וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה לומיה 920: המכשיר טוב, מערכת ההפעלה - פחות

סמארטפון הדגל החדש של נוקיה הוא טלפון נוח שבנוי נכון ועובד היטב. חבל שמערכת ההפעלה ווינדווס פון 8 מקלקלת לו

מתחילת שנות ה-90 ועד לסוף העשור הקודם הייתה נוקיה השחקן הבולט ביותר בשוק הסלולר המקומי. ב-2007, עת הושק האייפון הראשון בארה"ב, בישראל הלכו עם ה-N95. ב-2008, כשהטלפון הראשון עם אנדרואיד הגיע לשוק בארצות הברית, בישראל הפך ה-E71 לאחד הסמארטפונים המצליחים ביותר אי פעם. אבל אז נוקיה הפסיקה להוביל. בזמן שאנדרואיד ו-iOS הלכו והשתכללו, נוקיה לא ששה להתקדם למכשיר עם מסך מגע (דווקא היה לה אחד כזה ב-2004, אבל מעטים זוכרים אותו). כשכן עשתה זאת, התוצאה הייתה לא מרשימה בעליל - מיושנת ולא נוחה. במקביל הצליחה החברה לקבור את סדרת הדגל N עם טלפונים בעייתיים, בלשון המעטה, ה-N97 וה-N8.

מאז ה-N8, שהגיע לכאן לפני יותר משנתיים, לא הציגה נוקיה מכשיר דגל בישראל. וזה לא שלא היו לה כאלה - הם פשוט לא דיברו עברית. הסיבה לכך היא ההסכם עליו חתמה החברה בתחילת 2011 עם מיקרוסופט, תוך ויתור על מערכת ההפעלה סימביאן ואימוץ Windows Phone. הלומיה 920, שמגיע כעת לישראל, הוא הדור השלישי של מכשיר WP מבית נוקיה, אך הראשון שמגיע עם ווינדוס פון 8, הגרסה בה התווספה התמיכה בעברית (התווספה בערך, אבל על כך בהמשך).

האם שווה לשכוח לנוקיה את ההיצע הבעייתי של השנים האחרונות ולתת לה עוד צ'אנס עם ה-Lumia? בואו נראה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדור השלישי של מכשיר WP מבית נוקיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבד - אבל נוח

הדבר הראשון שחייבים לומר על הלומיה 920 הוא שמדובר בטלפון כבד. הוא שוקל 185 גרם. אייפון 5 , לשם השוואה, שוקל 112 גרם, ואפילו גלקסי Note 2 העצום קל יותר בחמישה גרמים. הוא גם גדול יחסית לגודל המסך שלו - 4.5 אינץ', ועבה יחסית להיצע של סמסונג ואפל מהשנים האחרונות. אך אלה נתונים יבשים - השאלה האמיתית היא איך הוא מרגיש

והתשובה, המפתיעה למדי, היא שלומיה 920 הוא טלפון נוח. אמנם אי אפשר שלא להרגיש את המשקל שלו, אבל המשקל הזה לא צורם במיוחד במהלך השימוש. מה שמאוד תורם לנוחות היא הדרך בה המכשיר בנוי, עם מארז שעשוי מחתיכה אחת של פוליקרבונט בעלת פינות מעוגלות. אם אתם לוקחים את אחת הגרסאות הצבעוניות של הטלפון (צהוב, אדם כחול, לבן, אפור, שחור), העובדה כי לא מדובר בפלסטיק או מתכת מצופים צבע, אלא בגוש פלסטיק בצבע אחד - תהפוך את השריטות על הטלפון הרבה פחות בולטות.

החלטה הנדסית נוספת שעליה יש לברך היא שילוב של מקש צילום ייעודי. מעטים הם הטלפונים שמגיעים עם אחד כזה כיום, והמקש הזה הוא הדרך הכי נוחה להפעיל את המצלמה של הלומיה 920. בלי תפריטים או סיבוכים - לוחצים עליו, והמצלמה נדלקת תוך כ-2 שניות. המקש ממוקם בצידו הימני של המכשיר, עליו ממוקמים גם מקשי עוצמת הצליל ומקש ההפעלה (שנמצא, באופן קצת מוזרי, מתחת למקשי הצליל - אבל לא מדובר במשהו שקשה להתרגל אליו).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השריטות יהיו פחות בולטות/מערכת וואלה!, צילום מסך

המצלמה הטובה ביותר בטלפון סלולרי.

אין סיבה להתעכב על המפרט של הטלפון - יש לו מעבד כפול ליבה במהירות 1.5 גיגההרץ כמו לשאר מכשירי הדגל מהדור הראשון של Windows Phone 8, יחד עם גיגהבייט של זכרון ו-32 גיגהבייטים של שטח אחסון. המסך - פאנל LCD בגודל 4.5 אינץ', מציג צבעים יפים וחדים, כשפילטר מובנה מטפל גם ביצירת גווני שחור טובים. בניגוד ל-Ativ S של סמסונג, אין ללומיה 920 תמיכה בכרטיסי זכרון.

מה שכן יש לו, זה את המצלמה הטובה ביותר שפגשנו בטלפון סלולרי. נוקיה אמנם פישלה בגדול עם ההצגה של המצלמה בעת ההכרזה על הטלפון, כאשר זייפה סרטוני הדגמה, אך אין זה גורע מאיכות המוצר עצמו. אחת הסיבות לכך שהטלפון הזה מאסיבי כל כך, היא שעדשת המצלמה כוללת קפיצים שמייצבים אותה, על מנת להעלים רעידות בזמן תנועה. ובצילום וידאו זה עובד, עובד טוב אפילו.

גם בכל הקשור לצילום סטילס, המצלמה מרהיבה. החיישן שלה, בעל רזולוציה של 8.7 מגהפיקסל (מהירות צמצם f/2/.0), מצליח להתמודד עם תנאי תאורה בעייתיים ומקומות חשוכים טוב יותר מכל מצלמת סלולר שפגשנו עד כה. זה שלב התפתחותי שאין להמעיט בחשיבותו בדרך להפיכת מצלמת סלולר למצלמה ראשית, גם במדינה שטופת שמש כמו ישראל.

קולט, שורד ומנווט

באופן כללי, למעט סוגיית המשקל, נראה כי מהנדסי החומרה בנוקיה עשו עבודה מצויינת בטלפון הזה. גם בכל הקשור לאיכות שיחה וזמן סוללה הוא לא מאכזב - יש קליטה גם באזורים שנחשבים לבעייתיים, והסוללה שורדת יום שלם בשימוש סביר.

קבוצה נוספת שעשתה את עבודתה נאמנה היא מהנדסי התוכנה של נוקיה. מבין שלושת מכשירי Windows Phone 8, ניכר כי נוקיה היא זו שניסתה לשדרג את מערכת ההפעלה כמה שיותר. לא עם שינויי ממשק - מיקרוסופט לא תרשה, כי אם באמצעות יישומים בלעדיים ויישומים משלה. בדומה למאבק בין הפלייסטיישן 3 לאקס-בוקס, נוקיה משלמת כדי לקבל בלעדיות או ראשוניות על חלק מהאפליקציות.

ומה עם האפליקציות של נוקיה עצמה? אפליקציית המפות הסטנדרטית הוחלפה באפליקציית מפות של נוקיה, שכוללת ממשק טוב יותר ואפשרויות כמו הורדת מפות (לא, לא של ישראל). מכיוון שהמפות הן אותן המפות של האפליקציה הסטנדרטית - גם כאן השמות של רחובות בישראל כתובים הפוך.

אפליקציה נוספת בה מתגאה נוקיה קשורה גם היא לניווט, ושמה "Nokia בעיר". מדובר בגימיק חמוד - חיפוש מקומות על פי תחומים, והצגתם במציאות מורחבת. היישום מפעיל את המצפן ואת המצלמה, ומזמין אתכם לראות על פני המסך אילו דברים מעניינים יש בכיוון עליו אתם מכוונים אל הטלפון.

עקב האכילס: ווינדווס פון 8

אך אפילו ההשקעה של נוקיה לא יכולה להסוות את כך שמערכת ההפעלה Windows Phone 8 עודנה מתסכלת הרבה יותר מדי. הבעיות שהועלו בביקורת אותה פרסמנו על מערכת ההפעלה טרם תוקנו. כפי שציינו לאחרונה בביקורת על הסמסונג Ativ S - מערכת ההפעלה הבעייתית עושה את ההבדל - ולא לטובה. נקודת האור היחידה היא היצע האפליקציות, שגדל כל הזמן, למרות שעדיין חסרות מספר אפליקציות בסיסיות לשוק המקומי (Waze, למשל).

התקווה היא שמיקרוסופט תטפל בחלק מהבעיות הקיימות, ובראשן היעדר מרכז התראות נוח וגישה מסורבלת להגדרות, כבר בעדכון הבא שצפוי בחודשים הקרובים, אך בינתיים יצרנית מערכת ההפעלה קצת הורסת לנוקיה את החגיגה. אם WP8 הייתה מוכנה, היה קל יותר להצדיק את המחיר הלא-נמוך בעליל שמבקשים על הטלפון ביבואנית יורוקום - 3,850 ש"ח, או אפילו את המחיר הבריטי (2,650 ש"ח). אך אם מיקרוסופט תצליח להרים את ווינדוס פון לרמה הנדרשת ממערכת הפעלה בשנת 2013 בתוך חודשים ולא שנים, ונוקיה תמשיך להשקיע בכל מה שמסביב כפי שעשתה בלומיה 920, המזל הרע של החברה בשנים האחרונות עוד עשוי להשתנות.

גילוי נאות: וואלה ויורוקום, נציגת נוקיה בישראל, נמצאות בבעלות משותפת.


עוד בנושא:

- נוקיה חשפה את לומיה 920 - מכשיר הדגל בעל הטעינה האלחוטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully