וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאבלט סרפס פרו של מיקרוסופט: זה בעצם מחשב נייד

ניב ליליאן

7.2.2013 / 14:30

טאבלט ה-Surface Pro שהושק בארצות הברית מתקבל על ידי הביקורות כעוף מוזר שמנסה - ולפעמים מצליח - להיות שני דברים ביחד

כשיצא לשוק באוקטובר ה-Surface RT - המחשב של מיקרוסופט שהוא גם טאבלט וגם לאפטופ - היה ברור שלחברה יש קלף מנצח ביד בצד החומרה. זאת על אף הטענות על הביצועים החלשים משהו, והיעדר היכולת שלו להריץ יישומי Windows קודמים, שלא נכתבו ל-Windows 8 בגירסת ה-RT.

אבל אותו ה-surface הצעיר חסה בצילו של האח הבוגר, ה-Surface Pro, שהיה אמור להציע חוויית Windows 8 מושלמת. ההבדלים העקרוניים בין ה-Surface RT לגירסת הפרו: גירסת הפרו כבדה מעט יותר, דקיקה פחות אך עוצמתית יותר (הודות למעבד אינטל Core i5, ארבעה גיגהבייט זיכרון, ואחסון בן 64 או 128 גיגהבייט). הפרו תוכנן לצאת לשוק בינואר 2013, ועכשיו הוא פה (טוב, לא ממש פה – אלא בארצות הברית) – ואיתו גם הביקורות עליו.

קשה לקרוא לסרפס טאבלט

דיוויד פירס ב-TheVerge, קובע כי לעומת מה שיש שם בחוץ - מדובר יותר בלפטופ, ושבכלל קשה לקרוא לסרפס טאבלט – בגלל המשקל שלו. אבל הטרוניה העיקרית של פירס היא שלא תוכלו לעבוד עם המכשיר כאשר שהוא מונח לכם על הירכיים, בגלל המעמד של הסרפייס, ה-Kickstand, שנפתח רק לזווית אחת. מצד שני, אם אתם צריכים מחשב שניתן להעביר בזריזות בין שולחן לשולחן - אתם יכולים לשקול את ה-Surface pro.

עוד מתלונן פירס על חיי הסוללה הקצרים יחסית – ארבע שעות במבחן הסוללה של theVerge (הרצה מתמשכת של קטעי וידאו, ב-65% בהירות מסך).

ואם כבר עסקנו במסך – פירס מאוד מתלהב מהמסך של ה-surface החדש וטוען שזהו אחד המסכים הכי טובים שהוא ראה בניידים – רזולוציית HD מלאה של 1920 על 1080 פיקסלים, בגודל מסך של 10.6 אינץ', מאוד חדה לדבריו, ועם שחזור צבעים טבעיים מאוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחד המסכים הכי טובים שנראו בניידים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ה-PC חזר"

"ה-Surface של מיקרוסופט מוכיח שה-PC חזר", קובע ג'ון ביגס ב-TechCrunch. לטענתו של ביגס, שבגדול מתלהב מאוד מה-Pro, זהו המחשב שסוף סוף עצמתי מספיק כדי לשכנע אנשים לשקול את Windows 8, שבינתיים קצת מדשדשת בשווקים.

ביגס משבח את החומרה – המגנטים החזקים שתופסים את המקלדת ואת כבל הטעינה ואת עט הסטילוס מבית וואקום המצורף לספק מחשב ספק מחשב הלוח, למרות שעמיתו מ-TheVerge טוען שיש לו נטייה להינתק מהמקום.

מבחינת חוויית השימוש, ביגס קובע כי מדובר ב-PC לכל דבר, ובאותה הצלחה הוא יכול לשמש כטאבלט נאה לצרכים אמנותיים. זהו לא הטאבלט הכי טוב שם בחוץ, הוא אומר, אבל כשילוב של טאבלט ומחשב קלאסי לעבודה – הוא יותר טוב, ובפער לעומת מחשבים היברידיים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגנטים החזקים תופסים היטב את המקלדת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחשב לוח או PC? שניהם!

הכותרת של דיוויד פוג מהניו יורק טיימס היא – "זה מחשב לוח. לא, זה PC. ה-Surface Pro הוא שניהם". פוג עונה לקוראיו שמתלוננים על סוגיית המחיר של ה-Surface Pro - סוגיה לא קלה בכלל, כשמחירה של גירסת ה-64 גיגהבייט הוא 900 דולר, ואילו גירסת ה-128 גיגהבייט עולה 1000 דולר, באומרו שבמחיר כזה אפשר לקנות נייד חזק ודק עם יותר אחסון ומקלדת גדולה – אז למה לקנות Surface? ופוג גם משיב: כי ה-Surface יכול לעשות דברים שניידים שכאלה לא יכולים לעשות. הוא קל יותר מהם (כקילוגרם בודד), הוא יכול להישאר בנרתיקו בבדיקות בשדה התעופה (עניין רציני אצל האמריקאים), ואף אחד מהתחליפים לא מחליף במהירות תפקידים בין טאבלט לנייד מלא. נכון, אומר פוג, במחיר כזה אפשר לקנות נייד חביב מאוד. אפשר גם לקנות במחיר הזה שייט של חמישה ימים, תיק יד של גוצ'י, או 250 גלונים של חלב – אבל הם דברים שונים, הוא מסכם באמירה שנונה את הייחודיות של ה-Surface.

גם פוג מצר על חיי הסוללה הדלים (הוא הצליח להוציא ממנו רק 3.5 שעות עבודה לאחר טעינה), ומסכים שה-surface לא מתאים לכל אחד. אבל הוא משבח את ההישג ההנדסי, ו"תראו איך הוא שמח על מגש אוכל מתקפל במושב של מטוס". "השענו לאחור כמה שאתם רוצים", מלגלג פוג על חויית ה-leanback - "אני מצליח לתקתק איתו עבודה!"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני מצליח לתקתק איתו עבודה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חם יותר, עבה יותר, מהיר יותר, קולני יותר"

יריבו-עמיתו של פוג, וולט מוסברג מהוול סטריט ג'ורנל והבלוג פרי יצירתו AllThingsD מתעקש להשוות את ה-Surface לטאבלט כמו האייפד. הוא מתלונן על המשקל הגבוה יחסית של ה-Surface לעומת טאבלטים אחרים ועל חיי הסוללה הנמוכים. יצויין שמוסברג מעביר את המכשירים שלו מבחני סוללה רצחניים, כמעט לא הוגנים: הרצת וידאו ב-75% בהירות מסך, עם כל התקני האלחוט פועלים. עוד הוא מתלונן על המקום הרב שתופסת מערכת ההפעלה בגירסת ה-64 גיגהבייט, מה שמותיר מעט מאוד מקום פנוי לאחסון, ודווקא עם הטענה הזו מסכימים עמיתיו ומציינים אותה אף הם.

אצל ArsTechnica הכותרת לסקירה של הפרו היא "חם יותר, עבה יותר, מהיר יותר, קולני יותר", כמעט כמו סיסמת המשחקים האולימפיים – רק לא. ArsTechnica היו אלה שחשפו את הבעייתיות עם מעבדי 7W החדשים של אינטל, שלמעשה צורכים 13 וואט ולא שבע (בשימוש ממוצע בלבד) – אותם המעבדים שנמצאים בליבו של ה-Surface Pro.

הסקירה שלהם מאוד טכנית באופייה, ומומלצת בעיקר לעכברי החומרה שביניכם. לעניין המצלמות הקדמית והאחורית, גם כאן, כמו המבקרים האחרים, מסכימים שאיכותן בינונית, לכל היותר. הן מספיקות לשיחות סקייפ, אך לא ככלי צילום.

סיכום: עוף מוזר

אם נסכם את הביקורות בעולם, הרי שהמוטיבים החוזרים הם שה-Surface הוא עוף מוזר, שמתאים לפלח אוכלוסיה מאוד ספציפי: כזה שרוצה גם טאבלט וגם מחשב חזק לעבודה, במארז קל ועמיד, שמוכן להתפשר קצת על חיי סוללה – ושלרוב עובד בקרבת שולחן. אם אתם מחפשים או טאבלט או מחשב נייד – בדקו אפשרויות אחרות. אם אתם מחפשים משהו שהוא גם וגם, ה-Surface Pro, שלא נמכר כרגע בישראל, הוא כן בשבילכם.


עוד בנושא:

- מיקרוסופט השיקה את מחשב הלוח Surface
- בכיר במיקרוסופט: ה-Surface יגיע לישראל
- ה-Surface Pro של מיקרוסופט: החל מ-899$

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully