וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים חדרו למייל של קבוצת 'הארץ'

2.2.2013 / 13:41

תרמית פישינג איפשרה להאקרים סורים לחדור למערכת המייל של קבוצת 'הארץ' ולפרסם ברשת סיסמאות של בכיריה

בעיתון 'הארץ' מודים: האקרים גרמו להשבתת מערכת האי-מייל הפנימי שלנו.

אתמול (ו') דווח בוואלה! כי פרצת אבטחה קשה במערכת המחשבים של קבוצת הארץ הביאה להשבתה של חשבונות האי-מייל של כל עובדי הקבוצה.

אתמול בבוקר קיבלו העובדים הודעת דואר לכאורה ממו"ל 'הארץ' עמוס שוקן עם הכותרת "חשוב", ובה הוא מחמיא להם על הסיקור של המתקפה בסוריה ומצרף לינק, לכאורה, לאחד המאמרים. ביחידה המחשב זיהו תוך זמן קצר כי מדובר בהודעה פיקטיבית שמקורה או בפריצה לחשבונו של שוקן או בפריצה למערכת הדואר ויצירת הודעה המתחזה להודעה מחשבונו - והזהירו את העובדים שלא לפתוח אותה. בהודעה בהולה ששלחו לכל העובדים לאחר מכן נכתב: "אם פתחתם ממנו את המייל - גנבו לכם סיסמא". בעקבות ניסיון הפישינג (התחזות על מנת לגנוב מידע) הזה חסמה יחידת המחשוב של הקבוצה את המערכת לכל העובדים - עד ליום ראשון.

היום (ש') פרסם 'הארץ' ידיעה באתר שלו, המספרת כי "האקרים, ככל הנראה מסוריה, הצליחו לפרוץ למערכת הדואר האלקטרוני של קבוצת "הארץ-TheMarker" וגרמו להשבתתה".

"הפצחנים פרסמו באינטרנט את כתובות המייל והסיסמאות שהשיגו. להמחשת הישגם הם גם פרסמו צילום מסך של אחד החשבונות הפרוצים", נכתב בידיעה ב'הארץ'. "לאחר שהתבהרה התמונה ואנשי המחשוב של החברה הבינו את גודל המשבר, הורד שרת הדואר עד שהנושא יטופל. מקבוצת 'הארץ' נמסר כי מחר ישונו כל סיסמאות המייל של עובדי הארגון ותועלה רמת האבטחה. הגלישה באתרי קבוצת 'הארץ' לא נפגעה, ופרטיהם של גולשים לא נחשפו".

העמוד אליו העלו ההאקרים את הפרטים אליהם הגיעו עדיין נמצא באוויר. הוא מכיל יותר מ-80 שמות משתמש וסיסמאות של עובדי "הארץ" כולל בכירים כמו המוציא לאור עמוס שוקן. העמוד גם מציג את שמות המשתמש והסיסמאות שיש להארץ בשירותים שונים בהם הוא משתמש, ביניהם outbrain ו-Image Forum. סביר להניח שבשעה זו כבר שונו כל הסיסמאות המופיעות בעמוד, שנחתם בהבטחה "חכו לעוד", וחתום על ידי "הצבא הסורי האלקטרוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully