וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה אמריקאית מצאה את הוריה הביולוגיים בעזרת פייסבוק

3.2.2013 / 9:30

ג'נסה סימונס המאומצת רצתה לדעת מי ילד אותה. בקשה שהעלתה לפייסבוק פתרה את התעלומה תוך יומיים בלבד

ג'נסה סימונס בת ה-21 מיוטה שבארצות הברית אמנם תמיד הייתה מרוצה ממשפחתה המאמצת - אך כמו ילדים מאומצים רבים, רצתה לדעת מיהם הוריה הביולוגיים. ב-27 בינואר פרסמה סימונס בפייסבוק תמונה של עצמה מחזיקה שלט המבקש עזרה במציאתם. היא כללה בו את כל המידע הידוע לה: תאריך לידתה, מקום הלידה, מקום האימוץ והשם שנתנו לה הוריה הביולוגיים (וויטני). "כולם בפייסבוק מעלים הודעות כמו 'אם אקבל מיליון לייקים - ההורים יתנו לי כלב', אז וחשבתי: 'היי, משתפים אותם הרבה, אולי גם אני צריכה לנסות", הסבירה את ההיגיון מאחורי המעשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עזרו לי למצוא את הורי!". התמונה של סימונס/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיאה לפייסבוק, לא לקח זמן רב עד שהתמונה-בקשה הפכה לוויראלית בטירוף. היא שותפה יותר מ-27,000 פעם תוך יום אחד, ובמהרה גם הגיעה ל-80,000 שיתופים ואף ל-160,000. לא חלפו יותר מיומיים עד שהאבידה נמצאה - בזכות אישה שהייתה בכיתת בית הספר יחד עם ההורים הביולוגיים. לאחר שזו ראתה את אחד השיתופים של התמונה בפייסבוק היא יצרה קשר עם האם ועם הבת. היא אף שלחה לסימונס תמונה שלה כתינוקת וסיפרה לה שהיא יודעת שנולדה בניתוח קיסרי - עובדה חבויה שאיששה לסימונס את אותנטיות הטענה.

זמן קצר לאחר מכן - יצרה אמה הביולוגית של סימונס קשר עמה - בפייסבוק, כמובן. "היא שלחה לי הודעה בפייסבוק בה כתבה: 'נראה לי שאני אמך הביולוגית. אני לא מאמינהו שזו את! חיכיתי כל הזמן הזה", סיפרה הבת הנרגשת. מספר ימים לאחר מכן נפגשו השתיים, וגם פגישה עם האב הביולוגי מתוכננת בקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מצאתי את משפחתי! תודה לכם!"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני שמחה לבשר שמצאתי את אמי הביולוגית. תודה רבה לכולם על מה שעשיתם עבורי, הייתי בחדשות, נתתי ראיונות ובזכות כולכם - מצאתי את משפחתי הבילוגית", כתבה סימונס בפוסט פייסבוק חדש. "הנחתי שכמה חברים ישתפו את זה, אבל זה היה מדהים", הודתה סימונס לאחר המקרה. "מצאתי את אמי הביולוגית בגלל שעשרות אלפי אנשים חלקו את התמונה והשקיעו שניה אחת מיומם כדי ללחוץ על Share".

ההצלחה בפרויקט גרמה לסימונס לרצות לעזור לאנשים אחרים במצבה. מלבד להצהיר על כוונה זו היא גם נותנת במה לאנשים שהלכו בעקבותיה ופרסמו תמונה דומה בפייסבוק שלהם. בעמוד שלה ניתן למצוא כיום שני שיתופים כאלה - של אישה אחת ושל גבר אחד. שיהיה גם להם בהצלחה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully