וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האב שילם 200 דולר לבתו כדי שתתנתק מפייסבוק

10.2.2013 / 10:27

נערה אמריקאית הציעה לאביה לשלם לה בתמורה לחמישה חודשים מחוץ לפייסבוק. הסכמתו יצרה סערה ברשת

כמה כסף הייתם דורשים בשביל להתנתק מפייסבוק למשך כמעט חמישה חודשים? נערה אמריקאית בת 14 נקבה בסכום של 200 דולר. רייצ'ל באייר ממסצ'וסטס ניגשה לאביה פול וסיפרה לו על תסכולה הנובע מכשלונה למצוא עבודת בייביסיטר. "כמה תשלם לי אם לא אשתמש בפייסבוק?", שאלה אותו.

השאלה הזאת באה לפול במקום. גם כך הוא החל לדאוג מכמות הזמן שמבלה בתו ברשת החברתית. למעשה, הוא כלל לא היה בטוח שהיא כנה עם רעיון הניתוק שלה. "לכי מפה, את לא יכולה לחיות בלי פייסבוק", הוא ענה לה. "הרי בילית בין שנתיים לשלוש כל הזמן בפייסבוק", הסביר. רייצ'ל התעקשה שהיא ממש צריכה את הכסף - דבר שהוביל את פול לכתוב ולהדפיס חוזה בנושא. לפי ההסכם החתום על ידי שני הצדדים, לרייצ'ל אסור להתחבר בין ה-4 בפברואר ל-26 ביוני (יום הלימודים האחרון בשנה). למעשה, במשך כל תקופת הזמן הזאת החשבון חייב להיות מוקפא. כדי לוודא את שמירת ההסכם שינה אביה של רייצ'ל את סיסמת הפייסבוק שלה. את הכסף תראה רייצ'ל בשלבים. 50 דולר ישולמו באמצע התקופה, ועוד 150 ישולמו בסופה. פול סרק את ההסכם והעלה אותו לבלוג שהוא מפעיל. הדבר הוליד עניין תקשורתי אליו פול לא ציפה, והוא אף עדכן את הפוסט בבקשה לא לציין את שמה של בתו בידיעות על כך (אופס).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תהיה לו גישה לפייסבוק שלי ואפשרות לשנות סיסמה". החוזה בין האב לבתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

עסקה חכמה או שוחד לכל דבר?

לדברי פול, הוא המום מתשומת הלב התקשורתית, וכך גם בתו - שלא מבינה למה המבוגרים מתעניינים כל-כך בסיפור. כנראה שאחת הסיבות היא סימן השאלה המוסרי המתנוסס מעל ההסכם. האם מדובר למעשה בשוחד בתמורה להתנהגות אחראית, והאם זו צורת חינוך ראויה? בין יותר ממאה התגובות לפוסט של פול נכתב בין השאר "למה לא לנסות את הדבר הזה הקרוי 'הורות'? זה יותר קשה משוחד - אך יהיה מועיל יותר לעתיד בתך. אם היא תצא פרחחית מפונקת - זה יהיה באשמתך".

פול הגיב לטענות נגדו באמירה שבעיניו מדובר על דרך לעודד את בתו לשימוש מתון בפייסבוק, ושלחמישה חודשים ללא הרשת החברתית יש ערך אמיתי. הוא גם מצהיר שהוא סומך על בתו - שאפילו עם פייסבוק היא תלמידה מצטיינת - ומאמין שהיא תעמוד בהסכם. לדבריו, היא כבר לקחה פסק זמן מפייסבוק בעבר - לתקופות קצרות של סופשבוע. "ללא ספק פייסבוק מסיח את הדעת. כולם בבית הספר שלה מחוברים לכולם. לפעמים הם מדברים על הלימודים, אך 90% מהזמן זו הסחת דעת חסרת משמעות", אמר האב.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully