וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרמית הפופולריות של לינקדין

12.2.2013 / 10:18

לינקדין שלחה ל-10% מלקוחותיה הודעה על כך שהפרופילים שלהם פופולריים במיוחד. היא שכחה לציין שמדובר ב-20 מיליון איש

אתר LinkedIn נחשב למקום רציני, בעיקר בשל העובדה שמדובר ברשת חברתית-עסקית, שנועדה לקשר בין אנשים עובדים. לכן הופתעו רבים אתמול כאשר התברר שלינקדין נקטה בסוג של טריק בשביל לקבל קצת פרסום ויראלי.

"ברכותינו, חשבון הלינקדין שלך הוא אחד מ-10% החשבונות הנצפים ביותר ב-2012", נכתב בהודעת מייל שנשלחה לרבים מהחברים ברשת בימים האחרונים, במקביל להודעות זהות שנשלחו גם ל-5% המובילים ול-1% המוביל. לצד ההודעה הזאת הופיעה ההמלצה: "סטטוס כזה משמח שווה לחלוק", ואיתו טקסט המציין את ההישג לצד כפתורי שיתוף בפייסבוק, בטוויטר ובלינקדין עצמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתה מאוד מיוחד. לפחות כמו 20 מיליון איש אחרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

העניין הוא שללינקדין יש 200 מיליון משתמשים. 10% מהם זה 20 מיליון איש. ההצהרה "אתה מ-10% הנצפים" וההצהרה "אתה אחד מתוך 20 מיליון" אינן נשמעות זהות - הראשונה נשמעת מרשימה והשניה - לא כל-כך, למרות שבמקרה הזה הן זהות לחלוטין.

משתמשי לינקדין רבים שקיבלו את ההודעה המשמחת אכן לא עמדו בפיתוי ושיתפו אותה ברשתות החברתיות. חלקם עלו על התרמית זמן קצר לאחר שהתהללו. "כשקיבלתי את האי-מייל מלינקדין שמודיע שאני ב-5% המובילים, לא יכולתי שלא להרגיש קצת מוזר, לצד גאווה שאני מקבלת כזו הכרה", כתבה באתר הגרדיאן הבריטי דיאן טומן, עורכת אתר הנדל"ן zillow.com. "ואז עשיתי קצת מתמטיקה והבנתי שאני חלק מ-10 מיליון איש. זו האוכלוסיה של יוון, פורטוגל או רואנדה. ואז לפתע כבר לא הרגשתי מיוחדת. אני רק עוד טיפה קטנה בדלי של מזימת השיווק הגאונית של לינקדין על חשבוני. גאוני, לינדין, אבל אתם לא תקבלו את דמי המנוי שלי היום, וכנראה גם לא מחר".

  • עוד באותו נושא:
  • לינקדין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully