וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Mailbox: תיבת דואר או תיבת פנדורה?

עמיחי יעקבי

13.2.2013 / 9:20

יש משהו יהיר בשחקנית החדשה במגרש האפליקציות, שמבטיחה "באנו לשנות" אך מגדירה חוקי משחק שלא רואים אף אחד ממטר

אם עדיין לא התקנתם באייפון שלכם את אפליקציית המייל החדשה Mailbox, תפסיקו עכשיו לקרוא את הטור הזה ורוצו לאפסטור להוריד אותה. סרטון ההדגמה של האפליקציה החינמית שהושקה בשבוע שעבר, מציג אותה כבר רפאלי הלוהטת של עולם הדואר האלקטרוני. לא עוד ממשק חנוני, מסורבל ומגושם לניהול האי-מיילים שבחשבון ה-Gmail שלכם מהאייפון. עם Mailbox הסקסית, הכל כל כך קל, פשוט וטבעי.

השליטה באפליקציה המדוברת מתבצעת בתנועות אצבע חושניות ימינה ושמאלה (Swipe): אצבע מצד לצד ואתם קוראים מכתבים, מארגנים אותם, מוחקים ואפילו יכולים להשהות אותם (Snooze) כדי שיופיעו שוב במועד שמתאים לכם יותר. כיף לכתוב אי-מייל חדש, כיף לצרף תמונה הישר מהמצלמה. מסתבר שלא רק שאי-מייל זה לא פאסה - אפשר לעשות שם כיף חיים. אולי לכן תוך פחות משבוע כבשה מיילבוקס את המקום הראשון באפסטור בישראל (וזה לא שבחו"ל הולך לה הרבה פחות טוב).

עוד 580,909 למאנאייק

רק שכמו אצל בר רפאלי האמיתית, גם כאן המרחק בין היפהפייה המפתה והמתמסרת שרואים בסרטון לבין מה שבסופו של דבר נשאר לכם ביד, הוא מיליוני שנות אור. או אם לדייק - שבועיים בערך. במיילבוקס בחרו בשיטת שיווק ויראלית מעוררת מחלוקת: כל משתמש שמוריד את האפליקציה מקבל מספר, שאיתו הוא נאלץ להמתין בסבלנות בתור עד שיזכה להיכנס פנימה לגן העדן המובטח. מיקומך בתור הוא 580,909. אנו מתנצלים על ההמתנה ומודים לך על הסבלנות. כמובן שאם משעמם לך אתה יכול עכשיו ללכת להתבכיין בפייסבוק ובטוויטר, כדי שגם החברים שלך יגיעו בריצה לעמוד בתור אחריך.

אתם קולטים? האפליקציה מס' 1 באפסטור, היא בעצם אפליקציה שרק מעטים התנסו בה. עיתונאי טכנולוגיה ברי מזל קיבלו כנראה הקפצה לראש התור, והביקורות שהם מפרסמים בימים האחרונים מציגות את מיילבוקס בתור ההברקה הכי גדולה מאז שלחם התחיל להימכר כאשר הוא כבר פרוס. "אפליקציית האי-מייל הכי טובה בה השתמשתי" היא מוטיב חוזר בביקורות הללו, שלא משתמשות יותר מדי באנדרסטייטמנט.

אך רוב האנשים מן השורה עדיין לא יכולים לבדוק ולספר לחבר'ה אם מיילבוקס באמת מקיימת את כל ההבטחות הפוטוגניות שהיא מפזרת. כולם פשוט עומדים ומחכים. אחד הגולשים בתור כבר הספיק אפילו לכתוב על זה שיר קצר: "יש אפליקציה בשם מיילבוקס / היא גורמת לי לחכות בתור / אבל לא אכפת לי / כי שמעתי שהיא אחת במינה / אתה פשוט תגיד 'לא'? כן, ממש".

תרגיל שיווק מבריק, או מסריח

חברת Orchestra, המפתחת של Mailbox, מגלגלת עיניים ומסבירה בלי להתבלבל שההמתנה נחוצה כדי להבטיח שכל משתמש חדש יזכה לחוויית אי-מייל מושלמת. לכן, בכל שניה שעוברת היא מקדמת את התור בקמצנות, במספר אחד. לי לפחות ברור שמדובר בתרגיל מבריק, או מסריח, לשיפוטכם, כדי לקדם את המכירות ולהסעיר את הרשת. כולנו כבר השתתפנו במשחק ההזמנות של ג'ימייל אי שם ב-2004, ויודעים איך המתנה כזאת וכניסה לשירות לפני אחרים יעילה ביצירת באזז. בזמן ההמתנה, האפליקציה הערמומית גם מספרת לכם כמה אנשים חדשים כבר התייצבו אחריכם בתור, כדי שתוכלו לחוש ברי מזל שאתם תזכו להשתמש בה עוד לפניהם.

בעולם השיווק קוראים לתופעה Social Proof - אנחנו מניחים שאם הרבה אנשים מתנהגים בצורה מסויימת, כנראה שזאת הדרך הנכונה ושכדאי לנו למהר ולהצטרף אליהם. כך, גם אם בסופו של דבר יתברר שטעינו, יהיה לנו קל יותר לסלוח לעצמנו כי טעינו עם כולם. כיף להיכנס למסעדה מלאה, נעים להסתובב בקניון הומה אדם וחשוב לתפוס תור במהירות להורדת Mailbox – האפליקציה הטובה ביקום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מיילבוקס תתרסק על הקרקע?

לי נראה שהתור האינסופי הזה לגמרי מיותר. אם האפליקציה באמת מעולה כמו שמבטיחים, היא תכבוש את מקומה ביושר גם בלי להתעלל במשתמשים שלה קודם ובלי לגרום להם לרפרש כל פעם את עמוד הכניסה שלה ולגלות שעכשיו נשארו "רק" עוד 183,192 איש לפניך בתור. ההמתנה הארוכה מדי, שמשתלבת עם המהומה ברשת, לצד אותן ביקורות המהללות - רק גורמות לרף הציפיות להמריא לגבהים מהם עלולה מיילבוקס לצנוח באכזבה ולהתרסק לקרקע. דירוג הגולשים באפסטור הישראלית כבר מעליב את האפליקציה עם בקושי 1.5 כוכבים נקמניים מתוך ה-5 אפשריים. הגולשים כועסים, ובצדק. אם ההמתנה הייתה נמשכת 24 שעות, זה עוד יכול היה להיחשב לחינני, אבל שבועיים?! שניה אחר שניה?!

יש משהו יהיר ומשתחצן בשחקנית החדשה שנחתה במגרש האפליקציות עם הבטחה של "באנו לשנות" ומיד מגדירה חוקי משחק אחרים שלא רואים אף אחד ממטר. מיילבוקס מבטיחה להיות מהירה וחלקה, אבל בינתיים, כשמסתכלים עליה מכאן, מהתור, היא רק איטית ומרגיזה. כולם מדברים עליה, אבל בינתיים עוד לא שמעתי מאף אחד בסביבתי את שלוש המילים שכולם מתים כבר לשמוע: "היה שווה לחכות".

עמיחי יעקבי הוא קופירייטר ואיש תוכן


מה דעתכם על שיטת השיווק של מיילבוקס? הצביעו:

  • עוד באותו נושא:
  • מיילבוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully