וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית M8 רוצה לעקוף את Waze בסיבוב

חברת טלמפ משיקה אפליקציית ניווט חינמית הכוללת שכבת מידע המפנה למקומות ועסקים המשתפים איתה פעולה

יח"צ - חד פעמי

שחקנית חדשה בשוק אפליקציות הניווט החינמיות הישראלי: אפליקציית M8 החדשה של חברת טלמפ מהרצליה תעזור לכם לנווט ללא תשלום ברחבי ישראל, אך שואפת לתת הרבה יותר מזה.

"זו לא תוכנת ניווט, הניווט הוא רק חלק ממה שאנחנו מציעים" גורס אורי קושניר, מנהל פעילות טלמפ בישראל, ערב השקת הגרסה המקומית לאפליקציה (לאייפון ולאנדרואיד), שהושקה בחודשים האחרונים בגרסה מקומית למספר מדינות באירופה ותגיע ל-AppStore ולגוגל Play עד מחר (ג') בבוקר.

הרעיון שמאחורי M8 הוא לספק לכם את המידע המקומי הרלוונטי ביותר, מכמה שיותר מקורות, תוך הפיכת האפליקציה למקום אליו אתם פונים בכל פעם בה אתם מתכננים להגיע למקום כלשהו. הדבר נעשה באמצעות שיתופי פעולה, בין אם זה עם אתר המסעדות Rest, ישראכרט או מקורות מידע של חניונים. וכך, באמצעות האפליקציה יכול הצרכן למצוא מסעדה במאגר של רסט, להזמין אליה מקום, להכניס את הכתובת שלה למנגנון הניווט ולמצוא חניון קרוב תוך בדיקת המחירים בו וחיווי על מקומות פנויים.

"אנחנו עובדים עם הספקים המקומיים המובילים" אומר קושניר, ורשימת שיתופי הפעולה גדלה כל הזמן. המטרה היא לצרף כמה שיותר מאגרים שרלוונטיים ללקוחות, ובכך גם לייעל את ניצול ההטבות שמגיעות להם. שיתוף הפעולה עם ישראכרט, למשל, מאפשר ללקוח לדעת אם במקום אליו הוא רוצה להגיע מגיעה לו הנחה. "בו בזמן, כדי לקבל תוכן שהוא פרסומי בבסיסו, הלקוח צריך לעשות את הצעד הראשון, להגיע אל המקום בו יש לנו הזדמנות להציג את התוכן בלי להפריע לו. אנחנו לא נקפיץ פרסומות בזמן הניווט, ולא ניצור "רעש" בממשק הזה".

לא חוששים מ-Waze

ומה עם אפליקציות קיימות, דוגמת Waze? לדבריו של קושניר, שמשבח את ווייז על מה שעשתה, אין הם חוששים מפני התחרות, מכיוון שהדגשים באפליקציות שונים. מעבר לכך, טלמפ הולכת בדרך שונה מווייז בכל הקשור לשני אלמנטים חשובים מאוד בניווט: ייעול הדרך על פי מצב התנועה ומיפוי. אם ווייז משתמשת במידע של משתמשים, מה שמתברר כמאוד אפקטיבי ברוב המקרים אך עשוי לגרום לבעיות כשהמערכת מבינה לא נכון את מה שקורה, תוכנת M8 מתבססת על שיתופי פעולה עם חברת Decell שתספק לה מידע עדכני מהכבישים לאחר שזה עובר כבר ניתוח ועריכה.

מיקוד ייחודי נוסף של M8 הוא לניווט שאינו בכלי רכב. כבר כיום יש ביישום ניווט רגלי (בניגוד לווייז, שמנהליה הצהירו בעבר שלפחות בשלב זה אין להם עניין להתפתח גם לשירות הולכי רגל), ושיתוף פעולה עם תל-אופן יציג למנווטים בתל אביב גם את התחנות של שירות השכרת האופניים ואת מספר האופניים הפנויים בתחנה. בעתיד יצטרף לכך גם ניווט בתחבורה ציבורית.

גם בנושא המיפוי, העדיפה טלמפ להתבסס על שיתוף פעולה עם חברת "מפה", מה שמוביל מצד אחד למפה מדוייקת מאוד, אך מהצד השני מוריד את תכיפות העדכונים. בו בזמן, בטלמפ מבקשים להדגיש כי למפות של M8 יהיו עדכונים בתכיפות גבוהה יותר מפעם ברבעון, ואירועים גדולים כמו פתיחת כביש ראשי חדש ייעשו בזמן אמת. בעתיד M8 אף תציג לכם בצורה ויזואלית את הנתיב אותו צריך לקחת לפני הפניה, וכבר עכשיו כולל היישום הקראה של שמות רחובות בקול אנושי ולא רובוטי.

חינם - ולתמיד

מחיר ההיפר-לוקאליות של M8 מתבטא כיום בכך שהאפליקציה דוברת רק עברית - זאת מכיוון שהמאגרים אליהם היא מחוברת הינם דוברי עברית, ומיועדת לניווט רק בישראל. אם תבקשו לנווט בבריטנה, גרמניה או ספרד - מדינות בהן M8 כבר הושקה, תיאלצו להוריד את היישום בגרסה המקומית שלו.

ואם במחיר עסקינן, בטלמפ מבהירים כי אין הכוונה היא להציע את M8 לזמן מוגבל בחינם ואז להתחיל לגבות כסף, או לגבות כסף על עדכונים. הרווחיות שלה תגיע משיתופי פעולה, כשהמפרסם ולא הלקוח משלם עליהם, ומשירותי פרימיום דוגמת קולות מצחיקים ל-GPS, שניתן יהיה להוריד במחיר דולר אחד.

  • עוד באותו נושא:
  • טלמפ
  • M8

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully