שלו (אולי למעט המצלמה, שאת פרטיה בלאקברי טרם חשפה).

מחיר ה-Z10 ברשתות סלולר אמריקאיות יעמוד על 199 דולרים עם חוזה לשנתיים, אך טרם ידוע מה יהיה המחיר שלו בשוק הפתוח. המקום היחיד לגביו בלקברי חשפה את המחיר הזה הוא איחוד האמירויות, שם יעלה המכשיר 2,599 דירהאם, שהינם כ-700 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully