וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר ניצחה בסופרבול

עמי רוחקס דומבה

4.2.2013 / 15:55

הזכייה של הרייבנס, הפסקת החשמל המפתיעה וההופעה של ביונסה - איך הם נראו במדיה החברתית בזמן שידור הסופרבול?

הסופרבול, גמר ליגת ה-NFL וכנראה אירוע הספורט החשוב ביותר בארצות הברית, התקיים אתמול (א') בניו אורלינס והסתיים בניצחון של קבוצת ה- Baltimore Ravens על קבוצת San Francisco 49ers, בתוצאה של 34-31. מדובר בחגיגת ענק לאוהדי הספורט, שבשנים האחרונות נותנת את אותותיה גם ברשתות החברתיות. השנה, כך נראה, בלט במיוחד שירות המיקרו-בלוגינג טוויטר .

את המשחק ליוותה הפסקת חשמל לא צפויה בדקה ה-33 (כדקה וחצי לאחר פתיחת המחצית השנייה). זו השאירה את 71,024 האוהדים במגרש בעלטה מוחלטת, אירוע שזכה גם הוא, כמו המשחק וההופעה של הזמרת ביונסה, להתייחסות ערה ברשתות החברתיות וגם שימשה לתפיסת טרמפ על ידי מספר חברות זריזות שמיהרו להעלות לרשת מודעות המרפררות לאירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרסומת לעוגיות 'אוריאו' המרפררת להפסקת החשמל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יותר מ-24 מיליון ציוצים

הסופרבול של ליל אמש קבע שיא טוויטר חדש, עם 24.1 מיליון ציוצים (לעומת 13.7 מיליון בשנה שעברה), שנסובו סביב המשחק עצמו וההופעות שהתקיימו בהפסקת המחצית, לא כולל פרסומות. מדובר ביחס של 0.13 ציוצים לכל צופה בטלוויזיה בממוצע.

ההופעה של ביונסה במחצית המשחק הייתה אירוע מכונן של ממש, עם 5.5 מיליון ציוצים סה"כ, שהם 268,000 ציוצים לדקה. אחריה, עם 257,500 ציוצים בדקה, עלו הבנות של להקת Destiny's Child. הפסקת החשמל המדוברת תפסה את המקום השלישי עם 231,500 ציוצים לדקה. הטאץ' דאון של ג'ייקוב ג'ונס גרף 185,000 ציוצים בדקה, וצליל הסיום של המחשק שבישר על זכיית קבוצת ה-Ravens השיג 183,000 ציוצים לדקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טוויטר לוקח את האליפות לא רק במספר הציוצים, אלא גם במספר האזכורים לשירות בפרסומות הטלוויזיה ששודרו במהלך הסופרבול. מתוך 52 פרסומות ששודרו ברשת CBS שהעבירה את המשחק, טוויטר אוזכר ב-26 מהן, פייסבוק אוזכרה רק בארבע מתוכן, הרשתות יו-טיוב ואינסטגרם אוזכרו פעם אחת וגוגל פלוס לא הוזכרה אפילו פעם אחת. מדובר בשינוי מגמה חיובי מבחינת טוויטר. בשנה שעברה זכה השירות לאותו מספר אזכורים של פייסבוק (8 מתוך 59).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד שבזמן אמת, במהלך המשחק, טוויטר שלטה בכיפה - בשעות שלאחר הניצחון, הלך הרוח בפייסבוק היטיב לתאר את תחושת האוהדים. סטטוס הניצחון בדף הפייסבוק של קבוצת ה- Baltimore Ravens קיבל עד עתה יותר מ-180,000 לייקים ויותר מ-23,000 שיתופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטטוס ההפסד של קבוצת ה- San Francisco 49ers השיג עד עתה יותר מ-114,000 לייקים ויותר מ-20,000 שיתופים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלק מהמסורת של הצפייה באירוע הסופר בול, הוא צפייה בפרסומות המושקעות שמלוות אותו. הפרסומת הבולטת ביותר השנה הייתה של ריות האחסון GoDaddy. היא כלה הופעה פרובוקטיבית למדי של בר רפאלי, המנשקת את המהנדס החנון של האתר. על פי אתר adweek.com, לקח לצוות הצילום 45 טייקים של סצנת הנשיקה כדי להגיע לתוצאה הרצויה, עובדה שהיטיבה ללא ספק עם החנון הצעיר.

הפרסומת זכתה ל-68 אלף צפיות באתר של ה-NFL, ולתואר "הפרסומת עם אפקט הסאונד הגרוע ביותר" באתר פורבס. אתר superbowl-commercials.org, המתמחה בסיקור פרסומות סופר בול, דירג אותה בין חמשת הגרועות ואת הפרסומת של חברת המכוניות מרצדס בנץ כטובה ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully